صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  تحقیق فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی

تحقیق فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود تحقیق فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی

فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی
جهانی شدن، پدیده چندان تازه ای نیست. بعضی از تحلیلگران استدلال می کنند که اقتصاد جهانی سابقه ای صد ساله دارد؛ اما امروزه تجارت و خدمات مالی، توسعه بیشتری یافته و عمیقاً یکپارچه تر از گذشته شده است…
جهانی شدن، پدیده چندان تازه ای نیست. بعضی از تحلیلگران استدلال می کنند که اقتصاد جهانی سابقه ای صد ساله دارد؛ اما امروزه تجارت و خدمات مالی، توسعه بیشتری یافته و عمیقاً یکپارچه تر از گذشته شده است. چشمگیرترین بعد این پدیده، یکسان شدن بازارهای مالی است که ارتباطهای مدرن الکترونیک، آن را میسر ساخته است. قرن بیستم با افزایش تقریباً ۵ برابر تولید ناخالص داخلی جهان، رشد اقتصادی بی نظیری را شاهد بوده است.
اما این رشد یکنواخت و پایدار نبود. بیشترین رشد و توسعه در نیمه دوم قرن بیستم شکل گرفت. جهانی شدن، وسیله ای است که بازارهای مالی و تجاری جهان را یکپارچه تر می سازد. اما کشورهای مختلف تجارب متفاوتی در دستیابی به اقتصادی پیشرفته کسب کرده اند. درآمد بسیاری از کشورها به سرعت به طرف سطوح درآمدی کشورهای صنعتی در حرکت بوده و در کشورها نیز پیشرفت کندی داشته و در برخی کشورها این کاهش به طور مطلق بوده و یا کاهش داشته است.
روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی می تواند برای اقتصاد کشور هم فرصت و هم تهدید باشد. اگر این عضویت با برنامه ریزی و تقویت ظرفیتهای اقتصادی در بخشهای مختلف اقتصادی همراه باشد، برای کشور فرصت پدید خواهد آمد و اگر بدون برنامه ریزی وارد روند عضویت شویم، مسلماً تهدید بزرگی علیه منافع ملی و اقتصاد کشور خواهد بود.
باید به عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی به عنوان یک «فرصت تهدیدآمیز» نگریست.
جهانی شدن، فرصتهای وسیعی را برای توسعه فراهم می کند، اما هیچ گاه این فرصتها به طور یکسان و برابر در دسترس همه کشورها قرار نمی گیرد. برخی کشورها سریعتر از دیگران درون اقتصاد جهانی ادغام می شوند. به نظر می رسد کشورهایی که قادرند به اقتصاد جهانی ملحق شوند، سریعتر رشد کرده و فقر را کاهش می دهند.

فهرست مطالب
فرصتها و تهدیدهای اقتصاد ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی
پیامدهای فرهنگی- سیاسی
نتیجه گیری


تعداد صفحات : 10 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود