بررسی و معرفی زمان پایه چهارم (اختلالات رفتاری کودکان اوتیسم)

مقاله بررسی و معرفی زمان پایه چهارم اختلالات رفتاری کودکان اوتیسم

مقاله بررسی و معرفی زمان پایه چهارم اختلالات رفتاری کودکان اوتیسم

مقاله درس پژوهی اختصاصی آموزش و پرورش، معرفی زمان پایه چهارم مرکز اختلالات رفتاری- هیجانی (اتیسم)، این پژوهش تلاش کرده که بوسیله ابزارهای کمک آموزشی از قبیل اسلایدهای آموزشی،آدم برفی و… و طرح درس مناسب بتواند کودکان اتیسم را در درک زمان (ترتیب فصول و ماه ها، بویژه فصل زمستان) یاری دهد

چکیده:
آموزش مفهومی تفکر از ادراک زمان، فصول و ماه های فصل سال در کودکان اتیسم. سال ها یکی از دغدغه های خانواده ها و مربیان؛ آموزش رفتار، تعامل اجتماعی و درک مناسب از دنیای پیرامون، به کودکان اتیسم بوده است. از دیر باز درک زمان در ابعاد متفاوت زندگی یکی از فرآیند های بشریت بوده و هست. اختراع ساعت های متفاوت نظیر ساعت های شنی، آفتابی، دیجیتال و… از گذشته تا به حال حاکی بر اهمیت این مهم می باشد.درک زمان در اختلال طیف اتیسم قسمتی از وضعیت پیچیده است که بیشتر افراد اتیسم ناپیوستگی[۱]یا تأخیر در ادراک زمان را تجربه می کنند که هر کدام می تواند در تعامل اجتماعی و یادگیری مشکلاتی بوجود آورد. افراد اتیسم به علت اختلال رفتار در تعاملات اجتماعی و تأخیر در فرآیند های کلامی و دیداری نمی توانند آن چنان که باید احتیاجات خود را به دیگران تفهیم کنند؛ و با توجه به اینکه درکی متفاوت نسبت به محیط پیرامونشان دارند نمی توان به صورت روشن و طبیعی آن ها را تحت پوشش آموزش های عادی قرار داد.
این پژوهش تلاش کرده که بوسیله ابزارهای کمک آموزشی از قبیل اسلایدهای آموزشی،آدم برفی و… و طرح درس مناسب بتواند کودکان اتیسم را در درک زمان (ترتیب فصول و ماه ها، بویژه فصل زمستان) یاری دهد؛ البته راهبردهای آموزشی در این پژوهش می تواند برنامه های درمانی نیز باشد، تا کودکان یا افراد اتیسم را در درک هر چه بهترمحیط اطرافشان به صورت مفهومی آموزش دهد و آن ها را با دنیا آشناسازد.

واژه های کلیدی: ادراک زمان، فصل زمستان، ترتیب فصول و ماه ها، آموزش مفهومی تفکر به کودکان اتیسم.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
جدول شباهت ها و تفاوت ها در اختلالات فراگیر رشد
بیان مسئله
نگاهی اجمالی به ادراک زمان در ASD
ادراک زمان
فرآیند تأخیر
تمرکز شدت یافته اتیسم
ادراک زمان و یادگیری
طرز رفتار با درک زمانی اتیسم
چگونه به کودک اتیسم آموزش دهیم که به صورت مفهومی تفکر کنند
اهمیت انتخاب موضوع
اهداف درسی
روش پژوهش
برنامه ریزی درس پژوهی
تشکیل تیم درس پژوهی و تقسیم وظایف و صورت جلسات
طرح درس
گزارش تدریس
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
منابع
پیوست


راهنمای استفاده
مناسب جهت استفاده دبیران و دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
در قالب فایل word و قابل ویرایش


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 72

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط