مقاله روشهای خوراکی جلوگیری از بارداری

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله روشهای خوراکی جلوگیری از بارداری در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

مقاله روشهای خوراکی جلوگیری از بارداری

مقدمه
از‌ آنجاییکه جمعیت به اشکال مختلف بر نظام اجتماعی و ابعاد مختلف اقتصادی فرهنگی و آموزشی و غیره اثر می‌گذارد و هدف دولت حفظ تعادل و بقای نظام اجتماعی است این بنده حقیر به همراه گروه پژوهشی تصمیم گرفتیم به عنوان اعضای کوچکی از این جامعه اطلاعات اندکی از روشهای جلوگیری از بارداری ارائه دهیم ولی از آنجا که این روشها بسیار متنوع و گسترده است ما نتوانستیم اطلاعاتی در مورد همه آنها ارائه دهیم و مطالبی اندک در مورد قرص‌های جلوگیری از بارداری تهیه کردیم تا شاید بتوانیم به عنوان اعضای کوچکی از این جامعه در کنترل جمعیت نقش داشته باشیم.

روشهای خوراکی جلوگیری از بارداری oral ontraceptive
روشهای خوراکی که معمولاً به عنوان «قرص» شناخته شده‌اند، مواد شیمیایی هستند که از راه دهان مصرف می‌شوند تا از بارداری طبیعی جلوگیری کنند. قرص‌های جلوگیری از بارداریاز سال ۱۹۶۰ در بازار موجود بوده‌اند و برای اکثر مردم شناخته شده ‌اند. میلیونها زن در سراسر جهان آنها را استفاده کرده‌اند و البته کاربرد‌ها و نتایج متفاوتی داشته است. یک چهارم زنان بارور در انگلستان از قرص استفاده می‌کنند و تنها یک درصد از زنان ژاپن این قرص را بکار می‌برند. جلوگیری کننده‌های دهانی مخصوص مردان هند و نیازمند تحقیق و پژوهشی در این مورد است.

تاریخچه History
تا دهه ۱۹۳۰ دانشمندان ساختار هورمون های استروئید را مشخص کردند و دریافتند که میزان بالای استروژن، آندروژن یا پروژسترون از بارداری جلوگیری می‌کند واین هورمون ها را شرکت‌های اروپایی از حیوانات بدست می‌آورند و بسیار گران بود.
در سال ۱۹۳۹ راسل مارکه، استاد شیمی ارگانیک در دانشگاه ایالت پنسیلوانیا، روشی را برای سنتز پروژسترون از گیاه گسترش داد که البته این روش نیز بسیار گران و پرهزینه بود پس ازسه سال تحقیق مداوم او ماده دیگری را به دست آورد که از نوعی سیب زمینی وحشی مکزیکی در جنگلهای واراکروز نزدیک اوریزابا پیدا کرده بود از آنجایی که نتوانست سرمایه گذار خود یعنی پارکه- دیویس را برای تولید پروژسترون از سیب‌زمینی مکزیکی را راضی کند و پنسیلوانیا را ترک کرد و در سال ۱۹۴۴ دو همکر مکزیکوسیتی پیدا کرد و بنابراین قیمت هورمون پروژسترون ۲۰۰ برابر در هشت سال بعد از آن کاهش پیدا کرد.
در اواسط قرن بیستم راه برای تولید باز شده بود ولی شرکت‌های داروسازی، دانشگاهها و دولت‌ها، علاقه ای به این زمینه نشان نمی‌دادند.

آزمایش هورمون‌ها Wxperiments
در اویل سال ۱۹۵۱، یک فیزیولوژیست بنام گرگوری پینکوسی که روی هورمون تحقیق می‌کرده موسس WFEB در ماساچوست بود با مارگرت سنگه که موسس اولیه جنبش جلوگیری از بارداری بود را در ملاقات کرد مارگارت به پینکوس کمک بسیاریکرد که تحقیقات خود را در این زمینه ادامه بدهد. تحقیقات در ۲۵ آوریل سال ۱۹۵۱ به همراه فیزیولوژیست مینی‌چاوچنگ که در سال ۱۹۳۷ هورمون پروژسترون را روی خرگوش ها آزمایش کرده بود آغاز شد.
در اکتبر ۱۹۵۱، شرکت بی. دی. سیرل درخواست پینکوس را مبنی بر پایه‌گذاری تحقیق روی هورمون رد کرد ولی او را به عنوان مشاور پذیرفت.
درمارس ۱۹۵۲، سنگه یادداشتی درباره پینکوس به دوست و حامی قدیمی‌اش که یک انسان شناس بود بنام دولسکه مک که‌میک نوشت او از (WFEB) دیدار کرد در ۶ ژوئن ۱۹۵۳ و سپس با پینکوس مشغول تحقیق در این زمینه شد.
پینکوس و مک که‌میک به همراه یک استاد دانشگاه بنام جان راک که متخصص ناباروی بود تحقیقات خود را درباره‌ی زنان ادامه دادند. در یک کنفرانس علمی در ۱۹۵۲ پینکوس و راک به این نتیجه رسیدند که با هم یک هدف را دنبال می‌کنند. در ۱۹۵۲ پینکوس نتایج تحقیق سه ماهه خود را درباره معرف خوراکی پروژسترون اعلام کرد که در این میان ۱۵ درصد باردار شده بودند.
در سال ۱۹۵۳، بنا به پیشنهاد پینکوس، راک این روش را با ۳۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف پروژسترون و مصرف آنها در تنها ۲۰ روز از دوره‌ماهیانه زنان آزمایش کرد.
پس از روز بیستم بیماران قرص مصرف نمی‌کردند تا دوره قاعدگی آغاز شود. باز هم ۱۵ درصدبارداری در طول چهار ماه مشاهده شد. اما ۲۰ درصد از دچار بی‌نظمی در قاعدگی شدند و مشخص شد که میزان بیشتر و مرغوبتری پروژسترون مورد نیاز است.

فـهرست مطالب
مقدمه
روشهای خوراکی جلوگیری از بارداری oral contraceptive
تاریخچه History
آزمایش با هورمون‌ها Wxperiments
پیشرفت‌های موثر در قرص‌های جلوگیری از بارداریDevelopment of on effective
قابلیت دسترسی عمومیpublic availability
مصرف جلوگیری کننده ها در کشورهای مختلف
فرانسه France
ژاپن Japan
طرز استفاده use
قرص‌های دوره‌ای Seasonale
مکانیسم عمل Mechanism of action
جلوگیری از بارداری در مقابل سقط جنین Contraception vs aborticn debate
موثر بودن Effectiveness
بسته بندی Packaging
تداخل داروها Drug interactions
عوارض جانبی side- effects
تاثیر بر جنسیت و روابط جنسی Effect on sexuality
فرمول قرص‌ها fromulations
نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد Cautions anf contraindications
استفاده بدون هدف جلوگیری از بارداری Non- contraceptive uses
تاثیرات اجتماعی و فرهنگی Social and cultural impact
تاثیرات محیطی Environmental impact
نتایج و منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 26

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط