صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود گزارش کارآموزی مربوط به ساختمان بتنی

دانلود گزارش کارآموزی مربوط به ساختمان بتنی

دانلود گزارش کارآموزی مربوط به ساختمان بتنی

دانلود گزارش کارآموزی مربوط به ساختمان بتنی – دانلود مقاله کارورزی رشته عمران و معماری
مقدمه
ساخت مجتمع های مسکونی و تجاری به شکل انبوه ( انبوه سازی ) در دنیای امروز با توجه به رشد روز افزون جمعیت و افزایش نیازهای گوناگون جامعه پیرامون تهیه مسکن ، اشتغال بکار و … موجب تحقق بخشیدن به این نیازها شده و در کنار آن امکان اجرای آخرین دستاوردهای علمی و عملی را در یک مجموعه ی واحد فراهم می آورد.
انبوه سازی در کنار پاسخگویی به نیازهای روزمره جامعه، توانسته است چهره شهر را از بافت قدیمی و فرسوده خارج کرده و آن را بسوی دنیای مدرن سوق دهد.آنچه معلوم است اینکه نیاز به انبوه سازی در جامعه روز به روز افزایش یافته و در آینده شاهد گسترش روز افزون آن خواهیم بود.
ساختمان واقع در شهرک اندیشه از جمله ساختمان هایی است که توانسته طرح عمرانی را در سطح شهرک اندیشه به انجام برساند. د راین گزارش به بیان گوشه ای از فعالیت های انجام شده در مقاله مسکونی بتنی واقع در شهرک اندیشه پرداخته شده است که این مقاله در ۵ طبقه با سازه بتنی د رحال اجراست.
لازم به ذکر است که در این نوشتار سعی شده ، مطالب ارائه شده حالت کلی داشته و منحصراً به فعالیت های انجام گرفته در سایت اجرایی محدود نگردد. لذا مطالب مرتبط به صورت اشاره و خلاصه د ر برخی صفحات گنجانده شده است.

شناسایی زمین/آزمون های برجا
شناخت خصوصیات و قابلیت های زمینی که قرار است سازه ای بر روی آن ساخته شود از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. لذا قبل از پرداختن به موارد دیگر بحث مختصری درباره ی شناخت زمین خواهیم داشت.
زمینی که می خواهیم ساختمانی د رآن بسازیم ، باید قبلا مورد شناسایی و بررسی کامل قرار گرفته باشد و از خصوصیت ها،قابلیت ها و نکات ضعف آن آگاه باشیم.موضوع شناسایی زمین حتی قبل از طراحی و اجرای تقشه مورد توجه قرار می گیرد.طراحی که مسئولیت طرح مقاله ای را بر عهده دارد، باید از وضعیت توپوگرافی و عوارض طبیعی و مصنوئی موجود در زومین و همچنین موقعیت آب و هوا و نوع مصالح و حتی وضعیت فرهنگی-اقتصادی منطقه و نوع ساختمان های مجاور اطلاع داشته و آنها را مد نظر قرار دهد. اطلاع از وضعیت خاک و زمینی که قرار سازه ای برروی آن بنا شود. از عواملی اساسی طراحی پی و محاسبات مربوط به آن است.صرفه جوئی مختصر نسبت به کل مخارج مقاله در عدم شناسایی وضعیت و خصوصیات زمین ممکن است باعث شود که پس از اجرای مقاله هیچ راهی جز تخریب آن وجود نداشته باشد و از این بابت خسارت هنگفتی را باعث شود.میزان مخارجقابل قبولی که باید برای شناسائی زمین هزینه کرد،بستگی به نوع مقاله و سازه ای که قرار است بر روی آن احداث شود و هم چنین میزان اطلاعات قبلی موجود از منطقه و محوطه ی اصلی دارد.
در واقع منظور از شناسائی زمین بدست آوردن اطلاعات لازم در مورد زیر است:
– تعیین سطح آب های زیرزمینی و تعیین موارد مناطقی که ممکن است برای پی کنی و پی سازی مسئله ای ایجاد نماید.
– مقاومت خاک
– انتخاب عمق پی و مقایسه انواع مختلف پی هائی که ممکن است در نظر گرفته و ساخته شوند و انتخاب مناسب ترین آنها.
– تعیین پارامترهای و موادمتشکله خاک به نحوی که بتوان قابلیت های زمین و روش های مناسب اجرا را مشخص نمود.این پارامترها(بطورگسترده ) از آزمایشهای مکانیک خاک بدست می آیند.
– پیش بینی نشست.
– مسائل و مشکلات احتمالی در رابطه با ساختمان ها و سازه های مجاور در موقع گودبرداری،پی کنی و اجرای سازه جدید.
– معمول ترین روش شناسائی زمین ایجاد حفره هائی در زمین (گمانه زنی ) برای برداشت و انتخاب نمونه هایی است جهت مشاهده و بررسی مستقیم و یا برحسب مورد،انجام آزمایش های لازم در آزمایشگاه بر روی آنها.
درعلم مکانیک به مجموعه این فعالیت ها که به منظور شناسائی خاک محل مقاله انجام می گیرد،”آزمون های برجا” می گویند.

آماده سازی محوطه
اگر چه آماده سازی محوطه دربرخی مقاله ها قبل از شناسائی زمین صورت می گیرد ولی ا ز لحاظ اجرائی قسمت اعظم آن بعد از شناسائی کامل زمین امکان پذیر است.بعد از شناسائی کامل زمین نوبت به آماده سازی محوطه می رسد. منظور از محوطه سازی تسطیع و آماده سازی محوطه ی ساختمان های مقاله،ایجاد شبکه های ارتباطی اطراف محوطه و پیاده روسازی و بعد از اتمام ساختن ساختمان ها،ایجاد فضای سبزو…می باشد.

آماده سازی اولیه :
شامل:۱)ایجاد نقاط نشانه(بنچ مارک).برای اجرای ساختمان (بخصوص اگر حجم انبوهی از ساختمان ها د ریک محوطه مطرح باشد)باید قبلا یک سری نقاط روی زمین مشخص کرد.این نقاط باید طوری انتخاب شوند که اولا نسبت به هم دید داشته باشند ثانیا فواصل آنها به گونه ای باشد که پیاده کردن نقاط بعدی (بنچ مارک های موقتی) به سهولت انجام شود.
۲)پرکردن چاه ها و قنوات مزاحم متروکه: چنان چه در محوطه و محل تاسیسات چاه های قدیمی فاضلاب یا قنات های متروکه که پرکردن آنها ضروری است وجود داشته باشد،باید این کار با مصالح مناسب نظیر خاک ، شفته و یا سنگ لاشه انجام شوددر صورتی که پرکردن پاه مقرون به صرفه نباشد و یا در مورد چاه های عمیق ،به شرط آنکه خاک اطراف چاه دارای مقاومت بالایی باشد(ریزشی نباشد) می توان به طوق چینی و مسدود کردن آن اقدام کرد.

فهرست مطالب
مقدمه
شناسایی زمین/آزمون های برجا
آماده سازی محوطه
آماده سازی اولیه
گودبرداری
پیاده کردن نقشه
پی (انواع ، ابعاد و چگونگی اجرا )
قالب و قالب بندی
چگونگی اجرای سقف
دیوار برشی
باز کردن قالب ها
بتن ریزی
راه پله
نظر کارآموز
اشکالات ساختاری ساختمان‌های بتنی
چرا اسکلت بتنی را طراحی می‌کنیم


تعداد صفحات : 35 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود