صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » کار آفرینی » طرح های توجیهی کشاورزی  »  پرورش ماهی قزل آلا و اصول تغذیه

پرورش ماهی قزل آلا و اصول تغذیه

طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا و اصول تغذیه پرورش ماهی قزل آلا در سیستم مدار بسته پرورش ماهی قزل آلا طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه پرورش ماهی قزل آلا pdf پرورش ماهی قزل آلا در استخر پرورش ماهی قزل آلا در استخر خاکی تغذیه ماهی قزل آلا با کرم جدول تغذیه ماهی قزل آلا تغذیه ماهی قزل آلا با کرم خاکی تغذیه پرورش ماهی قزل آلا

Salmon farming and feeding of

 

موضوع : پرورش ماهی قزل آلا و اصول تغذیه و غذا دهی در پرورش ماهی قزل آلا

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست
عنوان صفحه
۱- مقدمه
۲- کلیات
۳- پرورش ماهی قزل آلا
۴- روش های پرورش ماهی قزل آلا
۵- عوامل مؤثر در رشد ماهی قزل آلا
۱-۳- عوامل محیطی مؤثر در رشد ماهی قزل آلا
۲-۳- عوامل تغذیه ای مؤثر در رشد ماهی قزل‌آلا
۳-۳- عوامل داخلی مؤثر در رشد ماهی قزل آلا
۵-روش تخمین توده زنده ماهی در استخر
۶- تعیین شاخص رشد (ضریب رشد)
۷- میزان رشد مناسب ماهی قزل آلا در هر مرحله از پرورش
۸- تعداد دفعات غذادهی و زمان غذادهی
۹- تعیین ضریب تبدیل غذایی
۱۰- روش محاسبه مقدار غذای مورد نیاز ماهی در مراحل مختلف پرورش
۱۱- تجزیه غذا برای بچه ماهی ، پیش پرواری و پرواری قزل آلا
۱-۱۰- غذا آغازی
۲-۱۰- غذا رشد
۳-۱۰- غذا پرواری
۱۲- تناسب بین اندازه غذا و اندازه (سایز) ماهی
۱-۱۱-غذای خشک
۲-۱۱- غذای تر
۳-۱۱- غذای مرطوب
۱۳- استفاده از غذای تر و مرطوب در کنار غذای کنسانتره
۱۴- نکات ضروری و قابل توجه در رابطه با غذادهی و تغذیه قزل آلا
منابع
مختصری از متن
با توجه به جمعیت جهان که بطور دائم در حال افزایش می‌باشد و رشد آن در هیچ زمانی متوقف نمی‌شود بدون شک صنایع غذایی فعلی جهان پاسخگوی نیازها نخواهد بود و انسان باید به فکر منابع غذایی ویژه منابع پروتئینی جدید باشد .
یکی از راه های تأمین نیاز روز افزون به پروتئین . تولید آبزیان ، از جمله آبزیان پروتئینی است برای مثال : در نواحی که از شرایط محیطی و آب مناسب برخوردار است می‌توان اقدام به پرورش ماهیان سردابی از جمله ماهی قزل آلا نمود . این ماهی که گوشت آن طعم بسیار مطلوبی دارد می‌تواند به خوبی یکی از منابع پروتئین حیوانی جمعیت کشور ما ( به خصوص در مناطق روستایی ) باشد .
با توجه به دوره به نسبت طولانی پرورش ماهی قزل الا که در اکثرر مناطق کشور حدود ۹ تا ۱۰ ماه می‌باشد باید از طولانی بودن این دوره بیشترین برسانیم . استفاده ۱ برای ایجاد شرایط مناسب جهت رشد ماهی ببریم تا وزن آنها را به ، بالاترین ، حدممکن ، برسانیم .
ماهی قزل آلا پرورشی برای رشد بیشتر و رسیدن به بالاترین . وزن در
انتهای دوره پرورش ، نیاز به شرایط و زمینه های مساعد کننده معینی دارد این نکته را از یاد نبریم که با توجه به اینکه منابع ، آبی مناسب برای پرورش ماهی قزل آلا محدود می‌باشد ، باید از منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم یعنی در هر خردعه پرورش قزل آلا بیشتر از میزان ممکن ماهی را تولید کنیم تا بتوانیم به ستود اقتصادی مناسب دست یابیم . و آب وارد شده به خردعه نیز بیشترین استفاده و بهره گیری به عمل آید .

کلیات
استفاده بهینه از منابع آبی خرد در جهت تولید ماهی با عنایت به بخشهای جمعیتی و محدودیت منابع آبی و خاکی کشور بر کسی پوشیده نسیت تولید پروتئین سفید و ایجاد امکان بالقوه به شرایط بالفعل در زمینه تشکیلات و پرورش آبزیان با توجه به تازگی بحث در نقاط غیر ساحلی کشور و عدم آشنایی مردم در این زمینه تولیدی و در عین حال سود آور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . لذا در این راستا و با توجه به شرایط مساعد منطقه ( استان کردستان ) و وجود ۵۵۴ حلقه چاه و ۱۱۴۶ دهنی ، چشمه و قنات و رودخانه های مهم شهرستان همانند قزل اوزن ، تلوار ، قمچقای ، اوزن دره .
اداره شیلات جهاد کشاورزی شهرستان بیچار فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ شروع و اقدام به شناسایی مناطق مستعد پروش ماهی نمود و بعد از گذشت سه سال پرمبزهایی مهمی‌ همچون مجتمع پرورشی ماهی قزل آلا در روستای قمچقای با ظرفیت تولید ۱۷۰ تن در سال دو فرعه پرورش ماهی گرم آبی در روستای اصلوات آباد با ظرفیت تولید با ظرفیت تولید ۸ تن در سال به بهره برداری رسیده است و این مقدار تولید فقط ۲۰% ظرفیت کل منطقه را شامل می‌شود با توجه به مطالب فوق امید آن است ظرفیت های خالی منطقه که از جمله مهمترین آن سد خانگی روستای گلبلاغ با مساحت ۱۷۶ هکتار و ذخیره ۸ میلیون متر مکعب آب گام مهمی‌ در جهت بهره وری تولید و اشتغال زایی منظقه برداریم .
۱- پرورش ماهی قزل آلا :
ماهی قزل آلا از خانواده آزاد ماهیان و جزو ماهیان سرد آبی می‌باشد این ماهی جهت رشد و نمو نیاز به آب سرد و شفاف و مملو از اکسیژن دارد ماهی قزل آلا در زیستگاه طبیعی خود که اغلب رودخانه های سرد و زلال چشمه ها ، قنوات ، نهرها و دریاچه های آب شیرین می‌باشد ( حشرات کرم ها حصرون ها و سخت پوستان و … ) می‌باشد در استخرهای حاضر در کشور ما گونه ای که پرورش می‌یابد قزل آلای زنگین کمان است .
۲- روش های پرورش ماهی قزل آلا :
۱) پرورش ماهی قزل آلا به روش متراکم در استخرهای بتنی : در این روش می‌توان با استفاده از آب چشمه ها ، قنوات و رودخانه هایی که گل آلودگی ندارند و دمای آب آنها ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است اقدام به پرورش قزل آلا نمود . در این روش به ازای هر ۷ متر در ثانیه آب ورودی به استخر می‌توان یک تن ماهی درهر دوره پرورشی ۵ تا ۷ ماهه تولید نمود .
۲) پرورش متراکم ماهی در قفس : در این روش در دریاچه ها ، آبگیرها ، و سد های ، دارای آب مناسب و دائمی‌ هستند با استقرار قفسهای شناور می‌توان اقدام به پرورش ماهی نمود .
۳- پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از آب کشاورزی : این روش که به روش دو منظور مشهور است با احداث استخرهای بتنی در مقابل چاه های عمیق و غیر عمیق ، چشمه های و نهرها و کنال هی کشاورزش و با شرفع فصل کشاورزش دمره پرورشی آغاز می‌شود و نتیجیتاً از آب کشاورزی استفاده بهینه و مضاعف به عمل می‌آید .
۴-پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره کشاورزی : ماهیدار کردن استخرهای ذخیره و پرورش ماهی در این استخرها همزمان با فصل کشاورزی انجام می‌پذیر .

 


تعداد صفحات : 57 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,