صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت اختلال خلقی یا بیماری عاطفی

پاورپوینت اختلال خلقی یا بیماری عاطفی

پاورپوینت اختلال خلقی یا بیماری عاطفی
پاورپوینت اختلال خلقی یا بیماری عاطفی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد

مقدمه
گروهی از ناراحتی ها و بیماری های روانی را اختلالات خلقی می گویند. تقریباً این نوع اختلالات و مشکلات روانی از شایعترین انواع ناراحتی های روانی است که در تمام سنین دیده می شود . این اختلالات روانی ممکن است از خفیف ترین شکل آن مثلاً یک نوع افسردگی خیلی ساده و جزئی و گذرا باشد یا از نوع حالت های خیلی شدید ، پیشرفته ، طولانی و عود کننده.

این گروه از بیماری های روانی ممکن است با علت شناخته شده و معلوم عارض شود. مانند افسردگی های شدید به دنبال از دست دادن عزیزان یا اتفاقات ناگوار و یا ورشکستگی های مالی.

اختلالات خُـلقی شامل بیماری های زیر می باشد مانند:

افسردگی (Depression) ، اضطراب (Anxiety ) ، اختلالات دو قطبی (Bipolar disorder)، خـُلق متغیر و افسرده و یا شاد.
اصولاً خـُلق در افراد سالم و نرمال ، در حالت معمول و طبیعی قابل کنترل توسط خود فرد است ولی چنانچه خُـلق توسط شخص ، غیر قابل کنترل باشد تغییر خلق عارض می شود .

اگر خلق بالاتر از حد متعادل برود حالت سرخوشی ، و اگر از حد متعادل پایین تر بیاید افسردگی عارض می شود . پس شخص عادی قادر به کنترل عواطف خود است ولی فرد بیمار، اختیار و کنترل بر عواطف خود ندارد.

البته ممکن است علائمی که در افزایش خلق یعنی حالات سرخوشی ، و علائمی که در کاهش خلق یا افسردگی ذکر شد در یک فرد ، در ادوار مختلف زندگی مشاهده شود که البته این دو گروه ، علائم هم زمان نمی باشند .

ممکن است هر تعداد از علائم در دوره ای مخصوص به خود ، در فرد ظاهر شود یعنی تعدادی از علائم ، مربوط به بالا بودن خـُلق در حالت سرخوشی ، و گروهی از علائم مربوط به پایین بودن خلق یا حالت افسردگی در فرد مشاهده شود

واگر در فردی این حالات به تناوب عارض شود و عود کننده باشد این حالت را اختلال خـُلقی دو قطبی – یا خـُلق ادواری می نامند که مرحله شدید آن را در گذشته “جنون ادواری” می گفتند .

و …

فهرست مطالب
مقدمه
میزان شیوع اختلالات خلقی
علت شناسی
انواع اختلالات خلقی یا بیماری های عاطفی
اختلالات خلقی از نوع دو قطبی
دوره افسردگی یا دوره کاهش خلق
علائم
درمان
پایان


تعداد صفحات : 48 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود