صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  بررسی ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آیین‌ نامه‌های مختلف

بررسی ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آیین‌ نامه‌های مختلف

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود بررسی ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آیین‌ نامه‌های مختلف در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


چکیده :
یکی از مسایل مطرح در طراحی سازه‌های بتنی ، مدل کردن رفتار غیرخطی بتن برای ساده کردن روابط کاربردی در آیین‌نامه‌های طراحی می‌باشد. در آنالیز و طراحی مقاطع تحت خمش نیز این مسأله وجود دارد که آیین‌نامه‌های مختلف طراحی با توجه به نحوه اثر ضرایب اطمینان با روشهای مختلفی رفتار غیرخطی بتن فشاری را مدل کرده‌‌اند. در این مقاله ضرایب بار لنگر نهایی و بلوک معادل تنش در چند آیین‌نامه تحت بررسی قرار گرفته‌است.

۱- مقدمه :
اگر خواننده محترم درس طراحی سازه‌های بتنی I را گذرانده باشدمی‌داند که برای آنالیز و طراحی مقاطع تحت خمش دو نمودار تنش و تغییر طول نسبی در مقطع مورد نیاز می‌باشد. همانطور که در شکل ۱ مشاهده می‌شود، دیاگرام تغییر طول نسبی در مقطع به صورت خطی و دیاگرام تنش در قسمت فشاری مقطع شبیه دیاگرام تنش – کرنش بتن می‌باشد. از آنجا که توزیع تنش در قسمت فشاری مقطع تابع مقاومت بتن است. جهت تعیین یک رابطه کلی برای مقاومت‌ اسمی مقاطع خمشی لازم است جزئیات توزیع تنش به صورت پارامتری در نظر گرفته شوند.


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود