صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله کودکان خیابانی

دانلود مقاله کودکان خیابانی مقاله کودکان خیابانی مقاله در مورد کودکان خیابانی مقاله درباره کودکان خیابانی تحقیق مقاله مقاله ای درباره کودکان خیابانی مقاله ای در مورد کودکان خیابانی مقاله در رابطه با کودکان خیابانی تعریف کودکان خیابانی تحقیق در مورد کودکان خیابانی تحقیق راجع به کودکان خیابانی

Street children

 

موضوع : کودکان خیابانی

مقدمه
انتشار آمار ۲۰۰ هزار نفری کودکان خیابانی واکنش های متفاوتی را در پی داشته است. رئیس سازمان بهزیستی کشور آمار واقعی را یک دهم این عده می داند و آن را نیز با عناوین متفاوتی تفکیک می کند. در هر حال واقعیت تلخی که همچون بمب ساعتی زیر پای اجتماع ما قرار دارد ، قربانیانی با نام «کودکان خیابانی» هستند که در تمام شهرهای کشور شب و روز به چشم می‌خورند.
پدیده کودکان خیابانی که طی سالهای اخیر به شدت آماری رو به رشد داشته بنابر دلالی که تشدید شده همچنان ادامه دارد و باتوجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور سنی کمتر از بیست سال دارند به تهدیدی جدی تبدیل خواهد شد. براساس تعریف صندوق کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) کودکان خیابانی کسانی هستند که عمده وقت خودرا بدون سرپرست بزرگسال در خیابانها می‌گذرانند.  تحقیقات کارشناسان نشان داده است که آغاز ولگردی در میان کودکان از سن ۱۰ تا ۱۳ سال بیشتر است و در آستانه بلوغ که تغییرات جسمی و روحی به وجود می آید این ناهنجاری شدت می یابد.
محققان معتقدند که وضعیت اقتصادی خانواده ، تأثیر به سزایی بر ولگردی دارد و غالب کودکان به علت فقدان معیشت کافی و وضع نامساعد خانوادگی به تکدیگری و ولگردی می‌پردازد. وضع نامطلوب خانوادگی مرگ زود رس پدر و مادر ، چند زنه بودن پدر، تعدد فرزندان و فقدان محبت از جمله عوامل در افزایش کودکان خیابانی است.
براساس بررسی های پزشکی قانونی غالب کودکان ولگرد و خیابانی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و به ناچار تن به هر کاری داده اند.
در مشهد طی یک سال تعداد کودکان از ۱۸۵ مورد به بیش از ۴۰۰ نفر افزایش یافته و به مسئله ای بسیار حساس تبدیل شده است.
در اراک پدیده کودکان خیابانی نیز رشد روز افزون داشته و آمار کودکان خیابانی این بحث را به سطوح مسئولان و افکار عمومی کشانده است. مسئول دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی گلستان می گوید در طرح سال ۱۳۷۹ ، ۶۹ کودک و در طرح سال ۸۰ ، ۵۱۶ کودک خیابانی را درمرکز استان پذیرش دادیم ولی تعداد واقعی آنان بیش از این رقم است در عین حال مراکز نگه داری آنان موفقیت چندانی ندارد، در هر حال کودکان خیابانی که امروز قربانی ضعف سیستم اجتماعی هستند ، فردا بزهکارانی خواهند شد که از جامعه انتقام می گیرند روند اجباری زندگی آنان ، آن ها را به سرنوشت تاسف باری می رساند آنان که به دلیل بی سرپرستی بد سرپرستی و تک سرپرستی به کار اجباری رو آورده اند معمولا با مشاغل(روزنامه فروشی، گل فروشی و ..) شروع می کنند و به مشاغل سیاه ( فروش مواد مخدر ،توزیع نوار و مشروب) می‌رسند تعداد کودکان خیابانی و کودکان کار در اغلب شهرهای کشور و به خصوص شهرهای بزرگ غالباً با کودکان فراری نیز افزایش می یابد. کودکانی که به علت رفتارهای تربیتی نامناسب، خشونت خانوادگی، فقر، اعتیاد، جدایی والدین، فریب خوردگی کانون خانواده را ترک می کنند و غالباً در اثر زرق و برق های شهرهای بزرگ به آن جا پناه می برند این کودکان در برخی موارد جذب باندهایی می شوند و در پایان هر روز بخشی از درآمد کار، تکدی گری و … را به ناچار به آن ها می دهند تا بتوانندبه کار خود ادامه دهند. اگر این روند با یک برنامه ریزی منسجم و هماهنگ بین دستگاهها مرتبط متوقف نشود و یا کاهش نیاید، خطراتی جدی به زودی جامعه را تهدید خواهد کرد برنامه ای که موجب جلوگیری از سوء استفاده از کودکان خیابانی ، تامین مکانی برای خواب شب. تهیه غذا و آموزش آنان برای تبدیل شدن به کارگر ماهر شود.
فرضیه:
فقر، طلاق، بی سرپرستی و بد سرپرستی در خیابانی شدن کودکان موثرند.

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

فصل اول

مقدمه     ۲

فرضیه    ۴

فصل دوم

بچه های خیابانی کیستند     ۶

عوامل موثر بروز پدیده بچه های خیابانی     ۱۰

پدیده کودکان خیابانی و عوامل موثر در آن    ۱۵

مددرسانی    ۱۷

فصل سوم

۷/۵ میلیون کودک در جهان بردگی می کنند    ۲۲

سوء استفاده از کودکان خیابانی     ۲۵

نگاهی به وضعیت کودکان خیابانی بر طبق آمار خانه سبز     ۲۸

فصل چهارم

فصل پنجم

آقازاده ها بخوانند : کودکان خیابانی جمعه ها به مدرسه می روند     ۳۸

اهداف و آرزوها     ۴۴

فردای روشن     ۴۶

فصل ششم

منابع     ۵۰

 


تعداد صفحات : 54 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود