صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » عمران و معماری  »  مقاله پناهگاه یا کمپ

مقاله پناهگاه یا کمپ

دانلود مقاله پناهگاه یا کمپ مقاله پناهگاه مقاله کمپ تحقیق خرید مقاله پناهگاه یا کمپ دانلود مقاله پناهگاه یا کمپ

Paper shelters or camps

پناهگاه یا کمپ

شب بسربردن در محیط زیبای کوهستان یکی از لذت های کوهنوردی است. این لذت با برتری در هنر کمپ زدن و آشپزی کردن در کوه تقویت می شود.برپا کردن یک خانه موقت در طبیعت باید کاری سریع باشد و بتواند باعث بوجود آمدن پناهگاهی خوب ، رختخواب گرم و غذای خوب شود. این کار باید با چنان دقت و توجهی انجام گیرد که هیچ ردپایی از شما در طبیعت به جا نماند. انتخاب یک پناهگاه بستگی به شرایط و توجیهات یک کوهنورد دارد .

۱چادر

چادر عادی ترین پناهگاه چند منظوره است . برپا کردن چادر نسبتا ساده است و در ده دقیقه یا کمتر می توان آن را زد. چادر محیطی خصوصی ایجاد می کند و محل خوبی در پناه از باد و باران و خورشید  است. چادر را تقریبا در هر جایی می توان استفاده کرد و اغلب جای کافی برای شما و وسایل شما در آن وجود دارد . چادر معمولا اولین انتخاب برای پناهگاه در سرزمین های مرتفع ، روی یخچال ها و کمپ های زمستانی در بادهای نسبتا معتدل و در جنگل ها و سرزمین های خرس ها و پشه ها است.
چادرهایی که در کوهنوردی استفاده می شوند به عنوان چادرهای سه فصل ( غیر زمستان ) و یا چهار فصل ( شامل همه فصل ها و کمپ روی برف ) دسته بندی می شوند.

  • چادر سه فصل : این چادرها از نظر وزن سبک تر هستند و ساختمان ساده تری دارند . قسمتهای جانبی یا بالای این چادرها از تور درست شده است که برای تهویه و حفاظت از حشرات به کار می روند و در کم کردن وزن چادر نقش دارند. اما باد می تواند دانه های برف را از سوراخ های این تور به داخل چادر براند. این نوع چادرها برای فعالیت های مختلف کوهنوردی از بهار تا اواسط پاییز مناسب هستند  و چیزهای خوبی برای برنامه های یک هفته ای که وزن بار در آنها باید به حداقل برسد، هستند.
  • چادر چهار فصل : این نوع چادرها معمولا سنگین تر ، گران تر و محکمتر از چادرهای دیگر هستند و باید بتوانند در شرایط زمستانی بادهای شدید و برف زیاد را تحمل کنند. تیرک این چادرها قوی تر است و به جای فایبرگلاس از آلمینیوم قوی یا کربن ساخته شده است و بادوام  هستند. درها ، پنجره ها و هواکش های این چادرها از پارچه های محکمی ساخته شده اند و می توان با استفاده از زیپ های آنها تا مقداری که بخواهید آنها را باز یا ببندید ( در هنگام بستن آنها باید به مسئله تهویه هم فکر کرد ) . پوش خارجی آنها در اطراف چادر تا نزدیک زمین می رسد. چادرهای چهارفصل معمولا دارای حداقل ۳ تیرک هستند .

تعداد صفحات : 10 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود