صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  راه میانبر برای داشتن چشمانی سالم ، زیبا و جذاب

راه میانبر برای داشتن چشمانی سالم ، زیبا و جذاب


راه میانبر برای داشتن چشمانی سالم ، زیبا و جذاب

چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد برای داشتن چشمانی زیبا و سالم باید ابتدا تغذیه خوب و مناسبی داشته باشید.

راههای کاملا طبیعی و خانگی برای داشتن چشمانی زیبا ، سالم و جذاب
برای داشتن چشمان زیبا و شفاف باید چشمان سالمی داشته باشیم. مهم ترین نکاتی که باید برای حفظ سلامت چشمان و قدرت بینایی رعایت کنید، نکاتی هستند که از تغذیه تا مراقبت از چشم خلاصه می شوند و در این بخش از نمناک خواهید خواند .

هر چند وقت که می گذرد با این که هنوز جوان هستید، وقتی به آینه نگاه می کنید پف چشم ها ، حلقه های سیاه و خطوط ریز اطراف آن ها، این علائم روی صورت باعث نگرانی خواهند شد.
آیا این امکان وجود دارد که درخشش چشم ها را حفظ کرد و آن ها را از طریق تغذیه سالم و نکات سبک زندگی سالم تر بهبود داد؟

آیا چشم های شما زیبایی طبیعی خود را از دست داده اند؟ چشم های خسته نشانه استرس و خستگی هستند. این باعث می شود مسن تر شوید. علل می تواند هر چیزی باشد – خواب بسیار کم، استرس و چیز های دیگر.به جای چک کردن بخش زیبایی و مراقبت شخصی در سوپر مارکت، می توانید به نکات زیبایی طبیعی برای داشتن چشمان زیبا بپردازید.
چشم های چیزهای زیادی در مورد این که چه احساسی دارید، می گویند. در ادامه این بخش از سلامت و زیبایی نمناک برخی توصیه های زیبایی خانگی برای چشم ها آورده شده است که به شما کمک می کند چشم های خود را سالم و زیبا نگه دارید.

چگونه چشمانی زیبا و سالم داشته باشیم؟
بخش اول :تغذیه
تغذیه در سلامت چشم نقش مهمی بازی می کند. چهار ماده مغذی خاص؛ ویتامین ث، ایی،آ و روی می توانند به کاهش خطر شیوع بیماری های چشم تا 35 % کمک کنند. بنابراین مطمئن شوید که از طریق رژیم غذایی متعادل و مناسب مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را به دست می آورید.
غذاهایی که بر سلامتی و البته زیبایی چشم تاثیر زیادی دارند عبارتند از:

1. میوه ها (به خصوص آن هایی که ویتامین ث دارند):پرتقال، انبه و توت فرنگی
2. منابع گیاهی ویتامین آ:هویج، هلو، پاپایه، اسفناج و انبه
3. منابع غذایی روی :شامل بوقلمون، مرغ، ماست و غلات در رژیم غذایی بگنجانید.
4. آجیل و دانه ها:مانند بادام، آجیل و دانه های آفتابگردان منابع غنی ویتامین ایی هستند.

برای داشتن چشمان زیبا چه بخوریم؟
مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات بخورید:

بخش بسیار مهمی از نکات زیبایی چشم ها،به رژیم غذایی مرتبط می شود. در زیر برخی از گزینه های غذایی که باید در رژیم غذایی داشته باشید آورده شده است تا چشم های زیبایی داشته باشید.
هویج – غنی از بتا کاروتوئن ،است خوردن آن می تواند در حفظ چشم های سالم مفید باشد. بتا کاروتوئن یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک می کند.
بروکلی و کلم بروکسل – ویتامین ث برای سلامت چشم ضروری است.بروکلی ، فلفل دلمه ای و کلم بروکسل حاوی ویتامین ث بسیاری هستند که به شما کمک می کنند سلامت خود را حفظ کنید.
ماهی – ماهی مانند سالمون وحشی و ساردین، گزینه های غذایی سالم برای چشمان هستند، به خاطر چربی های امگا 3 که از رگ های خونی کوچک در چشم ها محافظت می کنند.
اسفناج و سیب زمینی شیرین – هر دو گزینه های غذایی حاوی بتا کاراتوئن هستند تا سلامتی چشم را بهبود دهند. علاوه بر این، اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین ث، لوتئین و – اجزایی است که چشم را سالم نگه می دارند و بینایی را بهبود می بخشد .
نمک :رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند باعث حفظ مایعات شود که ممکن است به پف کردن ناحیه زیر چشم منجر شود.

محافظت از چشم ها با خوردن ماهی
بخش دوم :نکاتی ساده و کلی برای زیبایی و سلامت طبیعی چشم ها

برای داشتن چشم هایی سالم و زیبا ، این نکات زیبایی طبیعی را امتحان کنید:

سعی کنید استراحت کنید و هر شب 8 ساعت بخوابید و به طور منظم ورزش کنید تا گردش خون را بهبود بخشید. با این روش چشم ها اکسیژن کافی دریافت خواهند کرد
روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و چشم ها را نمالید و از پنبه برای تمیز کردن چشم ها استفاده کنید
از چشم های خود با استفاده از عینک آفتابی به خصوص در طول ساعات پیک محافظت کنید تا از آسیب جلوگیری کنید.
تکه های خیار و سیب زمینی را روی چشم بمالید. این کار از چین و چروک و حلقه های تیره دور چشم ها جلوگیری می کند
برای داشتن چشم های سالم، فراموش نکنید که بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد مانند هویج و زردآلو بخورید.
ماسک تخم مرغ و آب یخ زده را می توان برای ایجاد احساس تازگی به کار برد.
غذاهایی مانند هویج و اسفناج بخورید تا چشم ها زیبا شوند و در صورت امکان از آرایش و ماسک زیر ساز اجتناب کنید.
چای سبز به کاهش التهاب کمک می کند تا چشم هارا روشن نگه دارد.

از چین و چروک دور چشم با خیار
توصیه های متخصصان زیبایی ها برای داشتن چشمان زیبا و سالم

کم تر آرایش کردن

محصولات آرایشی می تواند چشم را زیبا نگه دارد اما کوتاه مدت است بنابراین حد الامکان از استفاده لوازم آرایش خود داری کنید
بدن خود را آبرسانی کنید

تا جای ممکن آب بنوشید. پف چشم ها گاهی اوقات از کمبود آب در بدن است. پف را کاهش می دهد و همچنین ضایعات را از بدن دفع می کند. بنابراین هر وقت نیاز داشتید یک لیوان آب بنوشید.

کاهش پف چشم ها با نوشیدن آب
برای داشتن چشمان سالم چه کنیم؟
به طور منظم ورزش کنید:

شما باید هر روز ورزش کنید؛ انجام این کار گردش خون را بهبود می بخشد. تنها زمانی که ورزش می کنید، چشم های شما اکسیژن کافی دریافت می کنند تا آن ها را سالم نگه دارد.
خواب خوب شبانه داشته باشید:

بهترین نکته زیبایی برای چشم ها داشتن خواب خوب است. استراحت نکردن می تواند به پف چشم ها منجر شود و باعث می شود که چشم ها خسته به نظر برسند. تا آنجا که می توانید استراحت کنید. 7 تا 8 ساعت خواب نه تنها به سالم نگاه داشتن چشم ها کمک می کند بلکه تمام بدن شما با ظرفیت کامل کار می کند.

خواب خوب و کافی برای داشتن چشمانی زیبا
بخش سوم :روش های گیاهی و ماسک های خانگی برای زیبایی و سلامت چشم ها

قاشق سرد :

در اینجا نکات زیبایی طبیعی برای چشم ها وجود دارد – دو قاشق را در فریزر در طول شب قرار دهید. آن ها را صبح بردارید و پشت خمیده آن را روی چشمان قرار دهید. قاشق ها سرد خواهند بود پس باید در فواصل زمانی این درمان را انجام دهید. این به افزایش گردش خون کمک می کند و چشم ها را تازه نگه می دارد.
آب یخ:

لایه های پنبه را در آب یخ فرو کنید و آن ها روی پلک های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید. سردی رگ های خونی را منقبض می کند و چشم را روشن تر می سازد. لایه های پنبه نباید احساس یخی داشته باشند اما سرد اشکالی ندارد چون باعث می شود چشم تازه شود.

روشن تر شدن چشم ها با استفاده از پنبه سرد
با این روش ها چشمانی زیبا داشته باشید
ماسک تخم مرغ:

اگر در این فکر هستید که چطور بصورت طبیعی چشمان زیبا داشته باشید، ماسک تخم مرغ راه حلی موثر برای شما است. چند سفیده تخم مرغ را بزنید و آن ها را به آرامی در اطراف چشمان بمالید. این ماسک را 15 دقیقه قبل از تمیز کردن صورت با آب سرد بگذارید. ماسک تخم مرغ باعث می شود که منطقه اطراف و زیر چشم ها احساس انقباض کند.
دایره های تیره:

دو خیار را تقسیم کرده و عصاره را به بیرون فشار دهید. این عصاره را با استفاده از پدها روی مناطق تاریک چشم قرار دهید. اجازه دهید آب میوه به مدت 15 دقیقه روی پلک ها بنشیند. برای به دست آوردن چشم زیبا، حداقل 5 روز، نکته زیبایی خانگی چشم را امتحان کنید.
یک قاشق گوشت گوجه فرنگی را با مقداری پودر زرد چوبه، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آرد مخلوط کنید. خمیر را به آرامی روی پلک ها و قسمت های تاریک بمالید. آن را به مدت نیم ساعت قبل از برداشتن به آرامی با پدهای مرطوب نگه دارید. این کار را روزی یک بار حداقل یک هفته انجام دهید.

مراقبت از چشم ها با عصاره خیار
چشمانی زیبا و سالم با راه های مراقبت از چشم
چشمان پف کرده:

سیب زمینی خام بردارید و حلقه های آن را روی چشمان بسته قرار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.پد پنبه را در شیر سرد فرو کنید و آن ها را روی پلک های چشم قرار دهید. 15 تا 15 دقیقه بماند.چند قطره روغن ویتامین ای را در کاسه کوچکی از آب سرد اضافه کنید. پنبه را به مدت 5 دقیقه در کاسه بریزید و آن ها را روی چشم ها قرار دهید. و20 دقیقه آرام باشید.
چای کیسه ای سبز:

چطور می توان چشم های زیبا داشت ؟ چای کیسه ای سبز می تواند به شما کمک کند. چای کیسه ای را در آب سرد خیس کنید و آن را روی چشمان بمالید. 15 تا 20 دقیقه آن را روی چشمان نگه دارید. تانین در چای، تورم را کاهش داده و چشم را سالم نگه می دارد.

داشتن چشمانی زیبا و سالم با استفاه از چای کیسه ای
کارهایی که برای داشتن چشمانی زیبا و سالم باید انجام دهید
برای داشتن چشمانی با طراوت :

پنبه را در شیر گرم خیس کنید و به مدت 15 دقیقه روی چشم قرار دهید.
چشمان گود افتاده :

نیمی از عسل را با نیمی از دانه های بادام ترکیب کنید. این ترکیب را به آرامی روی چشم ها هنگام خواب بمالید. درمان را برای یک هفته امتحان کنید تا نتایج قابل توجه را ببینید.چند عدد بادام را در طول شب خیس کنید. پوست آن را بکنید و صبح با یک لیوان شیر، بادام را بخورید. حداقل یک ماه این کار را انجام دهید.

درمانی برای زیبایی چشمان گود افتاده
بخش چهارم :ورزش های مناسب برای داشتن چشمانی زیبا

چشم های خود را ماساژ دهید: به آرامی ناحیه اطراف چشم ها را ماساژ دهید اینکار به بهبود جریان خون و کاهش حلقه های تیره چشم کمک کنید. اگر می خواهید آن را به عادتی معمولی تبدیل کنید، باید یک غلتک چشمی مرتعش را خریداری کنید. آن ها نسبتا ارزان هستند.اگر با دست چشم هایتان را ماساژ می دهید، مطمئن شوید که هیچ گونه روغن اضافی روی انگشتان نیست. در غیر این صورت، انتقال چربی ممکن است منجر به سوزش پوست شود.
چشم های خود را ورزش دهید : اگر می خواهید نگاه هر فرد را بهبود بخشید، بهترین راه برای انجام این کار ورزش دادن چشم ها است. اگر چه اندازه واقعی چشم ها را به طور کامل افزایش نمی هید، اما مطمئن می شوید چشمان شما تا حد ممکن قوی هستند .
دید نزدیک و دور را جایگزین یکدیگر کنید تغییر بین این دو باعث می شود سرعت چشمان بالا رود.
سعی کنید با تمرین چشم به جهات مختلف چشم را حرکت دهید این کار اثربخشی ورزش را به حداکثر می رساند.