صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت معرفی شخصیت ماکیاولی

پاورپوینت معرفی شخصیت ماکیاولی

پاورپوینت معرفی شخصیت ماکیاولی
پاورپوینت معرفی شخصیت ماکیاولی شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد

مقدمه
تیپ شخصیتی «ماکیاولی» از نظریه ی «نیکولو ماکیاولی» فیلسوف ایتالیایی قرن پانزدهم میلادی اقتباس شده است و براساس دو دیدگاه عمده ی : «هدف، وسیله را توجیه می کند» و «صحبت کردن، مطابق میل مردم»، استوار می باشد.
گفته می شود «ماکیاولی» در زمانه ای می زیسته که شخصیت های دروغ گو، فریب کار و بی رحم، اوضاع را در کنترل خود داشتند و به تبع، جامعه گرایش شدیدی به نیرنگ، جعل شخصیت واقعی، نقش بازی کردن و مطابق میل دیگران رفتار کردن برای رسیدن به مقصود پیدا کرده بود.
بدین ترتیب، نظریه ی او، روایتی ناخوشایند از اوضاع نابه سامان روانی و اجتماعی مردم زمان خود بود و افرادی که طبق مشی «ماکیاولی» رفتار کنند، با عنوان شخصیت «ماکیاولی» شناخته می شوند.
در میان انواع تیپ های شخصیتی، شخصیت «ماکیاولی» ازجمله رویکردهای منفی به شمار می رود. برای تبیین علت های پدیدآیی چنین تیپ هایی، تحقیقات زیادی صورت نگرفته است اما در حالت کلی می توان به دو عامل محیط و ژنتیک اشاره نمود

ویژگی های شخصیت ماکیاولی
جاه طلبی: این قبیل تیپ ها، جز رسیدن به امیال و آرزوهای خود، به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. همیشه بهترین را برای خود می خواهند و مدام به دنبال جاه، مقام و عظمت هستند.
تفرقه افکنی: خط مشی این قبیل افراد، مطابق ضرب المثل «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.

اگر در رأس اداره یا سازمانی باشند و یا سرپرستی مکان و افرادی را برعهده داشته باشند، سعی می کنند با اختلاف افکنی میان افراد و به کارگیری سیستم پلیسی، اوضاع را در کنترل خود بگیرند.
دورویی: رفتار دوگانه دارند؛ د ر مقام حرف و نظر، به گونه ای ظاهر می شوند و در مقام عمل، به گونه ای دیگر. در ظاهر، یک جور خود را نشان می دهند و در پشت صحنه به گونه ای نامتعارف عمل می کنند.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
ویژگی های شخصیت ماکیاولی
علت های پدید آمدن شخصیت ماکیاولی
پیش گیری از پدید آمدن شخصیت ماکیاولی
پایان


تعداد صفحات : 34 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود