صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  دانلود پاورپوینت موتورهای الکتریکی 43 اسلاید

دانلود پاورپوینت موتورهای الکتریکی 43 اسلاید

دانلود پاورپوینت موتورهای الکتریکی

موتورهای الکتریکی، دستگاه‌هایی هستند که انرژی الکتریکی را به حرکت مکانی تبدیل می‌کنند. این موتورها در صنعت، حمل و نقل، و تجهیزات خانگی به وفور استفاده می‌شوند و در انواع و اشکال مختلف، از جمله موتورهای DC و AC، وجود دارند.

انواع موتورها
موتورها به دلیل تنوع کاربردها و نیازهای مختلف در صنعت و تکنولوژی، در انواع مختلفی طراحی شده‌اند. دو نوع اصلی موتور الکتریکی عبارتند از موتورهای القایی (AC) و موتورهای جریان مستقیم (DC). موتورهای AC با ویژگی‌های انتقال انرژی با فرکانس متغیر عمدتاً در سیستم‌های قدرت و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، موتورهای القایی به عنوان محرک اصلی در سیستم‌های پمپاژ، فن‌ها، و دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، موتورهای DC در کاربردهای مختلف از جمله اسباب‌بازی‌ها، دستگاه‌های خانگی، و حتی در برخی ماشین‌ها و وسایل حمل و نقل استفاده می‌شوند. این تنوع انواع موتورها امکان انتخاب بهینه‌ترین گزینه بر اساس نیازهای خاص هر کاربرد را فراهم می‌کند.

موتورهای DC
موتورهای جریان مستقیم یا DC، از نوعی موتورهای الکتریکی هستند که با جریان مستقیم انرژی الکتریکی را به حرکت مکانی تبدیل می‌کنند. این موتورها اغلب در کاربردهایی که نیاز به کنترل دقیق سرعت و جهت چرخش دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های برجسته موتورهای DC، قابلیت کنترل سرعت با تغییر ولتاژ یا جریان می‌باشد. این ویژگی باعث استفاده گسترده این موتورها در اسباب‌بازی‌ها، دستگاه‌های الکتریکی خانگی، پمپ‌ها، و حتی در صنعت اتوماسیون و رباتیک شده است. موتورهای DC به دلیل ساختار ساده و امکانات کنترلی که ارائه می‌دهند.

فهرست مطالب
موتورهای الکتریکی
انواع موتورها
موتورهای DC
ساختمان موتور DC
انواع موتورهای دی سی
موتورهای سری
موتور شنت (موازی)
موتور کمپوند
ساختمان کلافهای میدان تحریک
اتصال قطب های میدان :
اتصال موتورهای سری
اتصال موتورهای شنت
اتصال موتور های کمپوند
معکوس کردن جهت گردش موتورهای دی سی
تغییر جهت چرخش یک موتور شنت
خرابی موتور واشکالات ممکنه
موتورهای AC
موتورهای AC تک فاز
موتورهای چندفاز
موتورهای سه فاز
ساختمان موتورهای سه فاز
اشکالات معمول و تعمیر آنها
موتورهای با فاز شکسته
موتور های خازنی
موتورهای پله‌ای
موتورهای خطی


تعداد صفحات : 43 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود