پاورپوینت هیدرولیک و پنوماتیک

دانلود پاورپوینت هیدرولیک و پنوماتیک 22 اسلاید
بخشی از متن:
امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت به صورت کم هزینه و با قدرت و دقت یا سرعت زیاد مورد نظر است درهمین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دوشاخه مهم هیدرولیک و پنوماتیک تقسیم میشود. از هیدرولیک در مواردی که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد )مانند پرسهای هیدرولیکی ، ترمز و فرمان هیدرولیکی و…( استفاده میشود در صورتیکه کاربرد سیستمهای پنوماتیک عمدتاً در مواردی است که دامنه نیروها نسبتاً کم (حدودیک تن) و سرعت حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند).

هیدرولیک چیست؟
هیدرولیک از کلمه یونانی ” هیدرو ” مشتق گردیده است و این کلمه به معنای جریان حرکات مایعات می باشد. در قرون گذشته مقصود از هیدرولیک فقط آب بوده و البته بعدها عنوان هیدرولیک مفهوم بیشتری بخود گرفت و معنی ومفهوم آن بررسی در مورد بهره برداری بیشتری از آب و حرکت دادن چرخهای آبی و مهندسی آب بوده است.

پنوماتیک چیست؟
پنیوما از لغت یونانی پنوما به معنای دمیدن گرفته شده است و پنیوماتیک علمی است که در مورد حرکات و وقایع هوا صحبت می کند امروزه پنیوماتیک در بین صنعتگران به عنوان انرژی بسیار تمیز و کم خطر و ارزان مشهور است و از آن استفاده وافر می کنند.
و…

 

فهرست مطالب:
مقدمه
هیدرولیک چیست؟
پنوماتیک چیست؟
طرز کار سیستم هیدرولیک
مزایای یک سیستم هیدرولیک یاپنوماتیک نسبت به سیستمهای مکانیکی یاالکتریکی
جدول مقایسه مشخصه های برق-هیدرولیک –پنوماتیک
کاربردهای پنوماتیک در صنعت
خواص اصلی انرژی پنوماتیک
معایب هوای فشرده
منبع

 

این فایل با فرمت پاورپوینت در 22 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 22

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط