صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود پاورپوینت ایدز و اعتیاد ۱۵ اسلاید

دانلود پاورپوینت ایدز و اعتیاد ۱۵ اسلاید

دانلود پاورپوینت ایدز و اعتیاد 15 اسلاید

دانلود پاورپوینت ایدز و اعتیاد ۱۵ اسلاید

ایدز
تاریخچه ایدز
در ۱۹۸۱، ۸ مورد وخیم ابتلا به بیماری سارکوم کاپوسی (Kaposi’s Sarcoma) که نوعی سرطان بدخیم عروقی است، در میان مردان همجنس‌گرای نیویورک گزارش شد. این نوع سرطان نادر است و معمولا ً سالمندان را گرفتار می‌کند. همزمان با این رویداد، شمار مبتلایان به‌نوعی عفونت نادر ریوی نیز در نیویورک و کالیفرنیا افزایش یافت. مسئولان بهداشت و درمان امریکا در آن زمان علت شیوع ناگهانی این دو بیماری را نمی‌دانستند؛ اما امروزه این دو واقعه پزشکی مصادف با تولد بیماری ایدز در زندگی بشری در نظر گرفته می‌شود. طی یک سال، این بیماری ناشناخته گسترش یافت و، در ۱۹۸۲، AIDS :به ‌معنی سندروم نقص ایمنی اکتسابی نام گرفت. رفته‌رفته، این بیماری نه فقط همجنس‌گرایان، بلکه گروه‌های مختلفی از مردم را مبتلا کرد. بیماران هموفیلی و معتادان گروه‌های بعدی بودند.

در این سال‌ها، بیماری جدیدی در فقیرترین قاره   جهان به معضلی جدی تبدیل شد. این بیماری را افریقایی‌ها در زبان بومی اسلیم (SLIM) به‌ معنی مرگ در نتیجه تحلیل تدریجی بدن می‌نامیدند، به دنبال تحقیقات بیشتر مشخص شد که این بیماری همان ایدز است. در ۱۹۸۴، تلاش دانشمندان و محققان برای کشف علت بیماری کشنده ایدز به نتیجه رسید. گروهی تحقیقاتی به سرپرستی رابرت گالو ادعا کرد که عامل این بیماری را شناسایی کرده‌ است. البته این گفته به‌شدت با اعتراض محققان فرانسوی که ماه‌ها قبل ویروس HIV را شناسایی کرده بودند روبه‌رو شد. براساس آخرین تحقیقات بر روی ویژگی‌های ژنتیکی ویروس HIV، این ویروس از ترکیب دو ویروس مختلف در شامپانزه به‌وجود آمده است. ویروس HIV از دیدگاه علم ویروس‌شناسی به گروهی از ویروس‌ها تعلق دارد که در میمون‌ها بیماری‌زا هستند. یافته ژنتیکی مذکور این نظریه را که ایدز طی یک قرن گذشته در جنگل‌های غرب افریقا ظهور کرده است، تأیید می‌کند. به اعتقاد دانشمندان، انسان برای اولین بار در نیمه اول قرن گذشته در نتیجه شکار و تغذیه گوشت شامپانزه، سنتی که هنوز در افریقا ادامه دارد، به این ویروس آلوده شده است. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که انتقال ویروس بیش از یک بار اتفاق افتاده است، زیرا انواع متفاوتی از این ویروس باعث بروز بیماری ایدز در انسان میشود.

جالب آنکه هرچند نخستین مورد ابتلا به ایدز در ۱۹۸۱ در امریکا گزارش شده است، شواهد نشان می‌دهد که اولین قربانی ایدز در این کشور یک جوان سیاه‌پوست بوده که در ۱۹۶۹ درگذشته است. اولین مورد بیماری ایدز درایران در سال ۱۳۶۶ در یک کودک ۶ساله هموفیل که از فاکتورهای انعقادی وارداتی آلوده به ویروس ایدز استفاده کرده بود ،  مشاهده شد.
در توجیه کشف همزمان این بیماری در دو نقطه جغرافیایی گفته می‌شود که افزایش تعداد سفرهای بین‌المللی پس از دهه ۱۹۶۰، به گسترش ویروس HIV در نقاط جهان کمک کرده است.ادوارد هوپر، خبرنگار انگلیسی، در کتاب خود با عنوان رودخانه نظریه جالبی را درباره نحوه انتقال این ویروس از شامپانزه به انسان مطرح کرده است. به ادعای هوپر، در اواخر دهه ۱۹۵۰، برای تولید نخستین نمونه‌ها از واکسن خوراکی فلج اطفال، ۴۰۰ شامپانزه شکار شده‌اند و استفاده از کلیه شامپانزه‌های آلوده به ویروس HIV برای تولید واکسن، ویروس را به دست‌کم یک میلیون نفر از اهالی کنگو، روندا و بوروندی منتقل کرده است. براساس شواهد موجود، محل‌های ۲۸ مقاله تولید واکسن با مکان‌هایی که اولین موارد آلودگی به ویروس HIV ثبت‌شده همپوشانی داشته است.


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود