صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

دانلود تحقیق و مقالات رشته مدیریت با عنوان دانلود مقاله مدیریت استراتژیک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

پیشگفتار
مجموعه حاضر به عنوان Syllabus اولیه کمک آموزشی برای ورود به مفاهیم مدیریت استراتژیک و کاربرد آن در سازمانهای دولتی ، خصوصی و NGOها در ایران تهیه شده است .
هدف از تدوین این مجموعه ، ارائه مطالب متسلسل علمی و کلاسیک در زمینه مدیریت استراتژیک نیست . بلکه ، هدف اصلی ارائه یک روش مناسب با ظرفیت دانشی مدیران در کشور است که به راحتی قابلیت کاربرد دارد .
بدیهی است درصورت نیاز به داشتن اطلاعات عمیق در مورد هر یک از موارد و تدقیق در آنها ، می توان به کتابهای منتشر شده در زمینه مدیریت استراتژیک مراجعه نمود و از نظر تئوریک آگاهی علمی را افزایش داد.

مقدمه :
در سالهای اخیر از واژه های استراتژی و تاکتیک در زمینه سیاسی – اقتصادی – اجتماعی – صنعتی – امنیتی و نظامی زیاد استفاده می شود بکار گیری این کلمات که موجد نخستین انها نظامیان و سرداران در رزمگاهها بودند امری است طبیعی و به سادگی می توان منظور را به شنونده تفهیم کننند اما برای اینکه تا حد امکان در شناخت این اصطلاحات که جهان شمول شده است در سایر زمینه های روشن فکری و جایگاهشان در شمول و ارکان مختلف یک جامعه مشخص گردد این لغات را تعریف می کنیم.

تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک
تعاریف مختلف و گاه ناسازگاری از استراتژی و مدیریت استراتژیک ارائه شده است. به تعبیر یکی از متخصصان مدیریت این عبارات مانند« هنر» است که وقتی آنها را می‌بینیم تشخیص دادن آنها آسان است اما وقتی در پی تعریف کردن و توضیح دادن آنیم خیلی مشکل به نظر می‌رسد.

استراتژی
الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:
• چه اهدافی باید محقق گردد
• روی کدام صنایع، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد
• چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد.

مدیریت استراتژیک
تصمیمات و فعالیت‌های یکپارچه در جهت توسعه استراتژی‌های مؤثر، اجرا و کنترل نتایج آنهاست.
بنابراین مدیریت استراتژیک فعالیت‌های مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی‌ها، اتخاذ هر گونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی‌ها و در نهایت کنترل فعالیت‌های انجام شده را در برمی‌گیرد.

فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک
استراتژی
مدیریت استراتژیک
ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک
مزایای مدیریت استراتژیک
فرآیند مدیریت استراتژیک
برای اجرای استراتژی‌ها باید از ابزار زیر بهره گرفت
موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک
بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک
فرهنگ و مدیریت استراتژیک.
جایگاه مدیریت استراتژیک
چرا فرهنگ؟
تکنولوژى مدیریت در دنیاى امروز
در آموزش تکنولوژى دو عامل مهم وجود دارد؛
تکنولوژى چگونه خلق مى شود؟
منابع و مآخذ


تعداد صفحات : 35 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود