صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » هنر و گرافیک  »  دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

دانلود تحقیق و مقالات رشته هنر و گرافیک با عنوان دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

مقدمه:
تصویرهایی را که انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های کنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز که در آنها، مفاهیم به کمک خط بیان می شود، تکامل یافته ی تصویرهایی است که برای مقاصد گوناگون و آسان کردن ادراک مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل کردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی
تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.
کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعنی کسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق کاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می کند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است که در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم کار برای تعریف می شود، نه در شکل ظاهری. و……..

فهرست مطالب
مقدمه:
تاپوگرافی
خطاطی در اروپا
اهداف تایپوگرافی
عینی و محسوس کردن موضوع نوشتاری
مثبت و منحنی
اختصار – حذف بخش هایی از حروف
برش خوردن جابجایی قسمت های برش خورده
تکرار یک حرف و یا قسمتی از یک حرف در کل ترکیب کلمه
روی هم افتادن
قرار گرفتن حروف در مجموعه ای از سطوح
نوشتن بدون تفکر قبلی – فی البداهگی
عنوان سرلوح نشریات
کار با اعداد
شناسایی و درک چگونگی تحریر حروف
نقش تایپوگرافی در محصولات تولیدی
تایپوگرافی در بیل بورد
منابع


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود