تحقیق مگس میوه شرقی Oriental fruit fly

دانلود تحقیق مگس میوه شرقی Oriental fruit fly
اهمیت اقتصادی:
این مگس از آفات مهم بسیاری از انواع میوه می باشد که بندرت روی کدوئیان نیز مشاهده می شود. Waterhouse در سال ۱۹۹۳ این آفت را یکی از پنج گونه آفت مهم کشاورزی درآسیای جنوب شرقی دانسته است. اطلاعاتی در مورد اهمیت این گونه در تمام آسیا حتی مناطقی که آفت هنوز گزارش نشده است وجود دارد. بر همین اساس از میان این کمپلکس گونه های carambolae و B. papayae که دارای انتشار وسیع تر هستند ، خسارتزا نیز می باشند. I.M.White گزارش نمود که این دو گونه و B. occipitalis، B.philippinensis و B.kandiensis همانند B.dorsalis خسارتزا هستند درحالی که B.caryeae ممکن است خسارتزا باشد و گونه B.pyrifoliae تنها در مناطق محدودی آفت محسوب می شود.
اهمیت قرنطینه ای:
این مگس علاوه بر حضور در لیست آفات و بیماریهای قرنطینه خارجی ایران در لیست آفات و بیماریهای قرنطینه خارجی EPPO به عنوان یک مگس میوه غیر اروپایی وجود دارد.و همچنین در لیست های APPPC، COSAVE، CPPC، IAPSC، JUNAC و OIRSA به عنوان آفت قرنطینه ای محسوب می شود. این آفت بومی آسیا بوده و مانند سایر مگسهای میوه قادر به استقرار در کلیه مناطق گرمسیری می باشد. حضور مگس تنها در هاوایی و نه در محدوده کشور امریکا این آفت را از نظر سیمای بین المللی به عنوان آفت قرنطینه ای مهم جلوه داده است. با توجه به انتشار آفت در شمال هند ودر قسمتهای مرکزی چین، B.dorsalis از سایر گونه های دیگر کمپلکس کمتر در مناطق حاره دیده شده است. خطر مستقیم استقرار این آفت در مناطق سرد بسیار کم است. خطر اصلی و مهمتر آفت برای کشورهای اروپایی در صورت وجود این مگس بخاطر وضع قوانین سختگیرانه قرنطینه ای در مورد صادرات میوه است .
سایرگونه های این کمپلکس بیشتر گرمسیری بوده و کمترحالت آفت پیدا نموده اند. در مورد بعضی از آنها مانند. B.caryeae ، B. kandiensis و B.pyrifoliae اطلاعات زیادی وجود ندارد و به صورت فراوان و با انتشار وسیع روی محصولات کشاورزی ظاهر نشده اند.
میزبانها:
مگس میوه شرقی روی دامنه وسیعی از انواع درختان میوه ظاهر می شود به عنوان مثال در چین و ژاپن روی Annona squamosa،سیب، کارامبولا، موز ، Capsicum, Clausena lansium, ، گواوا، انبه ، پرتغال ، پاپایا ، هلو ، گلابی ، آلو، و گوجه فرنگی یافت می شود. دامنه میزبانی گونه های تازه شرح داده شده کامل نمی باشد. سایر گونه ها بیشتر روی انبه ، گواوا و پاپایا پیدا شده و ظاهرا مانند B.dorsalis پلی فاژ هستند.
در امریکای جنوبی B. carambolae تنها روی کارامبولا و گیاه Syzygium samarangense مشاهده می شوند. میزبانهای وحشی هنوز مستدل نیست. در ناحیه EPPO انواع زیادی از میوه ها میزبان بالقوه محسوب می شوند.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 12

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط