پاورپوینت زندگینامه اریک فروم

پاورپوینت زندگینامه اریک فروم
پاورپوینت زندگینامه اریک فروم شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد

مقدمه
اریک فروم (Erich Fromm) از برجسته ترین نمایندگان مکتب روانشناسی اومانیستی است وی در سال ۱۹۰۰ در شهر فرانکفورت / ماین آلمان متولد شد. در سال 1927 تحصیلات خود را در رشته روانکاوی دانشگاه برلین به پایان رسانید. بین سالهای 1929 تا 1932 به عنوان استاد روانشناسی در دانشکده علوم اجتماعی فرانکفورت تدریس کرد و در سال 1934 یعنی یک سال پس از به قدرت رسیدن نازیها در آلمان، راهی آمریکا شد.
او در این کشور، در دانشگاههای معتبر نیویورک، کلمبیا و کلرادو به عنوان استاد روانشناسی به تدریس پرداخت. فروم تلاش نمود مکتب روانکاوی زیگموند فروید را سنجشگرانه مورد ارزشیابی قرار دهد و آن را گسترش بخشد. او خود را متوجه پرسشهای اجتماعی و فرهنگی ـ فلسفی روانشناسی اعماق نمود و بویژه تلاش ورزید پیش شرطهای روانشناسانه برای ساختارهای اجتماعی را مورد پژوهش قرار دهد.
اریش فروم تحولات سیاسی و اجتماعی زادگاه خویش را در زمان تسلط هیولای فاشیسم به دقت زیر نظر داشت و رساله ها و جستارهای موشکافانه ای در تحلیل روانشناسی توده ای فاشیسم به نگارش درآورد. فروم در سال 1980 در تسین چشم از جهان فروبست.

مجموعه اثار :
اکثر آثار بزرگ فروم برای نخستین بار به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر و سپس به زبانهای دیگر ترجمه شد. از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد: – روانکاوی و دین – روانشناسی و فرهنگ – زبانهای فراموش شده – رسالت فروید – بودیسم و روانکاوی – جزمیات مسیحی – پیام زیگموند فروید -هنر عشق ورزیدن – کالبد شکافی تخریب گرایی انسان و … اشاره نمود .
و …

فهرست مطالب
مقدمه
مجموعه اثار
عوامل گرایش به دین از دیدگاه اریک فروم
نیازهای اساسی انسان
راه‌های کسب نگرش مشترک
دین و نگرش مشترک
خلاصه ای از مهمترین محورهای اندیشه فروم
پایان


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 42

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط