صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  دانلود پاورپوینت بررسی رشد کودک قبل و بعد از تولد

دانلود پاورپوینت بررسی رشد کودک قبل و بعد از تولد

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی رشد کودک قبل و بعد از تولد

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی رشد کودک قبل و بعد از تولد

کودک چگونه تغییر می کند
آغاز زندگی در هر یک از تخمدان های یک نوزاد دختر حدود ۴۰۰ هزار تخمک نارس وجود دارد که هر یک از آن ها کیسه کوچکی به نام فولیکول دارد .پس از زمان بلوغ و شروع دوره ماهانه در مدت ۲۸ روز ، یکی از کیسه های کوچک بارور میشود و یک تخمک رها می سازد که از طریق لوله فالوپ به طرف رحم حرکت      می کند .در بیضه های مرد حدود صدها میلیون اسپرم وجود دارد . حال اگر ۱۴ روز پس از عادت ماهانه ، یکی از این اسپرم ها با تخمکی که در حال حرکت به طرف رحم است برخورد کند و در آن نفوذ کند ، دو سلول نر و ماده با یکدیگر ترکیب می شود و پس از آن به طریقه رشد سلولی ، شروع به تکثیر می کنند . ممکن است حدود ۲۰ میلیون اسپرم وارد دهانه رحم شود ولی فقط یکی وارد میشود و اگر  بیشتر هم وارد شود ، فقط یکی از آن ها در تخمک نفوذ می کند و آن را بارور می سازد . و اگر بارور نشود ، سلول های اسپرم توسط گلبول های سفید خون در بدن زن خورده می شود و سلول ماده از طریق دهانه رحم دفع   می شود .

آغاز زندگی دوقلوها
۱ . نظام هم شکمان غیر یکسان
تخمدان ها به فاصله زمانی کمی ، دو تخمک از خود رها می سازند و اگر هر دو بارور شوند ، هر یک به طور جداگانه در رحم شروع به رشد می کنند .ممکن است جنس آن ها از یک نوع یا مخالف هم باشند .که به آن ها دو تخمی نیز گفته می شود .
۲ .نظام هم شکمان یکسان
تخم بارور شده به دو قسمت تقسیم شده و همیشه از یک نوع هستند ( پسر یا دختر ) و نکته جالب توجه این است که آن ها آثار ورا ثتی یکسان دارند و فقط آثار محیطی  میتواند تغییراتی در آن ها به وجود آورد .
رشد قبل از تولد تقریبا ۲۸۰ روز طول می کشد .این زمان به سه مرحله جداگانه تقسیم می شود :
مرحله زیگوت :
مرحله رویانی :
مرحله جنینی :

هفته اول
کودک فعلا فقط یک توده متشکل از صدها سلول است که بطور دیوانه واری در حال تکثیر می باشند.
در یک لحظه، اتفاق خارق العاده ای درون  رخ داده است. یک اسپرم دیواره خارجی تخمک را شکافته و به دورن آن راه یافته، آنرا بارور کرده است! چند روز بعد از لقاح، تخم بارور شده شروع به لانه گزینی در جداره داخل رحم کرده و به رشد خود ادامه می دهد


تعداد صفحات : 50 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود