دانلود پاورپوینت اسکلروتراپی

دانلود پاورپوینت اسکلروتراپی

دانلود پاورپوینت اسکلروتراپی

اسکلروتراپی
اسکلروتراپی نوعی درمان موثر برای ناهنجاریهای سیاهرگی و لنفی است. این روش درمانی شامل تزریق زیر پوستی درون رگ های غیر طبیعی به وجود آورنده ناهنجاری است. این ماده یکی از چندین ماده ای است که میتوانند به دیواره رگ هایی که باعث پیدایش لکه های توده ای میشوند آسیب وارد کند. توده خون باعث توقف جریان خون در رگ های خونی میشود و اگر این آسیب دیدگی به اندازه کافی قوی باشد رگ های خونی را نابود کرده و با بافت همبند زخم جایگزین میشوند. این مرحله معمولا در اتاق آنژیوگرافی با کمک دستگاه های فراصوتی و تصویر برداری با اشعه ایکس  انجام میشود . اگر اسکلروتراپی تنها راه درمانی باشد چندین مرحله برای تکمیل درمان نیاز است.
انتخاب اسکلروسانت ( ماده ای که در تزریق استفاده میشود ) به میزان جریان خون ، محل ضایعه و تجربه پزشک بستگی دارد. هر چه میزان آسیب رسانی اسکلروسانت بیشتر باشد درمان موثرتر خواهد بود . این امر متاسفانه با عوارض جانبی همراه است . بنابراین پزشک رادیولوژیست باید در انتخاب ماده دقت لازم را انجام دهد . گهگاهی اسکلروتراپی به عنوان مقدمه جراحی انجام میگیرد و نقش آن در این حالت این است که خونریزی را کنترل و یا از آن جلوگیری کند. استفاده از این روش ترکیبی بسیار برای درمان مفید است. در این روش خونریزی داخلی به شدت کاهش میابد و جراحی به راحتی انجام میگیرد مخصوصا زمانی که ساختارهای مهم و حیاتی درون ناهنجاریهای سیاهرگی حفظ شود.

اسکلروتراپی زیر پوستی
فرایندی است که در آن محرکی به داخل ناهنجاری سیاهرگی تزریق می شود و موجب لخته شدن ضایعه و از بین بردن بخش و یا کل آن میشود و به اسکلروتراپی زیر پوستی معروف است. این تکنیک امروزه تکامل یافته است و در دستان پزشک با تجربه و متخصص روشی امن برای درمان است. طبیعتا در این امر ریسک هایی وجود دارد و باید با پزشک رادیولوژیست مشورت شود. اسکلروتراپی زیر پوستی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید چندین مرتبه تکرار شود. بلافاصله پس از درمان ، ناحیه تحت درمان دچار ورم شدید میشود و ممکن است چندین هفته تا خوابیدن ورم زمان ببرد.
سوزن اسکلروتراپی، یکی از روش‌های رایج جهت تزریق محلول دارویی و یا مکش آن از دستگاه گوارش استفاده از سوزن اسکلروتراپی از طریق دستگاه آندوسکوپی می‌باشد. این محصول به صورت آندوسکوپی برای وارد ساختن عامل اسکلروتراپی یا رگ بند به درون محل­های مشخص شده بکار می­رود تا خونریزی قسمت جراحت دیده در دستگاه گوارش را کنترل نماید. با استفاده از این سوزن، محلول خاصی برای کمک به برش مخاطی از طریق آندوسکوپی (EMR)، روشهای برداشتن پولیپ و کنترل عدم خونریزی، تزریق می­شود.
یک سوزن اسکلروتراپی در حالت کلی از ۴ جزء سوزن تیز شده ۴ تا ۶ میلیمتری، تیوب پلاستیکی دو جداره از جنس PTFE، بخش ثابت دستگیره و بخش متحرک دستگیره می‌باشد که در برندهای مختلف، طراحی و نحوه کارکرد آنها با یکدیگر متفاوت می‌باشد.
این محصول فقط برای استفاده یکبار مصرف است. نباید آن را دوباره استریل و استفاده مجدد نمود. استفاده یا استریل مجدد آن می­تواند یکپارچگی محصول را به خطر انداخته یا منجر به تخریب محصول شود که این امر به نوبه خود ممکن است موجب صدمه، بیماری یا مرگ بیمار شود.

ویژگیها
حرکت روان و دقیق نیدل بدلیل استفاده از پین استیل
طراحی مناسب دسته برای کنترل بهتر حرکت
بکارگیری مکانیزم قفل شونده جهت جلوگیری از لرزش نیدل
بالاترین میزان تیزی نوک نیدل جهت فراهم سازی قدرت سوراخ کنندگی حداکثری

فهرست مطالب:
اسکلروتراپی
اسکلروتراپی زیر پوستی
ویژگیها
اندازه
دستورات قبل از انجام اسکلروتراپی
اصول تشخیص
ملاحظات کلى
یافته‌هاى بالینى
جراحی
تشخیص افتراقى
عوارض
نتایج و پیش‌آگهى
درمان‌هاى غیرجراحى


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 19

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط