صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  مقاله شخصیت شناسی از روی چشم و دست خط

مقاله شخصیت شناسی از روی چشم و دست خط


شخصیت شناسی از روی چشم و دست خط

شخصیت شناسی کار زیاد سختی نیست. برای اینکه بدانید فردی چطور شخصیتی دارد به طرز دست دادن او دقت کنید. رنگ مورد علاقه اش را بدانید و از درون چشمانش به شخصیت او پی ببرید.

شخصیت شناسی از روی رفتارهای شخصیتی
هر کدام از رفتارهای شخصیتی مانند دست دادن، چشم های تان و دست خط تان نشان دهنده شخصیت شماست. شما می توانید شخصیت طرف مقابل تان را با توجه به رفتارهای او بشناسید.

همه ما می دانیم که نباید دیگران را از روی ظاهر قضاوت کرد، اما حقیقت کمی متفاوت است. درست از همان زمانی که با شخص دیگری آشنا می شویم، آن فرد ما را از روی چند مورد قضاوت می کند. البته این قضیه فقط در مورد دیگران نیست، ما هم زمانی که با شخصی دیگر آشنا می شویم چنین قضاوت هایی را انجام می دهیم. درست است که شما در شناسایی افراد دیگر دنبال ویژگی های مثبت اخلاقی چون صداقت، مهربانی و هوش هستید، اما موارد ریز نیز بی تاثیر نیست.

اهمیت دادن به مدل موی دوستتان حتی در برخی موارد شما را به ادامه دوستی ترغیب می کند. به طور کلی، برخی نکات ظاهری هستند که باعث می شوند شما نسبت به شخص دیگر قضاوت کنید و یا تصمیم دیگری بگیرید. از این رو، چندین ویژگی وجود دارد که دیگران شخصیت شما را بر اساس آن قضاوت می کنند.

دست خط تان شخصیت شما رو لو می دهد
بر اساس یک مطالعه انجام شده، سبک و اندازه دست خط حاوی اطلاعات شخصیتی است. این مطالعه توسط شرکت ملی خودکار بریتانیا صورت گرفت و طی آن مشخص شد که اشخاص خجالتی، باریک بین و درس خوان معمولا دست خط ریزتری دارند. در سوی دیگر، افراد اجتماعی تر تمایل دارند با دست خط بزرگ توجه دیگران به خود جلب کنند. علاوه بر این مسئله، افرادی که با مسائل به شکلی جدی برخورد می کنند بیشتر بر روی خودکار خود فشار می دهند. این در حالی است که افراد حساس کمتر روی خودکار فشار وارد می کنند.

رنگ مورد علاقه تان شخصیت تان را نشان می دهد
رنگ ها همواره از جایگاه خاصی در روانشناسی برخوردار بوده اند. بر همین اساس، مقاله ای در سایکولوژی تودی به چاپ رسید که می گوید رنگ مورد علاقه شما برای لباس هایتان حاوی اطلاعات ارزشمند شخصیتی است. افرادی که بیشتر لباس مشکی به تن می کنند حساس تر و هنرمندتر بوده و به جزئیات توجه بیشتری می کنند. افرادی که بیشتر لباس هایی با رنگ قرمز به تن می کنند هم از جنب و جوش بیشتری برخوردار بوده و در زندگی بیشتر تلاش می کنند. افرادی که بیشتر رنگ سبز می پوشند مهربان تر و وفادار بوده و لباس سفید نشان از نظم و منطقی بودن آن شخص دارد. این مقاله همچنین به ما می گوید که افرادی که بیشتر لباس آبی به تن می کنند حساس و استوار بوده و به اطرافیان خود بیشتر از دیگران اهمیت می دهند.

شخصیت شناسی از روی رفتارهای شخصی و عادات
جویدن ناخن شخصیت تان را لو می دهد
برخی از اعمال عصبی تکرار شونده می تواند حاوی اطلاعات مهمی از شخصیت شخص باشد. اگر اتفاقی بیفتد که شما را به اندیشیدن وادار کند، بدن شما به چگونه پاسخ خواهد داد؟ آیا مدام موهای سر یا دستتان را می کشید و یا ناخن هایتان را می جوید؟ برخی از افراد خود را نیشگون می گیرند، شما از این دسته هستید؟ این موارد می تواند به معنای ناامیدی، عجول بودن، خستگی و یاس باشد. پژوهشی به طور خاص بر روی جویدن ناخن کار کرده و می گوید که افرادی که مرتب ناخن خود را می جوند، افرادی کمال گرا، نگران و البته عصبی هستند.

کفش های تان نشان دهنده شخصیت شماست
روانشناسان بارها بر روی این مسئله تاکید کرده اند که می توان دیگری را بر اساس کفش هایش قضاوت کرد. عمری گیلات، محقق دانشگاه کانساس آمریکا، پژوهشی را در این رابطه انجام داده که می گوید می توان تنها با بررسی قیمت، رنگ و وضعیت کفش بیش از 90 درصد ویژگی های شخصیتی صاحب کفش را حدس زد. وی می گوید مواردی چون درآمد، وابستگی سیاسی، جنسیت و حتی سن را می توان از این طریق حدس زد.

چشم های تان شخصیت تان را لو می دهد
چشم ها آینه روح هستند. چشم ها می توانند به اندازه ی کتاب ها در مورد شخصیت شما به دیگران بگویند. طرز فکر، احساسات درونی، میزان وفاداری و همچنین خیانت کاری را می توان از روی چشم ها خواند. در این زمینه نیز پژوهشی انجام شده که می گوید افرادی که رنگ چشمایشان آبی است، سازش پذیری کمتری داشته و بیشتر به مشروبات الکلی تمایل نشان می دهند. اطلاعات دیگری که چشم ها به ما می دهند این است که اگر با کسی تماس چشمی برقرار کردید و آن طرف نتوانست برای مدت طولانی این رابطه را برقرار کند، بدین معنا است که آن شخص از خودداری و اراده ضعیف تری برخوردار است.

وقت شناس بودن
اینکه زود یا دیر سر قرار حاضر می شوید از اهمیت زیادی برخوردار است. هر دو حالت اطلاعات مثبت و منفی فراوانی را از شخصیت شما در اختیار طرف مقابل می گذارد. البته حدس زدن تاثیر هر یک از حالات کار دشواری نیست:اگر زود سر قرار حاضر شوید بدان معنا است که نسبت به وقت دیگران اهمیت قائلید و در غیر این صورت، تاثیر منفی از خود به جای خواهید گذاشت.

نحوه دست دادن تان نشان دهنده شخصیت شماست
از نظر روانشناسی، کسانی که محکم دست می دهند اعتماد به نفس و شخصیت استواری را از خود نمایش می گذارند. این دسته از افراد شخصیتی برونگرا داشته که تمایل دارند راجع به احساسات خود با دیگران صحبت کنند. البته ناگفته نماند که این افراد شخصیت چندان آرام و متینی ندارند! به طرف دیگر ماجرا بنگریم، کسانی که شل دست می دهند از عدم اعتماد به نفس کافی رنج برده و از چالش ها استقبال نخواهند کرد.

البته دست دادن اطلاعات دیگری را هم بازگو می کند. اشخاصی که دستشان را به سمت شما دراز می کنند، روحیه ای اجتماعی داشته و کسانی که غیر صمیمی هستند معمولا از دراز کردن دستشان امتناع می ورزند. در آخر، خودتان را بر اساس این معیارها بسنجید و ببینید که از نظر ظاهری چه تصویری از خود به جای می گذارید.