صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت آزمایشگاه مقاومت و مصالح

پاورپوینت آزمایشگاه مقاومت و مصالح

دانلود پاورپوینت آزمایشگاه مقاومت و مصالح 32 اسلاید
پاورپوینت آزمایشگاه مقاومت ومصالح شامل 32 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

مقدمه:
کلیه قطعاتی که در ماشینها و دستگاههای صنعتی بکار برده می شود دارای مقاومت و سختی های مربوط به خود هستند که مهندسین بعد از طرح ریزی یک ماشین یا دستگاه صنعتی و کلیه محاسبات مربوط به نیروهای وارد بر هر قطعه از این دستگاهها می بایست که قطعات فوق را با قطعه ای با جنس همان از نظر سختی و مقاومتشان مورد آزمایش قرار می دهند تا متوجه شوند آیا قطعه مزبور تحمل نیروها و یا تنش های وارد بر خود را دارد یا نه؟ این سختی ها توسط ماشین ها و دستگاههای مختلف انجام می شود .
وقتی جسمی تحت تاثیر نیروی خارجی قرار می گیرد بر حسب مقدار و نحوه تاثیر نیرو از خود مقاومتهای مختلفی نشان می دهد . علمی که نحوه اثر نیرو به اجسام و عکس العمل را که آنها از خود نشان می دهد را بررسی می کند را مقاومت مصالح می گویند. مقاومت مصالح از روابط و نسبت بین نیروهای خارجی و قوای داخلی اجسام ( قوای به هم چسبندگی) ذرات جسم بحث می کند . این روابط به جنس جسم و ابعاد جسم و نحوه وارد آمدن نیرو بستگی دارد .

فهرست:
عنوان: آزمایشگاه مقاومت ومصالح
مقاومت مصالح چیست ؟
اصطلاحات رایج در مقاومت مصالح
استحکام
تلاش
تنش
آزمایشات مقاومت ومصالح
آزمایش کشش
ساختمان دستگاه آزمایش کشش
نحوه آزمایش
شرح آزمایش
تست پیچش
بررسی مواد مختلف و حرارتهای مختلف
نحوه آزمایش
سختی سنجی برینل
شرح کار ومحاسبات
آزمایش خمش یا خیز
هدف آزمایش


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود