پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید

دانلود تحقیق و مقالات رشته دامپروری با عنوان دانلود پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید ppt دانلود مقاله دامپروری در قالب powerpoint  و قابل ویرایش و در ۲۵ اسلاید گرد آوری شده است.

پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری

پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری

دانلود پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید ppt دانلود مقاله دامپروری

عنوان : اقتصاد گوسفنداری
مقدمه:
از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند، تلفیق دانسته های علمی با امکانات عملی است و این امر به ویژه در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیت های دامپروری و بخصوص گوسفند داری، حائز اهمیت است.
نکته حائز اهمیت در آستانه ورود به اقتصاد جهانی ﴿سال۲۰۰۶میلادی﴾ تنها پرورش آن دسته از دام و طیور توجیح پذیر است که در جیره غذایی آنها از اقلام وارداتی بهیچ عنوان استفاده نگردد.

– گوسفند دم دار نژاد زل:
گوسفند زل نژاد مخصوص و منحصربفرد ایرانی است که بر خلاف سایر نژادهای دیگر گوسفندان ایرانی بجای کیسه چربی ﴿دنبه﴾ دارای زایده دمی شکلی میباشد.
مناطق پرورش: همانطوریکه از اسم گوسفند زل که به نژادهای ساحلی نیز معروف شده بر میآید مناطق پرورش دامهای نامبرده را اکثر نقاط ساحلی دریای خزر﴿استان گیلان- مازندران و قسمتی از دشت گرگان﴾ تشکیل میدهد. افراد پرورش دهنده گوسفندان نامبرده بخاطر وسعت محل دارای اختلافاتی از نظر طرز فکر – زبان – عادات و رسوم محلی و نظایر آن هستند و افرادی نظیر گالشهای گیلک – گالشهای مازندرانی – ایلات تراکمه و جعفربای گرگان به پرورش این گوسفندان اشتغال دارند.

– مشخصات و اندازه گوسفند زل:
(مشخصات نژادی و اندازه گیریها درسال ۱۳۴۵ توسط گروه تحقیقاتی دامپروری دانشکده دامپزشکی تعین و ثبت گردیده) گوسفندان زل در گروه راست بر – سبک وزن و کوتاه اندام قرار گرفته است.
سر ظریف و کوچک و پیشانی کوتاه – حدقه صاف بوده نیمرخ مستقیم است – برجستگی بر روی بینی یا پیشانی دیده نمیشود.
گوشها متوسط کوچک – نیمه افتاده و کم و بیش افقی میباشد. شانه – سینه – ران – لاغر و استخوانی و رشد عضلات ناچیز میباشد. شاخ در نرها طویل و کاﻣﻸ پیچیده و قوی میباشد ولی میشها فاقد شاخ میباشند.
اعضا در این حیوان باریک و کشیده – فاقد پشم – مفصل خرگوشی ظریف و در امتداد پاها قرار گرفته است. رنگ اکثراً سفید متمایل به نخودی تا شکری و گاهی حنائی میباشد، که در نواحی سر و اعضاء گاهی برنگ تیره تر تا خرمایی شفاف تغییر پیدا می کند.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 25

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط