صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  مقاله تاریخچه بورس و مقایسه بورس ایران با دیگر کشورها

مقاله تاریخچه بورس و مقایسه بورس ایران با دیگر کشورها

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود مقاله تاریخچه بورس و مقایسه بورس ایران با دیگر کشورها در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله تاریخچه بورس و مقایسه بورس ایران با دیگر کشورها

عنوان تحقیق: مقایسه بورس اوراق بهادار تهران با منتخبی از بورس‌های کشورهای اسلامی

چکیده
هدف از این مقاله مقایسه بورس اوراق بهادار تهران باتعدادی از بورس‌های کشورهای اسلامی است. در این مقاله ابتدا مختصری به اهمیت و جایگاه بورس در اقتصاد کشورها پرداخته، سپس با نحوه پیدایش و شکل گیری بورس در جهان و ایران آشنا خواهیم شد. در ادامه شرح مختصری از بورس‌های استانبول، مالزی، جاکارتا، قاهره و اسکندریه ارایه خواهد شد و سپس به مقایسه مدون بورس اوراق بهادار تهران با بورس این کشورها خواهیم پرداخت.
وجه اشتراک بورس‌های منتخب در این مقاله، ویژگی اسلامی بودن آن‌هاست. امید است ضمن مقایسه، بتوانیم از نقاط قوت این بورس‌ها دربرای افزایش کارایی و بهبود عملکرد بورس کشورمان بهره جوییم.

مقدمه
سیاست‌های مالی و اعتباری از یک سو و گشایش بازار های سرمایه در جهان، تعمیق فرایند جهانی شدن و انقلاب اطلاعات از سوی دیگر، موجب شده است که موضوع ” بورس ” و “سهام ” در جهان امروز از صورت نظریه مندرج در کتاب‌های درسی خارج و به عنوان یک پدیده موثر در زندگی روزمره افراد خود را نشان دهد. خرید و فروش سهام بنگاه‌های دولتی و غیر دولتی در بورس هر کشور، نشانه حرکت سرمایه و پول در جایگاه واقعی خود است. هرچه این حرکت در کشوری پویا تر و قدرتمند تر باشد، اقتصاد آن کشور پر رونق تر و شکوفا تر خواهد بود. در واقع “بورس ” مسیر تلاقی سرمایه های مردمی است. لذا لازم است صاحبان کسب و کار و پس انداز، شناختی هر چند گذرا از ساز و کارهای بورس و نحوه عملکرد آن داشته باشند. هرچه اقتصاد سالم تر و چشم انداز آن امیدوارکننده تر باشد، تمایل به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی نیز بیش‌تر می شود. و بورس رونق می گیرد و به همین دلیل است که بورس را” دماسنج اقتصاد کشورها” نامیده اند.وظیفه اولیه بورس، تدارک سرمایه برای دولت، بخش خصوصی و صنعت است که در قالب جمع آوری پس انداز ها و نقدینگی بخش خصوصی به منظور تامین مالی مقاله های سرمایه گذاری بلند مدت صورت می گیرد. از سوی دیگر بورس مرجع رسمی مطمئنی است که دارندگان پس انداز های راکد می توانند محل نسبتا مطمئن سرمایه گذاری را جستجو و مازاد وجوه خود را برای سرمایه گذاری در مشارکت ها به‌ کار انداخته و یا با خرید اوراق قرضه از سود معین تضمین شده ای برخوردار شوند.
در واقع بورس عملکردی دوگانه در ساختار اقتصاد آزاد ایفا می کند: کمک به افزایش سرمایه دولت و بخش خصوصی از یک سو و ایجاد بازار ثانویه برای برخورد و ملاقات سرمایه داران بالفعل و بالقوه از سوی دیگر.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه بورس در جهان
پیشینه بورس در ایران
بورس جاکارتا
بورس قاهره و اسکندریه
بورس مالزی
بورس اوراق بهادار استانبول
تحلیل داده ها
نتیجه گیری
منابع و مآخذ :


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود