صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان دوم راهنمایی

اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان دوم راهنمایی

دانلود اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش آموزان دوم راهنمایی

چکیده
اینجانب ………….. دارای مدرک ………………، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ………، دارای …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم. شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ‌وقت از بنده‌اش دریغ نمی‌ورزد و افتخار می‌کنم که بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانش‌آموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم.
با نام و یاد یگانه ایزد توانا از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می‌باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینهٔ دانش آموزان داشته‌ام و از آنجایی که رشته مورد تدریسم نیز دینی وعربی است که خود اخلاق و تربیت سرلوحه کارش می‌باشد و از جهت دیگر دانش آموزان کلاس دوم سال تحصیلی ۹۱-۹۲ را از این نظر ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله تقلب در کلاس، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و… در بین این دانش آموزان دیده می‌شد، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه‌های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم از جمله تهیه تعدادی عکس از وضع نامطلوب و مطلوب کلاس، گرفتن آزمون‌هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر دانش آموزان در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، رفتن به اردو همراه با بچه‌ها در جهت رفع مشکل، تشکیل جلسه شورای اولیاء و مربیان این کلاس و کمک گرفتن از والدین این بچه‌ها. و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم و متأسفانه آن تغییر شگرف حاصل نشد اما تغییرات نسبی بدست آمد.

مقدمه:
توصیف وضعیت و تبیین مسئله»
اینجانب ………….. دارای مدرک ………………، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ………، دارای …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم. شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ‌وقت از بنده‌اش دریغ نمی‌ورزد و افتخار می‌کنم که بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانش‌آموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم.
با توجه به شواهدی که داشته‌ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی و درسی دانش آموزان دوم است به قرار زیر می‌باشد:
۱- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی‌هایی از جانب تعداد کثیری از دانش آموزان کلاس که حدود ۲۵ نفر هستند شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از این کلاس به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که دانش آموزان کمی آرام‌تر و متمایل تر به کلاس شده‌اند و کمی جو کلاس رو به دوستی و درس پیش می‌رود و به این نتیجه رسیدم که می‌توان از در دوستی با ایشان وارد شد و برای مثال یک مرتبه یکی از آن‌ها علیرغم قوانین مدرسه موبایل آورده بود که من علیرغم متوجه شدن چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر اولیای مدرسه جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با ایشان یاری و آن‌ها را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می‌توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟
۲- طی چند ماه متوجه شدم که از طرف همکاران آموزشگاه هم به شدت از این کلاس انتقاد می‌شود و کارهایی را که دانش آموزان انجام می‌دهند خلاف مقررات مدرسه است مثل همان مسئله موبایل که ذکر شد. و همه همکاران یکصدا می‌گفتند دوم فلان و… ولی هیچ کس در صدد اصلاح وضعیت نابهنجار بر نمی‌آمد.
۳- از جمله کارهایی که بچه‌ها سر کلاس انجام می‌دادند که جو کلاس را به هم می‌ریخت و باعث آزار می‌شد: (به گفتهٔ معلم ریاضی)
۱- همواره امتحان‌هایی را که مشخص می‌کردم به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌انداختند. همواره ابراز خستگی و بی حوصلگی و بی علاقگی به درس می‌کردند و با گفتن «خسته نباشید» و «آقا بس است» و «خسته شدیم» و… می‌خواستند کلاس را به مسائل غیر از مسئله درس بکشانند. گاهی عده ای بدون اجازه از جا بلند می‌شدند. راه می‌افتادند و نزد دوستان خود می‌رفتند و خوراک می‌خوردند یا از آینه و اسپری سر کلاس استفاده می‌کردند. در این زمینه چندین بار با ایشان برخورد کردم ولی نمی‌دانستم چه کنم تا جلو این بی نظمی‌ها را بگیرم و وضع را بهبود بخشم.
شخصاً تصمیم گرفتم کاری را در زمینه حل مشکل این کلاس انجام دهم و برای این کار با راهنمایی یکی از همکاران ابتدا از وضعیت نامطلوب کلاس جهت مستندسازی عکس‌هایی تهیه کردم و دیگر اینکه پرسشنامه‌هایی را به دانش آموزان ارائه دادم که متأسفانه بی انگیزگی و بی علاقگی در حل این سؤالات حتی در بین ایشان موج می‌زد. متأسفانه نمونه این پرسشنامه را به جهت بی تجربگی در کار نگه نداشتم و این پرسشنامه موجود نیست.

فهرست مطالب
چکیده ۱
«مقدمه : ۲
توصیف وضعیت و تبیین مسئله» ۲
شواهد ۱ ۵
تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی ۱۰
یافته های علمی ۱۰
پیشینه تحقیق ۱۳
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها: ۱۵
اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها: ۱۷
گردآوری شواهد ۲: ۲۲
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار: ۲۳
ارائه راه حل های پیشنهادی وبررسی راه حل ها ۲۳
منابع ۲۸


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود