صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  توصیه‌های مریم مقیمی برای بیماران آسمی

توصیه‌های مریم مقیمی برای بیماران آسمی


توصیه‌های مریم مقیمی برای بیماران آسمی

مریم مقیمی متخصص طب سنتی با بیان توصیه‌های طب سنتی برای بهبود بیماران آسمی, مواد غذایی مفید برای بیماران آسمی را تشریح کرد.

به گزارش بوعلی باب سلامتی به نقل از تسنیم, مریم مقیمی اظهار داشت: ورزش برای بیمار دچار تنگی نفس مناسب است اما در ابتدا سبک و به‌آهستگی باشد بعد قوی و با سرعت صورت گیرد.

نوشیدنی ضد آسمبه‌گفته مقیمی اما باید جانب احتیاط را در حین ورزش کردن رعایت کرد که مبادا ماده زائد به حرکت دربیاید و باعث خفگی فرد شود.

مقیمی متخصص طب سنتی بیان داشت: غذای بیمار مبتلا به آسم و تنگی نفس باید سبک و کم باشد و به‌تدریج غذای مقوی داده شود. تلطیف غذا و پرهیز از غذای غلیظ بسیار مهم است.

مقیمی افزود: باید میان نوشیدنی و غذا فاصله باشد و تا ۲ ساعت بعد از غذا آب نوشیدن ممنوع است. هرچه دیرتر و کمتر آب بنوشند بهتر است. آب به‌صورت جرعه جرعه (بهتر است در ۳ جرعه) نوشیده شود. اگر به‌جای آب ماءالعسل (آب عسل) مصرف شود بسیار مفید است همچنین حفظ لینت طبع برای بیماران دچار تنگی نفس مهم است.

مریم مقیمی ادامه داد از میان گوشت‌ها, گوشت خروس، گنجشک، کبک، دراج , کبوتر، قرقاول، آهو و قلب حیوانات حلال‌گوشت برای بیماران دچار تنگی نفس مفید است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: از میان سبزی‌ها, کرفس، نعناع، آویشن، پونه، چغندر، برگ ترب، کدو حلوایی، مرزه و شوید همچنین بادام شیرین، پسته، چلغوزه، انجیر خشک و مویز نیز برای این بیماران مفید است.

مقیمی خاطرنشان کرد: از میان ادویه‌ها زیره، سیاه‌دانه، کندر، زنجبیل شامی، دارچین و زعفران و از میان روغن‌ها, روغن بادام بسیار مفید است.

منبع: تسنیم