صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  مضرات مصرف زیاد آب جوش

مضرات مصرف زیاد آب جوش


مضرات مصرف زیاد آب جوش

به گزارش بوعلی باب سلامتی و به نقل از تسنیم, یوسف اصغری درباره آب اظهار کرد: مهمترین کار آب در بدن رقیق کردن عصاره غذا (کیموس معدی یا کشک‌آب گوارشی) و در نهایت جذب راحت آن از طریق عروق مزانتریک یا ماساریقا از روده‌ها به‌سمت کبد است.

به‌گفته وی غالباً تشنگی صادق به آب یک تا ۲ ساعت بعد از خوردن غذاهای غلیظ در بدن ایجاد می‌شود که در آن زمان لازم است به‌اندازه کافی متناسب با مزاج شخص آب مصرف کند.
این مدرس و محقق طب سنتی افزود: گرسنگی و تشنگی طولانی‌مدت به‌دلیل اینکه سیستم‌های داخلی بدن گرم‌تر می‌شود که مصرف آب سرد می‌تواند مضر باشد.

اصغری ادامه داد: به‌یک‌باره سرکشیدن آب یا در حال خوابیده آب خوردن به‌شدت نهی شده است و بهتر است که آب در سه نفس نوشیده شود و آب مکیده شود و از مصرف آب با ولع پرهیز شود.
وی گفت: آب خیلی سرد مضر معده و اعصاب بوده و موجب بروز ترشحات پشت حلق می‌شود. نوشیدنی­‌های گازدار مانند نوشابه, دلستر و دوغ، اثرات بدتری از آب سرد در بدن می‌گذارد.

مضرات مصرف زیاد آب جوشاین محقق و پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: آب خنک (نه خیلی سرد) بهترین راه برای رفع تشنگی است.
اصغری افزود: برای خنک کردن آب بهتر است که ظرف آب در یخچال نگهداری شود و از انداختن یخ داخل آب باید پرهیز کرد چرا که وقتی یخ ذوب و جرم آن در آب حل می‌شود به‌شدت به اعصاب آسیب می‌رساند.

وی یادآور شد: زیاد خوردن آب جوش ولرم شده خوب نیست چرا که معده را ضعیف می­‌کند‌ اما مصرف ناشتای آب گرم به‌مدت کوتاه می‌تواند بخشی از نفخ و مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا را از بین ببرد.
این محقق و پژوهشگر طب خاطرنشان کرد: مصرف آب نیم‌گرم ضرر بیشتری دارد چرا که موجب تهوع و غثیان در معده شده و هضم را مختل می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم