صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله در مورد بایوس

دانلود مقاله در مورد بایوس تحقیق دانلود مقاله بایوس مقاله مقاله در مورد بایوس دانلود مقاله بایوس مقاله درباره بایوس تحقیق در مورد بایوس تحقیق درباره بایوس مقاله بایوس پروگرامر بایوس پریدن بایوس پسورد بایوس لپ تاپ دل تنظیمات بایوس حذف پسورد بایوس

Paper in the BIOS

 

همه چیز در باره بایوس کامپیوترتان

 اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این دو موضوع در طراحی،ساخت وپیاده سازی سیستم‌ها بسیار به هم وابسته‌اند . برای درک بهتر تفاوت بین آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنید. 

BOISتنها کلمه ای است که می‌تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می‌کنند ، را شرح دهد.
BOISدر حقیقت نرم افزار را به سخت افزار متصل می‌نماید . قسمتی از بایوس بر روی چیپ ROM مادربرد و قسمتی دیگر بر روی چیپ کارتهای وفق دهنده قرار دارد که FIRE WARE(یعنی میانه افزار یا سفت افزار)نامیده میشود .

یک PC می‌تواند شامل لایه‌هایی (بعضی نرم افزاری و بعضی سخت افزاری ) باشد که واسط بین یکدیگرند. در اکثر اوقات شما می‌توانید یک کامپیوتر (PC) را به چهار لا یه تقسیم کنید که هر کدام از لایه‌ها به زیر مجموعه‌هایی کوچکتر تقسیم کنیم . در شکل ۱-۵ چهار لایه نمونه از یک PC را مشاهده می‌کنید . هدف از این نوع طراحی این است که سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌های مختلف بر روی سخت افزار‌های مختلف اجرا شوند (حالت مستقل از سخت افزار ) . شکل ۱-۵ نشان می‌دهد که چگونه دو ماشین متفاوت با سخت افزار‌های مختلف که از یک نسخه بایوس استفاده می‌کنند ، می‌توانند انواع نرم افزارها و سیستم عامل‌های مختلف را اجرا کنند . بدین طریق دو ماشین با دو پردازنده مختلف، رسانه‌های ذخیره سازی متفاوت و دو نوع واحد گرافیکی و غیره … ، یک نرم افزار را اجرا کنند . 


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود