اقدام پژوهی چگونه توانستم ریاضی رضا را بهبود بخشم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم ریاضی رضا را بهبود بخشم
چکیده
در این اقدام پژوهی به بررسی بهبود وضعیت ریاضی یکی از دانش آموزان ابتدایی بنام رضا پرداخته ام که این دانش آموز وضعیت نامناسبی در مفهوم و درک این درس داشته است. عدم توجه به آموزش کافی و درست در دوره ی ابتدایی مشکل بزرگی است . چه بسیار دانش آموزانی که به سطح دوره ی راهنمایی می آیند و هنوز از درک یک مسئله ی ساده ی ریاضی عاجزند ، به این علت که دوره ی ابتدایی ، یک دوره ی حساس در آموزش محسوب می شود و در صورت توجه نکردن به آن ، مشکلات زیادی در آینده ایجاد خواهد شد.پس از انتخاب موضوع اقدام پژوهی به کامل کردن بحث بهبود وضعیت این موضوع اعلام شده پرداخته ام.

مقدمه
موضوع اصلی من چگونه توانستم ریاضی رضا را بهبود بخشم میباشد.هدف من از انجام این اقدام پژوهش بهبود وضعیت ریاضی یکی از دانش آموزان به نام رضا است. یکی ازعواملی که در فرایند های یاد گیری و درنتیجه در وضعیت آموزش ریاضی دردوره ی ابتدایی تاثیرمی گذارد ، روش های یاد دهی و یاد گیری این درس است . امروزه سرعت رشد علم هر ثانیه افزایش می یابد ، به همین جهت ، روش های آموزشی متاثر از همین رشد و تحول تکنولوژی ، همچنین تغییر سلایق ، نیاز ها و انتظارات دانش آموزان تغییر می کند . بنابراین در عصر امروز یک معلم باید روش های آموختن و تجربه کردن را به دانش آموزان یاد دهد نه این که به انتقال اطلاعات و روابط بین خود و آن ها بپردازد . پس باید روشهای نوین و جدیدی بر این اساس پایه گذاری شود .ریاضیات ، علمی با مفاهیم ذهنی و انتزاعی است ، یعنی بسیاری از مفاهیم ریاضی ، تصوّر اتی از اشیا هستند که ترجمان آن ها به همان صورت ذهنی در دنیای واقعی میسر نیست . انتزاعی بودن علم ریاضیات امکان احساس مفاهیمش را دشوار و در نتیجه آموزش و یاد گیری آن را سخت کرده است به طوری که روش های آموزشی خاصی را می طلبد . روش های آموزشی در ابتدا باید حالت کاربردی داشته باشند تا دانش آموزان دوره ی ابتدایی بتوانند توانایی لازم برای درک آن ها را در خود ایجاد نمایند. با توجه به بررسی ها می توان گفت که وابستگی شدیدی بین روند های یاد گیری و روش های یاد دهی وجود دارد اما دقیقاً نمی توان مشخص کرد که ریاضیات چگونه یاد گرفته می شود.. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی،وضعیت ناچندان جالب دیدگاه دانش آموزان به رشته ی خیاطی میباشد.

فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیان مسئله(توصیف وضع موجود) ۷
یافته های علمی ۸
گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۱۱
تجزیه و تحلیل داده ۱۳
پیشنهادات ۱۴
اجرایی راه حل ۱۵
گردآوری اطلاعات شواهد ۲ ۱۶
نتیجه گیری ۱۷
منابع ۱۸


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط