صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  تقویت کلیه‏ ها در طب سنتی

تقویت کلیه‏ ها در طب سنتی


تقویت کلیه‏ ها در طب سنتی

تقویت کلیه‏ ها در سنین میانسالی
تقویت کلیه‏ ها نقش مهمى در سلامتى بدن بویژه در اهل علم دارد، همچنین تقویت کلیه ها در تقویت دید چشم بسیار مؤثر است. اولین راه تقویت کلیه ‏ها تکیه بر پاکسازى کلیه و پیشگیرى از به ضعف گراییدن آن‏هاست.
بهترین روش، اضافه کردن عرقیات گیاهى پاک‏سازى‏ کننده کلیه‏ ها در سیستم پاکسازى ۱۵ روزه است.
انجام رژیم غذایى ۱۵ روزه با منضج کلیه‏
هر ۶ ماه یک بار همانطور که گفته شد رژیم غذایى ۱۵ روزه را که براى پاکسازى سراسر بدن و اندام‏هاى رئیسه در پاراگراف‏هاى قبل توضیح دادیم، انجام مى‏دهیم. با این تفاوت که رژیم پاکسازى ۱۵ روزه را با منضج مخصوص بیمارى‏ هاى کلیوى شروع مى‏ کنیم.

– از ۳ مورد ذکر شده یکى را به دلخواه انتخاب کنید، به این ترتیب:
۱- هر روز صبح ناشتا ۲ لیوان عرق خارشتر را داغ کنند تا به حد جوش برسد، بلافاصله آن را روى ۳ قاشق غذاخورى خاکشیر تمیز شده بریزند و بجاى صبحانه میل کنند تا ۲ ساعت بعد چیزى نخورند.
۲- عرق خارشتر یک لیوان و عرق خارخاسک هم یک لیوان. باهم مخلوط به حد جوش برسانند و بلافاصله داغ‏ داغ روى سه قاشق غذاخورى خاکشیر بریزند و مانند مورد بالا انجام دهند.
۳- ترکیبى از عرقیات پاک‏ کننده کلیه‏ ها (مدر) ۲ لیوان داغ کنند و بلافاصله روى ۳ قاشق غذاخورى خاکشیر تمیز شده بریزید و بجاى صبحانه میل کنند.
تا ۲ ساعت بعد چیزى نخورند.

عرقیات تقریبا همان عرقیات گرفته شده از جوشاندنى‏ هاى کلیه است، مانند:
عرق کاکل ذرت، شوید، گشنیز، پوست بید، کافشه، خارخاسک و امثال آن است که در بازار به‏ عنوان عرق سنگ شکن یا شستشوى کلیه عرضه مى‏ شود. رژیم غذایى ۱۵ روزه را ادامه دهند.
– ساعت ۱۰ صبح یک قاشق غذاخورى بارهنگ را در یک لیوان آب جوش بریزند و با کمى شکر شیرین کرده میل کنند. اگر قند خون دارند دارو را شیرین نکنند.

– نیم ساعت قبل از ناهار و شام‏
یک لیوان عرق خارشتر یا خارخاسک میل کنند.

– ۵/ ۱ ساعت بعد از هر غذا از جوشانده زیر استفاده کنید

جوشانده زیر را آماده کرده میل کنند:
ترنجبین، گل سرخ، برگ سنا از هرکدام ۵۰ گرم، افسننتین، تخم کتان، گل ختمى، کاکل ذرت، دم گیلاس، تخم شوید، تخم کافشه، خارخاسک از هرکدام ۲۵ گرم. همه را باهم مخلوط و با هاون برقى آسیاب کنند و روزى سه بار هر ۵/ ۱ ساعت پس از صرف غذا یک قاشق غذا خورى آن را با ۲ لیوان آب بجوشانند تا یک لیوان بماند، صاف کنند.
در صورت عدم بیمارى قند خون، کمى با شکر شیرین کرده میل کنند.
در علاج بیمارى حاد کلیه که بخش عظیمى از کلیه از کار افتاده است غذاى بیمار منحصر به سوپ گشنیز و گاه تنها لعاب سوپ گشنیز مى‏ باشد. این رژیم باید ۲۰ روز اجرا گردد و نتایج آن درخشان است.

رژیم غذایى‏ در تقویت کلیه
سوپ گشنیز با سبزى‏ هاى گشنیز و برگ چغندر یا اسفناج و غیرو با کمى عدس و گوشت بدون چربى گوسفند یا خروس خانگى بپزند و میل کنند. انواع سوپ‏هاى سبزیجات را مى‏ توانند مصرف کنند. غذاى سفت نخورند چراکه غذاى غلیظ اثر دارو را از بین مى‏ برد. از غذاهاى غیر سوپ تنها به کته گشنیز کاملا پخته و نرم شده با گشنیز یا شوید فراوان اکتفا کنند و ۱۵ روز این روش غذایى را رعایت کنند. کلیه‏ ها تقویت شده به حال اول بازمى‏ گردد.

کلیه‏ بند کرک گردن شتر
حدود ۱۵۰ گرم کرک گردن شتر را شسته و تمیز کرده و پس از خشک کردن روى یک پارچه محکم ریز بافت پهن کنند و اطراف آن را چرخ‏دوزى نموده، مانند لحاف به مربع‏ هاى یک تا دو سانتى گره‏دوزى نمایند. پارچه متقال مانند کیسه‏اى مسطح کرک‏ها را در بر مى‏ گیرد (چیزى شبیه به لحاف). پس روى دو طرف این کیسه را با پارچه‏اى مانند حریر نرم و لطیف بدوزند تا مانع آزار پوست گردد. عرض این کیسه ۳۵ سانت و طول آن به اندازه طول شکم بیمار مى‏باشد. دو طرف آن را با زیپ بدوزند، یا هر طرف را ۱۰ بند ببندند تا کلیه‏ بند به بدن بچسبد. دو تا کلیه‏ بند براى شستشو لازم است تا هرکدام که کثیف شد، تمیز را بپوشند و کثیف را بشویند. این کلیه ‏بند هیچ‏گاه نباید تا بازسازى کلیه‏ ها از بدن بیمار جدا گردد، مگر براى استحمام و پس از استحمام باید بلافاصله بدن بیمار خشک شود و با لباس گرم پوشانده شود تا هیچ‏گونه تغییرات دما متوجه کلیه نشود. کلیه‏ ها در مقابل تغییرات دما بسیار حساس مى‏ باشند.
در مورد رژیم غذایى در علاج کلیه حاد نیز باید بویژه در کهنسالان توجه داشت که حتى مقدار کمى ناپرهیزى و عدول از موارد نهى شده مى‏ تواند کلیه را به‏ تحرکى علیه خودش وادار سازد. هنگامى که مى‏ گوییم بیمارى کلیه حاد نباید حتى یک پشت ناخن نان بخورد و یا هر ماده غذایى خام، به این دلیل که کلیه‏ ها به کمترین ناپرهیزى عکس العمل نشان مى‏ دهند. پس مقدار ناپرهیزى مطرح نیست بلکه ناپرهیزى مطلق مورد نظر است. پس باید اکیدا از کوچکترین ناپرهیزى جلوگیرى کرد.
بدین‏وسیله پاکسازى بدن با توجه بیشتر به سمت کلیه‏ ها انجام مى ‏شود. نقش کلیه‏ ها در سلامتى انسان نقشى کلیدى است، رنگ صورت باز مى‏ شود و اورام بدن زایل شده و نشاط و سرحالى خاصى بر بدن چیره مى‏شود. اعضاى بدن بویژه اعضاى رئیسه و معاون و خادم رئیسه یادى از روزگار جوانى و شادابى خود مى‏کنند. حاصل آن جز طول عمر چه مى‏تواند باشد؟!
برگرفته از موسوى، محمد، مجموعه پیک شفا، ۱۲جلد، کانون پژوهش – اصفهان، چاپ: دوم، ۱۳۸۸ ه.ش.