طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع

دانلود طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع

دانلود طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع
طرح توجیهی فنی، اقتصادی، مالی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع
مقدمه:
اکسیژن ونیتروژن به عنوان مهمترین گازهای تشکیل دهنده هوا که در حیات موجودات زنده نقش عمده ای را ایفا میکنند ،شناخته می شوند. هوا متشکل از ۲۱% اکسیژن و۷۸%نیتروژن ویک درصدمابقی گازها از جمله دی اکسید کربن ،گازهای بی اثر،اکسیدهای نیتروژن وگوگرد و… است.
نام اکسیژن از کلمه یونانیoxy (به معنای اسید) ولاتینgen (به معنای تولید)تشکیل شده است که معنای تحت الفظی غلط تولید اسید را میدهد، این اعتقاد اشتباه توسط لاوازیه برای اولین بار مطرح شده بود.
این گاز که از سال ۱۷۹۰ به بعد اکسیژن نامیده شد، برای نخستین بار در سال ۱۷۷۴کشف شد.تولید این گاز در مقیاس بزرگ در دهه های اخیر در دمای پایین به صورت تقطیر هوای مایع یا دوره های معمولی با استفاده از مواد جاذب انجام میشود. این مواد جاذب عمدتاً غربالهای ملکولی هستندکه در این روش با حذف نیتروژن از هوا اکسیژن وآرگون تولید می شود.
این گاز در دهه ۸۰ میلادی تقریباً چهارمین رتبه از نظر حجم تولید در جهان را داشته است.
اکسیژن در دما و فشار استاندارد به‌صورت گاز است که حاوی دو اتم اکسیژن به فرمول شیمیایی O2 می‌باشد. اکسیژن عنصر مهم هواست و از طریق عمل فتوسنتز گیاهان تولید شده و برای دم و بازدم حیوانات لازم است. اکسیژن مایع و جامد یک رنگ آبی کمرنگ داشته و هر دو بسیار پارامگنتیک می‌باشند. اکسیژن مایع معمولا با عمل تقطیر جزئی هوای مایع بدست می‌آید.

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
تعریف،ویژگیها ومشخصات فنی
بررسی بازار وقیمت فروش محصول
استاندارد محصول
کالای جایگزین
فصل دوم
مطالعات فنی
تشریح فرایندهای مختلف تولید تولید
دستگاها وتجهیزات خط تولید
نیروی انسانی مورد نیاز
براورد میزان مصرف مواد اولیه
تجهیزات وتاسیسات عمومی و
انرژی سالیانه
فصل سوم
بررسی اقتصادی (بازار)
محاسبات مالی و اقتصادی


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 79

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.