صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » حسابداری  »  پاورپوینت حسابداری پیشرفته ۲ رشته حسابداری – ۳۱۷ اسلاید

پاورپوینت حسابداری پیشرفته ۲ رشته حسابداری – ۳۱۷ اسلاید

دانلود پاورپوینت حسابداری پیشرفته ۲ رشته حسابداری – ۳۱۷ اسلاید ppt
جایگاه درس
درس حسابداری پیشرفته ۲در نیمسال هفتم وبعداز گذراندن درس حسابداری پیشرفته یک باید خوانده شود

هدف کلی
هدف اصلی ا ز گذراندن درس حسابداری پیشرفته ۲ آ شنا شدن دانشجویان حسابداری با نحوه تلفیق حسابهای شرکت اصلی وشرکتهای فرعی میباشد

اهداف رفتاری
بعد از گذراندن درس حسابداری پیشرفته ۲ باید بتوانید کلیه ثبت های حذفی در تلفیق حسابهای شرکت اصلی وشرکت های فرعی را انجام دهید

فهرست فصول
فصل اول-اشکال توسعه شرکتها
فصل دوم-صورت سود وزیان تلفیقی به روش خرید
فصل سوم-ترکیب صورتهای مالی با روش ارزش ویژه
فصل چهارم-خرید وفروش کالا بین شرکتها باروش ارزش ویژه
فصل پنجم-خرید وفروش داراییهای غیر جاری بین شرکتها
فصل ششم – اوراق قرضه یابدهی بین شرکتها(باروش ارزش ویژه )
فصل هفتم – مسایل خاص

فصل اول
اشکال توسعه شرکتها
امروزه محیط تجارتی اغلب کشورهای جریان درا بعاد وسیعی گشترش و توسعه پیدا کرده وهر روزه شاهد هستیم که شرکتهای نوپا و جدیدالتاسیس با محصولات نوتری وارد بازار جهانی می شوند.
سایر شرکتها در مقابل این تغییرات موجود همواره با این مشکل مواجه بوده اند که برای بقا و دوام خود یا باید بازار را ترک نمایند و یا اینکه قادر باشند در خطوط تولیدی موجود تغییراتی بوجود آورند.
و در این راستا غالب شرکتها راه دیگری را برگزیده اند که ترکیب با سایر شرکتهاست تا ازاین راه بتوانند یک واحد عملیاتی جدیدی در سطح گسترده تری ایجاد نمایند.
با ادغام این شرکتها، شرکتهای جدیدی وبا سرمایه بسیار انبوهی ایجاد شده که توجه همگان را بخود معطوف داشته اند بنابراین یک ترکیب تجاری موقعی رخ می دهد که دو یا چند شرکت در شرایط عادی برای کنترل بهم ملحق شوند.
در چند دهه گذشته بسیاری از شرکتها گسترش وتوسعه ی شرکتهای خود را از طریق ترکیب واحدهای تجاری آسانتر تشخیص داده اند ترکیب واحدهای تجاری ممکن است به صورت یکی از اشکال قانونی زیر انجام پذیرد.

۱-جذب : یک نوع ترکیب تجاری است که فقط یکی از شرکتها باقی می ماند و سایر شخصیت ها ماهیت خود را ازدست می دهند، داراییها و بدهیهای شرکت جذب شده فقط به شرکت جذب کننده انتقال می یابد.
۲-ادغام : ترکیب تجاری است که هر دو یا چند شرکت ترکیبی منحل شده و داراییها و بدهیهای هر دو یا چند شرکت به یک شرکت جدیدالتأسیس انتقال می یابد عملیات جداگانه قبلی شرکتهای منحل شده به صورت یک شخصیت قانونی تداوم خواهد یافت.
۳-تحصیل سهام : این عمل موقعی اتفاق می افتد که یک شرکت بتواند سهام دارای حق رای شرکت دیگری را تحصیل کرده، و بدین ترتیب کنترل آنها را در دست گیرد هر دو شرکت به عملیات جداگانه قبلی خود ادامه می دهند لکن با هم مرتبط هستند.
سرمایه گذاری در سایر شرکتها خرید سهام سایر شرکتها به منظور جلوگیری از وجوه را که شرکت و یا به منظور اعمال مدیریت و یا کنترل آنها شرکت خریدار شرکت سرمایه گذار یا «اصلی» می نامند.
عنوان شرکت فروشنده صحیح نیست چون اوراق سهام را سهامداران می فروشند نه شرکت را و شرکت فروشنده را شرکت سرمایه پذیر یا شرکت فرعی می نامند.
اعمال مدیریت وکنترل شرکتهای فرعی بستگی به میزان و تعداد سهامی دارد که در دست شرکت اصلی است و معمولا به صورت زیر می باشد.
در صد سهامی که توسط شرکتاصلی خریداری شده است اعمال مدیریت و کنترل بین %۲۰-۱ کم


تعداد صفحات : 317 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود