صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  درمان ریزش مو

درمان ریزش مو


درمان ریزش مو

جهت درمان ریزش موى سر داروهاى پاک‏ کننده منضج و مسهل استفاده کنید برای درمان ریزش مو باید از مصرف غذاهایى مانند سوسیس، کالباس، نوشابه، شیرینى‏ جات قنادى، چربى و سرخ‏کردنى پرهیز کنید.

زالو درمانی جهت ریزش موی سر:
زالو درمانی باعث افزایش گردش خون به پوست سر میشود و جهت درمان ریزش مو زالوها را پشت گوش بیاندازید و با حفظ فاصله زمانى روى هر قسمت که ریزش مو بیشتر است هر بار چند عدد زالو بیاندازید.

شستشوى سر فقط با مخلوطى از سدر و مورد و روغن زیتون و سرکه انجام شود.
بهتر است تا ۲۰ روز اول هر روز به حمام رفته و با سدر و مورد و روغن زیتون و سرکه سر را بشویند. بعد از ۲۰ روز این شستشو را هروقت حمام مى‏ روند انجام دهند.
هفته ‏اى یک بار مقدارى روناس و آرد نخود و قهوه و مورد به صورت پودر با زرده تخم خمیر کرده و روى سر ببندند. ۲ تا ۴ ساعت صبر کنند سپس بشویند.
هر شب با روغن سیاه دانه و زرده تخم ‏مرغ مخلوط با پودر کندش قسمت‏هاى ریخته شده را مالش دهند.

زالودرمانى را هر ۳ ماه یک بار تکرار کنید، امّا داروى شستشوى سر و داروى مخلوط با زرده تخم‏ مرغ را همیشه تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

روغن ها جهت درمان ریزش مو:
حنا ۱۰ گرم‏
تخم شاهى ۵۰ گرم‏
روشنبلیله ۵۰ گرم‏
موم ۵ گرم‏
روغن زیتون با کنجد ۲۵۰ گرم، موم را در روغن زیتون حرارت داده بقیه را نرم کوبیده در روغن حل کرده به‏جوشانند صاف کنند عصاره آن را شب‏ها به سر بمالند.

نسخه دیگر روغن جهت درمان ریزش مو:
گل زوفا ۲۰ گرم‏
سیاوشان ۱۰ گرم‏
سررو ۵۰ گرم‏
روغن زیتون با کنجد ۲۵۰ گرم همه را نرم کوبیده در روغن حرارت داده صاف کنند یک شب در میان به سر بمالند.

روغن ترکیبی ساده جهت درمان ریزش مو:
روغن نارگیل- روغن زیتون- روغن کنجد به نسبت مساوى یک شب در میان به سر بمالند.

درمان ریزش موى سر:
بابونه را جوشانده صاف کنند و با روغن کنجد دوباره بجوشانند تا آب تمام شده روغن بماند، صبح و شب بر مو مالیده مالش بدهند. با گل ارمنى، بادام تلخ، قیصوم (بومادران) را گرفته بسوزانند و خاکستر آن را با روغن زیتون حل کرده بمالند ریزش مو را درمان مى‏ کند.

مجموعه پیک شفا
همیشه لاغر و سلامت باشید
دائره المعارف بزرگ طب اسلامى