صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی  »  دانلود مقاله تاثیر بازی بر اضطراب کودکان

دانلود مقاله تاثیر بازی بر اضطراب کودکان

دانلود مقاله تاثیر بازی بر اضطراب کودکان

دانلود مقاله تاثیر بازی بر اضطراب کودکان
(Anxiety) اضطراب : احساس بیم یا تهدید که گاهی با انگیختگی شدید فیزیولوژیکی همراه است اضطراب نامیده میشود.
اضطراب حالتی: حالت هیجان موقتی که با نگرانی و تنش همراه باشد اضطراب حالتی نامیده می شود.

اضطراب صفتی: به استعداد فرد برای ادراک موقعیتهای خاص به عنوان موقعیتهای تهدید کننده و پاسخ دادن به آنها با درجات متفاوتی از اضطراب حالتی تعریف کرد که هر دو به دو شاخه شناختی و بدنی تقسیم شده اند .

اضطراب شناختی بخش ذهنی اضطراب است و به وسیله ارزشیابی منفی اجرا به وجود می آید ودر حالی که اضطراب بدنی عنصر فیزیولوژیک و عاطفی تجربه اضطرابی است و با انگیختگی دستگاه عصبی خود کار در ارتباط است که علایم آن شامل دل پیچه ، تعریق کف دست ، تنش عضلانی ، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس است .تا زمانی که اضطراب شناختی کم است عملکرد به خوبی ادامه خواهد یافت. هرگاه اضطراب بدنی زیاد با اضطراب شناختی زیاد ترکیب شود کاهش شدید در عملکرد رخ خواهد داد .اضطراب به عنوان عاملی مرتبط با عنصر انرژی روانی همواره در بهداشت روانی کودکان مطرح بوده است. اضطراب در حقیقت مولود دوگانگی و عدم تقارن میان خواسته ها وظریفت ها است و بدیهی است که سبک بالی و آرامش تنها در سایه هماهنگی و همسازی میان آن دو حاصل میگردد.

کاهش اعتماد به نفس
عموما اعتماد به نفس را نمایش احساس ارج و قرب شخصی تعریف نموده اند و هدف نهایی آن نیز دریافت تفکر شایستگی است . در حقیقت ، اعتماد به نفس با رویاهای فرد سنخیتی ندارد؛ بلکه ، با اهداف واقعی او در ارتباط است . بدیهی است با افزایش اعتماد به نفس عملکرد فرد نیز توسعه می یابد .ولی چنانچه از حد طبیعی فراتر رود سطح عملکرد او رو به کاهش خواهد نمود و علت اصلی آن نیز احساس بی نیازی از تمرین می باشد.

۵ تا ۱۱ سالگی
در این سنین کودکان تقریبا وارد دنیای ورزش می شوند و خصوصیات بارز آنها عبارتند از عضلات ضعیف، انعطاف پذیری خوب ، قدرت تمرکز پایین و حرکات و حالات خاص بجه گانه. ورزش برای این گروه باید بیشتر جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد . فعالیتها نباید بر برد و باخت متمرکز باشد . آنها به محیطی اجتماعی نیاز دارند که در آن بتوانند بازی کنند و مهارت ها را بیاموزند .

انواع بازی ها و تمرینات هوازی در مراحل مختلف رشد اهمیت زیادی دارد به طوری که احساس مهارت و کارایی بدنی میزان اضطراب را کاهش می دهد و بر معیارهای عمومی اخلاق اثر می گذارد.

تجربه موفقیت در بازی کودکان
کودکان باید موفقیت را تجربه کنند تا اعتماد به نفس پیدا کنند و برای اجرا کارهای بزرگتر آماده شوند . موفق شدن منجر به افزایش تلاش کودکان برای تسلط بر مهارت می شود برای اغلب کودکان برنده شدن ربطی به نتیجه موفقیت آمیز ندارد . برای یک کودک ، موفقیت ممکن است وارد شدن به بازی باشد و برای دیگری به معنای بهترین تلاش یا فقط اشتباه نکردن باشد .


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود