صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  دانلود پاورپوینت شیمی عمومی ۱

دانلود پاورپوینت شیمی عمومی ۱

دانلود پاورپوینت شیمی عمومی ۱ powerpoint ppt

منبع چاپ پیام نور
طبق وضعیت منابع درسی سال جاری، این درس شامل ۷ فصل می‌باشد در فصل اول با اتم‌ها و آرایش الکترونی اتم‌ها و خواص آنها و شکل اربیتالها و چند نظریه اتمی آشنا شده
در فصل دوم پیوند اتم‌ها و تشکیل ملکول‌ها و آرایش اربیتال ملکولی مطرح می‌شود. در فصل سوم هیبریداسیون و ساختار هندسی ملکولی بررسی می‌شود.
در فصل چهارم حالت گازی، ویژگی‌ها و روابط آنها در حالت ایده‌آل و حقیقی ارائه می‌گردد. در فصل پنجم مایعات و جامدات از نظر خواص فیزیکی، تعاریف ذوب و انجماد و دیاگرام فازها، انواع بلورها و نقص بلورها مرور می‌شوند.
در فصل ششم محلولها و عوامل موثر در حلالیت، فاکتورهای مولاریته،نرمالیته و بحث غلظت محلول‌ها و . . . بحث می‌شود.
در انتها فصل هفتم قوانین ترمودینامیک و تعادل شیمیایی ارائه می‌گردد.
و فصل هشتم به درس شیمی عمومی۲ منتقل شده است.
پاورپوینت این درس قابل استفاده برای کلیه رشته‌ها شامل شیمی، زیست شناسی، فیزیک و زمین شنا‌سی . . . (کلیه گرایش‌ها) می‌باشد با این توصیف که برای سایر رشته‌ها غیر از شیمی و فیزیک باید به شرح پیوست مراجعه کرد (فصل اول کمی مختصرتر می‌شود) و برای رشته زمین‌شناسی علاوه بر فصل هشتم فصل اول (اسیدها و بازها) کتاب شیمی عمومی ۲ نیز مطالعه می‌شود.

فصل ۱ ساختمان اتم
نتیجه تجربیات دالتون
۱- هر عنصر از ذرات بسیار ریز و غیر قابل تقسیم (اتم) تشکیل شده
۲- در هر عنصر کلیه اتم‌ها یکسان است.
۳- در ترکیب نسبت ساده و ثابتی بین تجمع اتم‌ها برقرار است.

در حال حاضر ۳۵ ذره ریز‌تر شناسایی شده، به ذرات ریزتر از اتم ذرات بنیادی گویند که در این کتاب سه نوع ذره، الکترون (باردار)، پروتون (باردار) و نوترون (خنثی) معرفی شده است.
از تعاریف مقدماتی واحد (amu) واحد جرم اتمی است، در قدیم مبنا اکسیژن بوده و بعدها . . . و حال ایزوتوپ طبیعی کربن‌ که بیش‌ترین فراوانی را دارد (%۹/۹۸) مبنای اندازه گیری جرم کلیه اتم قرار گرفته است.


تعداد صفحات : 258 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود