تحقیق آجر سبک

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود تحقیق آجر سبک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


چکیده :
آجر یکی از پرمصرف ترین مصالح بنایی در ایران است . از آنجا که آجر معمولی وزن زیادی دارد باعث سنگین شدن ساختمان و در نتیجه آسیب پذیری آن در برابر نیروهای زلزله می شود . سعی بر این است که با کاهش چگالی آجر علاوه بر سبک کردن ، خصوصیات عایق حرارتی آن نیز بهبود یابد . یکی از موادی که به عنوان افزودنی تخلخل زا به مواد اولیه آجر اضافه می شود فوم پلی استایرن است.
برای آنکه مقاومت فشاری و جذب آب آجر سبک در حد قابل قبول برای آجرنما باقی بماند ، مقدار افزودنی فوم پلی استایرن باید حدود ۱ درصد باشد . با افزودن ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک آجرپزی ، چگالی بدنه به ۹۸/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب و مقاومت فشاری به ۹۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و جذب آب به ۲۵ درصد وزنی رسید . چنین‌آجری به عنوان آجر معمولی باربر قابل استفاده است. با افزودن ۲ درصد وزنی فوم پلی استایرن به خاک ، چگالی بدنه به حدود ۹/۰ گرم بر سانتیمتر مکعب کاهش یافت ، در حالی که مقاومت فشاری به حدود ۶۹ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع رسید . این نوع‌آجر را می توان به عنوان‌آجر معمولی غیرباربر استفاده نمود . هدایت حرارتی آجرهای سبک ساخته شده به ۵/۱ درصد وزنی فوم پلی استایرن ، ۳۶/۰ وات بر متر بر درجه سانتیگراد به دست آمد که در مقایسه با‌آجرهای معمولی به میزان یک سوم کاهش یافته است .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 15

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط