علاج سر درد‌های سینوزیتی

علاج سر درد‌های سینوزیتی

به گزاررش خبرگزاری تسنیم سید جواد علوی درباره بروز انواع سردرد اظهار داشت: سردرد انواع مختلفی دارد که می‌توان به سردرد میگرنی، کلاه‌خودی، سردرد کم خونی، سردرد سینوزیتی و … اشاره کرد.

علاج سر درد‌های سینوزیتیاین کارشناس طب سنتی افزود: اگر سردرد ناشی از کم خونی است عسل را با آب جوش شربت کرده و بدون آب لیمو ترش مصرف کنند یک بار بعد از سحری و یک بار قبل از خواب.
علوی درباره سردرد سینوزیتی اضافه کرد: برای رفع این سردرد می‌توان از بخور، انفیه و روغن بنفشه یا بنفشه بادام هر شب قبل از خواب استفاده کرد.
وی گفت: می‌توان از برخی گیاهان مانند تخم گشنیز، آویشن، پونه، نعناع یا کاکوتی اصل، مرزنجوش را با هم مخلوط کرد و برای بخور از آن استفاده کنند. برای تهیه پودر انفیه می‌توان پودر کندش یک گرم، پودر گل بنفشه 2 گرم و پودر تخم گشنیز 2 گرم را با هم مخلوط و در یک شیشه جای دهند.
این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: هر شب یک استکان داروی بخور را در یک کاسه آب بجوشانند و مدت ۱۰ دقیقه بخور بدهند، سپس به اندازه نوک قاشق چایخوری پودر انفیه را کف دست ریخته در بینی بکشند و صبر کنند تا عطسه‌ها شروع شود. حداقل باید 15 تا 20 بار عطسه صورت پذیرد. آنگاه بینی را تمیز کرده در هر سوراخ آن یک قطره روغن بنفشه بادام و اگر نبود روغن بنفشه و اگر نبود روغن کنجد بچکاند.



مطالب مرتبط