دانلود تحقیق خانواده خوشبخت و اختلاف زوجین

دانلود تحقیق خانواده خوشبخت و اختلاف زوجین مقاله تحقیق در مورد خانواده خوشبخت مقاله خانواده خوشبخت مقاله خانواده پایدار مقاله خانواده سالم مقاله خانواده در اسلام مقاله خانواده درمانی مقاله خانواده موفق مقاله خانواده و سبک زندگی دینی مقاله خانواده و اعتیاد مقاله خانواده pdf مقاله خانواده و کارآفرینی اختلافات زن و شوهر راه حل اختلافات زن و شوهر حل اختلافات زن و شوهر

Happy families and couples are different

 

موضوع: خانواده خوشبخت و اختلاف زوجین

فهرست مطالب

عنوان
پیش‏گفتار
رساله اول: خانواده خوشبخت
اهمیت تشکیل خانواده و الفت در زندگی زوجین
پایه‌های تشکیل یک خانواده مسلمان
۱- ایمان به خدا و پرهیزگاری
۲- معاشرت نیک و پسندیده
نقش شوهر در محاظت از زندگی خانوادگی و معاشرت پسندیده
نقش همسر در محافظت از زندگی خانوادگی و معاشرت پسندیده
خاتمه
رساله دوم: اختلافات زوجین
اسباب اختلاف بین زوجین
راههای حل اختلاف بین زوجین
آخرین راه‌حل اختلافات زوجین
فهرست موضوعات

مقدمه
حمد و سپاس مر خدای را که به اسلام هدایتمان کرد و از پیروان آن آئینمان قرار داد که جز به هدایت او راه نمی‌یافتیم، به جهت منزه بودنش او را حمد، و به خاطر نعماتش او را سپاس می‌گذاریم و فزونی فضل و کرم از او مسألت داریم.
و شهادت می‌دهم به وحدانیتش بدون داشتن هیچ شریکی، و شهادت می‌دهم به اینکه محمد ص بنده و رسول او می‌باشد که وی را به همراه هدایت [اسلام] و دین حق برای انذار و تبشیر مبعوث کرد تا به سوی حق فراخواند و به سوی نیکی راهنمایی کند. درود و سلام خدا بر ایشان و آل ایشان و یارانشان باد و نیز بر کسانی که رهروان راه اویند، تا روز قیامت، اما بعد:
ای مسلمانان! تقوای خدا پیشه کنید و فرمان او را بزرگ بدارید و در حفظ دین و اماناتتان بکوشید و به ادای مسئولیت‌هایتان بپردازید، در مورد خود و خانواده‌تان پرهیزگاری پیشه کنید و به اصلاح روابط بپردازید.
تعداد زیادی از مردم سعادت را می‌خواهند و خواستار راحتی و طالب آرامش و آسایش روح و روان می‌باشند همچنانکه از اسباب شقاوت، اضطراب و عوامل ناآرامی، خصوصاً در خانه و در بین خانواده گریزانند.
و باید دانست که هیچ کدام از این موارد تحقق نمی‌یابد جز با ایمان به خدای یگانه و توکل بر او و تفویض کارها به او، به همراه استفاده درست از وسائل معیشت و پی بردن به قوانین حاکم بر این اسباب.

اهمیت تشکیل خانواده و الفت در زندگی زوجین
و از مهمترین اسباب تحقیق این سعادت برای فرد و جامعه، تشکیل خانواده و برپایی آن براساس حق می‌باشد. چراکه خدای متعال با حکمت خود خانواده را جایگاه ارزشمندی قرار داده که در اختیار زن و مرد است تا در آن استقرار یابند و به آرامش برسند. خداوند ـ جل جلاله ـ به عنوان منتی بر بندگانش می‌فرماید: «وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِن اَنْفُسِکِمْ اَزْوَاجاً لِتَسْکُنُواْ إِلَیهَا وَ جَعَلَ بَینَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَکَّرُونَ» .
و یکی از نشانه‌های خدا این است که از جنس خودتان همسرانی را برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میان شما مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه‌هایی است برای گروهی که می‌اندیشند.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 32

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط