صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  تخریب و ساخت توسط شرکت عمرانی معین پویندگان برای یک ساختمان چهار طبقه

تخریب و ساخت توسط شرکت عمرانی معین پویندگان برای یک ساختمان چهار طبقه

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود تخریب و ساخت توسط شرکت عمرانی معین پویندگان برای یک ساختمان چهار طبقه در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۴۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


این گزارش پیرامون تخریب و ساخت توسط شرکت عمرانی معین پویندگان برای یک ساختمان چهار طبقه می باشد که کارهای آن در چند مرحله صورت می گیرد.

تخریب
ابتدا تخریب بنای قدیمی جهت آماده سازی محل اجرای ساختمان جدید و احداث مقاله مسکونی جدید در این مرحله با توجه به اهمیت مکان و همچنین بناهای اطراف بایستی ساختمان تخریب گردد .اولین قدم در تخریب بنای قدیمی توجه به نوع بناهای اطراف آن از حیث استحکام می باشد که در این مقاله بناهای سه طرف آن که سمت غرب و شرق آن ساختمان مسکونی قدیمی و فاقد اسکلت بندی بوده و فونداسیون هم ندارند و ساختمانهایی بسیار ضعیف از نظر بار جانبی می باشند و سمت شمال آن هم که دیوار حیاط همسایه می باشد که آن هم به جهت قدیمی بودن و همچنین مجاورت با باغچه دارای پی بسیار ضعیف وقابل نشست می باشد .
لذا با توجه به دو طبقه بودن ساختمان به محض تخریب طبقه دوم بایستی دیوارهای همسایه های شرقی وغربی شمع بندی گردد و از وارد کردن ضربه های خیلی زیاد به آنها خودداری کرد پس از تمام شدن تخریب طبقه دوم نوبت به تخریب طبقه اول می گردد که در اینجا با توجه به اینکه نسبت ارتفاع مقاله از ارتفاع دو بنای مجاور کمتر است و به جهت اینکه این بناها بصورت ناخواسته تکیه گاه هم در برابر نیروهای جانبی بوده اند لذا کار کمی مشکلتر می گردد و باید بسیار با احتیاط این طبقه برداشته شود .
به محض برداشته شدن سقف طبقه اول و تخلیه نخله ها شمع هایی بصورت مایل از وسط ساختماندر حال تخریب به ساختمان ها ی مجاور زده می شود سپس نسبت به برداشتن دیوارهای جانبی مقاله اقدام گردد تا اینکه ریشه دیوارها نیز بیرون بیاید .
و بدین صورت تقریبا کار تخریب پایان می یابد .اما قسمت مشکل تر اجرای مقاله در خاکبرداری آن است .زیرا با توجه به نقشه یک طبقه جهت استفاده برای مکان ورزشی و….بایستی ارتفاع پایین تر از سطح زمین ساخته شود . بدین منظور ابتدا تا نصف پلان زمین دردو جهت هر دو ساختمان شرقی وغربی خوب شمع بندی می گرددتا آنکه ارتفاع آن تقریبا نیمی از پلان ساختمان باشد خاک آن نیم دیگر زمین تا ارتفاع مورد نظر برداشته می شود. در این مرحله از قسمت خاک برداری شده زیر ساختمانها شمع بندی می شود . البته لازم به ذکر است که گود برداری با فاصلاه یک متر ویا هفتاد سانتی متر از دو ساختمان صورت می گیرد.سپس بوسیله کارگر و نه با لودر جای چند شمع از جداره گود برداشته می شود تا شمعها دقیقا در مرز ساختمانها کاشته شوند
و بدین صورت نصف بعدی هم گود برداری می شود .البته بایستی توجه داشت که پای شمع هاییکه در زیر ساختمان قرار می گیرند چه شمع های مایل و چه شمع های عمودی نبایستی شناژها قرار گیرند در مورد شمع های عمودی باید در ارتفاع تا یک متر بالاتر از سطح گود قرار گیرند تا در داخل بتن فونداسیون قرار نگیرند و برای فونداسیون مشکلی پیش نیاید . و بدین صورت کار خاکبرداری هم پایان می گیرد .
و …

فهرست مطالب
تخریب ۲
فونداسیون ۴
بتن ریزی پی ساختمان : ۷
خصوصیات بتنی که مصرف می گردد : ۹
ستون گذاری وشروع اسکلت بندی ۱۲
انواع ستونها: ۱۲
تیرها ۱۹
شکل مقطع تیر لانه زنبوری ۲۱
جزئیات اتصال ساده تیرها به ستون ودر جهت دیگر استفاده از ورق سخت کننده جان ۲۴
نکاتی در مورد جوشکاری در ساختمان : ۲۴
اجرای سقف ۲۸
خصوصیات تیرچه ها ۲۹
تیرریزی طبقات دیگر وبادبندی ساختمان ۳۶


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود