صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  تحقیق واکسن و واکسیناسیون

تحقیق واکسن و واکسیناسیون

دانلود تحقیق و مقالات رشته علوم پزشکی با عنوان دانلود تحقیق واکسن و واکسیناسیون در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۹ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق واکسن و واکسیناسیون

مقدمه
کلمه واکسن در اصل به مواد تاول آبله ی گاوی که اولین بار به وسیله جنربرای ایجادایمنی در انسان دربرابرآبله به کاررا واکسیناسیون نامیدند تا ازروش قدیمی واریولاسیون که در ان ازمایع تاولهای مواردخفیف آبله استفاده می شد متفاوت باشد.
با گذشت زمان مفهوم کلمه های واکسن و واکسیناسیون تعمیم یافت به طوری که امروزه این دو کلمه به معنی هر نوع ماده ایمونوبیولوزیک یا روش های مربوته است که به منظور ایمنی فعال در انسان یا حیوان به کار می رود.

سن شروع واکسیناسیون
واکنش های ایمنی نوع (دیررس ویاخته ای) در دوران نوزادی طبیعیمی باشد وحساسیت به توبرکولین پس از واکسیناسیون نوزادان با بی سی جی طبق معمول ایجاد می گردد.با لعکس سیستم ایمنی قابلیت تولید پادتن آهسته تر کامل می شود و نوزاد فقط بعد از سن ۲ تا ۳ ماهگی تکامل ایمونوزیک نشان می دهد . به همین دلیل است که واکسیناسیون نوزادان به غیر از بی سی جی معمولا از همین سنین شروع می شود البته به استثنای واکسن های پلی ساکاریدی(واکسن های منگوکوک- پنوموکوک- هموفیلوس انفلوانزا) که در کودکان زیر ۲ سال خیلی کم باعث تحریک تولید پادتن می شوند.

فهرست مطالب:
سن شروع واکسیناسیون
برنامه های واکسیناسیون
واکسن ویروس اوریون زنده
واکسن ویروس انفلانزا
توکسئِد دیفتری
واکسن ویروس سرخک زنده ضعیف شده
شرح
کاربرد
سن واکسیناسیون
مکانیسم ودوام ایمنی
دوز های یاد آور
کارآبی
واکنشهای نامطلوب
موارد منع مصرف
راه های مصرف واکسن
منابع


تعداد صفحات : 19 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود