صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

مقاله طراحی صفحات وب

دانلود مقاله طراحی صفحات وب

دانلود مقاله طراحی صفحات وب

ایجاد یک صفحه وب
پرکردن صفحه خالی، دانشی است که www آن را از اجدادش در خانواده مکتوبات به ارث برده است: کتابها، مجلات و روزنامه. سنگ نوشته های حکاکی شده را نیز می توان در این زمره به حساب آورد، گو اینکه روش ایجاد آنها کاملا متفاوت است.
در غیاب ابزار کارآمد صفحات خالی را با عناصر ابتدایی و اولیه وب پر خواهید نمود: متن و فوق پیوند با متن به اشکال مختلف متعددی کار خواهید نمود، با تغییر فونت ها و رنگها، ردیف بندی و قالب بندی پاراگراف ها و عنوان بندی متن به شکلی که جلب توجه نماید.
همچنین متن فوق پیوند را که صفحه را به اسناد دیگر در سایت وب خودتان یا www متصل می کنند تعیین خواهید نمود.
هنگام کار با صفحات، یاد خواهید گرفت که عنوان صفحه را تعیین کرده و رنگ یا تصویر زمینه آن را انتخاب کنید. همه چیز از صفحه خالی تنهایی در وب جاری FrontPage 2000 آغاز می شود.

ایجاد و عنوان دهی به یک صفحه
برای ویرایش یک صفحه، ابتدا باید آن را در نمای Page برنامه FrontPage 2000 بارگذاری کنید.

هر صفحه وب در FrontPage 2000، مثل یک الگو آغاز می شود. اگر می خواهید صفحه جدیدی را از ابتدای کار شروع کنید، بهترین روش استفاده از الگوNormal Page است.

برای شروع صفحه ای جدید، New Page,File یا دکمه New Page درمیله ابزار استاندارد کلیک کنید.

هنگامی که الگوی صفحه جدید را انتخاب کنید، بلافاصله صفحه برای ویرایش در نمای Page قرار می گیرد.

اگر برای وب جاری از تمی کمی به کار گرفته نشده باشد، صفحه جدید کاملا خالی خواهد بود. در غیر این صورت، زمینه، فونت ها، رنگها و سایر جزئیات قالب بندی برای صفحه در نظر گرفته می شوند.

از ابتدا به صفحه جدید اسم فایل منحصر به فردی مثل newpage2.htm,newpage1.htm داده خواهد شد. می توانید با کلیک کردن Save As,File نام دیگری برای آن برگزینید و یا بعدا در نمای Folders اسمش را تغییر دهید. روی فایل راست کلیک کنید واز منوی ظاهر شده Rename را برگزینید.

نکته: اگر لیست Folders هنگامی که درنمای Page قرار دارید، قابل مشاهده است، می توانید از آن برای تغییر نام فایل ها استفاده نمایید. دستور Folder List,View را انتخاب کنید تا ظهور یا عدم ظهور آن را کنترل نمایید.

اگر وب جاری را بدون هیچ گونه تغییری در صفحه جدید ببندید FrontPage 2000 از صفحه صرف نظر می کند. در غیر این صورت هنگام بستن وب و یا مشاهده پیش نمای آن در یک مرورگر، به شما یادآوری می کند که آن را ذخیره نمایید.

افزودن حاشیه های اشتراکی به یک صفحه
مورد دیگری که هنگام ایجاد صفحه به آن اضافه می شود، هر نوع حاشیه ای است که با بقیه وب جاری مشترک می باشد.

FrontPage 2000 شما را قادر می سازد نواحی حاشیه داری تعریف کنید که بین تمامی صفحات هر وب مشترک باشند. روی Shared Borders,Format کلیک کنید تا ببینید چه نوع حاشیه های مشترکی مورد استفاده قرار گرفته اند. یک کادر تبادلی باز می شود که نشان دهنده حاشیه هایی است که در وضعیت جاری به اشتراک گذارده شده اند.

هر وب در FrontPage می تواند دارای حاشیه های اشتراکی بالا، پائین، چپ و راست باشد. گو اینکه اشتراک هر چهار وجه فضای زیادی را برای صفحه باقی نمی گذارد. از این نواحی حاشیه ای اغلب برای فراهم آوردن فضا برای اقلامی نظیر نوارهای راهبری، لگوهای مربوط به سایت و اعلانهای حق کپی استفاده می شود.

بسیاری از تم های تو کار FrontPage از حاشیه چپ برای یک نوار راهبری که در هرصفحه از وب ظاهر می شود، استفاده می کنند. می توان از یک حاشیه اشتراکی در قسمت پائین برای اعلان عدم مسئولیت ناشر در صورت وقوع از دست دادن اطلاعات به صورت غیر منتظره دریک سایت آتش بازی با مسئولیت شخص بهره جست.

کادر ارتباطی Shared Borders را می توان برای افزودن یا برداشتن این حاشیه ها مورد استفاده قرار داد. حاشیه ها در نمای Page با خطوط نقطه چین نشان داده شده اند. به نمایش گذاشته می شوند هر تغییری که روی یک ناحیه حاشیه دار در یک صفحه صورت پذیرد، بلافاصله روی تمام صفحاتی که در آن حاشیه مشترک هستند، اعمال می گردد.

عنوان دهی به یک صفحه
به هر صفحه وب، یک عنوان داده می شود. با اینکه FrontPage 2000 عنوان پیش گزیده ای را به صفحه اختصاص می دهد، اما اغلب عبارتی است که باید تعویض شود، مثل “New Page 5” که کمک زیادی به کسانی که در وب شما به گشت و گذار می پردازند، نماید.

عنوان هر صفحه، در نوار عنوان بیشتر مرورگرهای وب یعنی لبه بالایی پنجره ای که مرورگر را در بر دارد ظاهر می شود (مرورگرهای غیر ویژوال و متنی به صورت متفاوتی با عنوان برخورد می کنند).

برای عنوان دهی به هر صفحه Properties.File را انتخاب کنید و یا روی صفحه راست کلیک نموده از منوی ظاهر شده Page Properties را بر گزینید. یک کادر تبادلی باز می شود که حاوی شش کادر تبادلی برگه دار است. می توان آنها را برای ایجاد تغییر در صفحه به کار برد. داخل برگه General، می توانید عنوان جدید را وارد نمائید.

هنگامی که صفحه ای را عنوان دهی می کنید، FrontPage 2000 از این متن یا عبارت برای درفش صفحه و در نوارهای راهبری نیز استفاده می کند، البته اگر این اقلام به کار گرفته نشده باشند. همچنین پیشنهاد می شود که به عنوان اسم فایلی که اولین بار ذخیره می شود، بکار رود.

هشدار: با اینکه عنوان در وهله اول در درفش صفحه ای کپی می شود، این اقلام عناصری مجزا در FrontPage 2000 هستند. تغییر یکی از آنها باعث تغییر اتوماتیک دیگری نمی شود، گو اینکه هنگام آموزش اولیه نرم افزار ممکن است چنین برداشتی داشته باشید.

انتخاب عنوان توصیفگر و مفید و مختصر به دو دلیل اهمیت دارد- کمک می کند افراد بتوانند وب تان را مورد استفاده قرار دهند و کمک می کند که دیگران بتوانند آن را بیابند.

اگر از الگو Table of Contents برای افزودن این نوع صفحه به وب استفاده کنید، تمامی عناوین صفحات در جدول حاصله از فهرست محتویات ظاهر می گردند.

همچنین عنوان صفحه پراهمیت ترین چیزی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود. برای مثال، Alta Vista عنوان هر صفحه و به دنبال آن چند سطر از محتویات صفحه را به نمایش می گذارد.

عنوان ممکن است برای تشخیص رده بندی وب طی یک جستجو به کار رود و بنابراین اگر عنوان صفحه ای را به صورت مناسبی انتخاب کنید، تعداد ویزیت های بیشتری را از سوی افرادی خواهید داشت که به دنبال عبارت خاصی می گردند که شکل عامی دارد. (تعداد ویزیت های بیشتر به معنای فعالتر بودن وب و امری مطلوب است).

انتخاب زمینه
یکی از روشهایی که می توانید با آن وب را صاحب پوشش کنید، اعطای زمینه به صفحه است. زمینه می تواند رنگی یکپارچه و یا تصویری بارگذاری شده از یک فایل تصویری باشد.

Background,Format را اجرا کنید تا کادر تبادلی Page Properties که برای انتخاب زمینه به کار می رود، بازگردد.

برای استفاده از تصویر زمینه، دکمه Browse را فشار دهید. کادر تبادلی فایل ظاهر می شود امکان انتخاب هر فایل موجود در سیستم را فراهم می سازد. تصویر زمینه باید در یکی از قالب های jpg,GIF یا PNG به ثبت رسیده باشد.

می توانید از یک URL برای مشخص کردن تصویر زمینه استفاده کنید، اما این کار باعث می شود FrontPage 2000 گرافیکی استفاده کند که بخشی از وبت تان نیست.

اگر گرافیک مذکور از آن URL حذف شود، دیگر در صفحات تان ظاهر نخواهد شد. به همین خاطر بهتر است یک کپی از تصویر را روی سیستم خود داشته باشید-البته در هر صورت داشتن مجوز- و مستقیما با آن کپی کار کنید.

تصاویر زمینه پشت محتویات صفحه تکرار می شوند. این حالت کاشی بندی نام دارد، چرا که هر کپی از گرافیک مثل یک کاشی از کف آشپزخانه است. اگر مایلید تصویر تنها یک بار به نمایش در آید، گزینه Watermark را انتخاب نمایید. پس زمینه دیگر در بقیه صفحه، گسترده خواهد شد.

برای انتخاب رنگ زمینه به جای تصویر، کادر بررسی Background Picture را از حالت انتخاب شده خارج کنید و روی منوی کرکره ای Background Colors کلیک کنید. کادر تبادلی انتخاب رنگ استاندارد FrontPage ظاهر می شود که دارای ۱۶ رنگ اولیه است. اگر از هیچ از این رنگها خوشتان نیامد، روی دکمه More Colors کلیک کنید تا کادر تبادلی رنگ پیشرفته تری، ظاهر می گردد.

می توانید یکی از رنگهای نشان داده شده در کادر تبادلیMore Colors را انتخاب کنید یا مقدار شانزدهی رنگ را در فیلد Value وارد نمائید. حتی می توانید دکمه Custom را فشار دهید تا کادر تبادلی انتخاب رنگ سوم با انتخابهای بیشتر، بازگردد.

آشنایی با مقادیر شانزدهی کاملا غیر ضروری است، چرا که در FrontPage 2000 می توانید از طریق دیگری رنگها را برگزینید. برای برطرف سازی حس کنجکاوی: مقادیر شانزدهی، اعدادی هستند در مبنای ۱۶، که بدین معناست شانزده عدد یک رقمی مختلف وجود دارد فایده آنان در برنامه های کامپیوتری به این خاطر است که تنها با دو رقم،۲۵۵ مقدار را می توان نشان داد. اولین ۲۰عدد شانزدهی عبارتند از ۱۳,۱۲,۱۱,۱۰,F,E,D,C,B,A,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0. میکروسافت می توانست اسم فرم افزارش را FrontPage 7DO بگذارد.

رنگ انتخاب شده در پشت محتویات صفحه به نمایش در خواهد آمد.

هنگامی که در صفحه هم رنگ زمینه و هم یک تصویر انتخاب شده باشند، تصویر پس از بارگذاری کامل صفحه، رنگ را می پوشاند. برای آنکه فقط رنگ نشان داده شود، کادر بررسی Background Pictureرا از حالت انتخاب در آورید.

اگر می خواهید زمینه ای را برای تمامی وب به کار ببندید، بسیار آسانتر خواهد بود اگر تم جدیدی با زمینه جدید ساخته وآن را برای همه وب به کار بگیرید. این تم برای استفاده در سایر مقاله ها هم در دسترس خواهد که خود بر خلاف زمینه که باید به صورت دستی انتخاب شود، می باشد.

افزودن متن به یک صفحه
برای افزودن متن به هر صفحه وب، آن را در نمای FrontPage 2000 باز کنید و شروع کنید به تایپ کردن، کاراکترها در بخش محل جاری انتخاب شده برای مکان نما ظاهر خواهند شد، چه در حاشیه ای اشتراکی چه در بخش اصلی صفحه باشید.

حاشیه های اشتراکی از طریق خطوط نقطه چین در صفحه نشان داده می شوند. این خطوط هنگامی که صفحه در یک مرورگر نشان داده میشوند، ظاهر نخواهد شد.

بعد از وارد کردن مقداری متن در صفحه، می توانید بخشی از آن را انتخاب و از گزینه های قالب بندی FrontPage روی آن استفاده کنید.

میله ابزارformatting این دکمه ها را دارا می باشد:

Bold- باعث می شود متن به صورت توپر ظاهر گردد.
Italic- متن را کج می کند.
Underline- متن را زیر خط دار می کند.
Align Left- تمامی متن و سایر عناصر صفحه ای را در حاشیه چپ صفحه تنظیم می نماید.
Center- عناصر صفحه ای انتخاب شده را در مرکز قرار می دهد.
Align Right- عنصر انتخابی را در حاشیه راست قرار می دهد.
Increase Indent- حالت دندانه ای عناصر انتخابی را کاهش می دهد.

بیشتر این دکمه ها در نرم افزارهای مختلف مشترک هستند به ویژه شمایل های U,I,B که برای توپر کردن، کج کردن و زیر خط دار کردن به کار می روند.

نکته: FrontPage 2000 می تواند در یادگیری هدف هر یک از دکمه های به کار رفته در میله های ابزار Standard و Formatting یاری رسان باشد. اگر مکان نما را چند لحظه روی دکمه ای نگه دارید، FrontPage یک نکته را که حاوی اسم آن دکمه است به نمایش می گذارد.

هنگامی که با متنی روی یک صفحه وب کار می کنید، باید اجازه دهید متن خود به سمت راست بازگردد و تنها وقتی کلید Enter را فشار دهید که پاراگرافی را به اتمام می رسانید. در بیشتر مرورگرهای وب، متن در حالت بلوکی ظاهر می شود، شروع هر پاراگراف در حاشیه چپ است و خطی خالی پاراگراف ها را از هم جدا می کند.

فشردن کلید Enter باعث ظاهر شدن یک انفصال پاراگرافی می شود. این عمل حتی در صورتی که در حال مرتب سازی تصاویر و سایر عناصر صفحه در کنار متن باشد، صورت می پذیرد.

دلیل اصلی آن که نباید نگران حاشیه دست راست باشید، آن است که این حاشیه بر حسب مرورگر سیستم مورد استفاده برای مشاهده صفحه وب فرق می کند. کسی که از مانیتور با دقت تفکیک ۶۰۰۸۰۰ استفاده می کند، متن بیشتری را نسبت به دقت تفکیک ۴۸۰۶۴۰ مشاهده می کند. اگر شخص حالت متن بزرگ را فعال کرده باشد، تعداد کاراکترهای کمتری را می توان در هر خط نشان داد. اینها دو مثال کوچک از گوناگونی ارائه مطالب در وب هستند.

اگر اولین بار است که FrontPage 2000 برای انتشار یک صفحه وب استفاده می کنید، باید با کمی کنترل روی ظاهر صفحه به نمایش در آمده آشنا باشید.

بر خلاف رسانه ای نظیر چاپ، که صفحه دقیقا آن طور که طراح می خواسته به نظر خواهد رسید، وب رسانه ای سیال است که صفحات می توانند خودشان را برای پر کردن فضایی که در اختیار دارند، تنظیم نمایند.

برای مشاهده عملی این واقعیت به اینترنت متصل شوید، سایت وب مورد علاقه خود را بارگذاری کنید و اندازه مرورگر خود را طوری تغییر دهید که به جای کل صفحه، بخشی از آن را فرا بگیرد.

متن صفحه بسته به فضای در اختیار آن به گونه ای متفاوت ظاهر می شود.

هر انفصال پاراگرافی در صفحه وب باعث می شود که خطی حالی در اکثر مرورگرها، از جملهNetscape Nevigator و Microsoft Internet Explorer ظاهر گردد. برای آغاز متن از حاشیه چپ بدون درج انفصال پاراگرافی، می توانید انفصالی خطی را با انتخاب Break,Inster و سپس گزینه Normal Line Break از کادر تبادلی بعدی، درج نمایید.

نکته: میانبری مخفی برای افزودن انفصال خطی وجود دارد که بدون ترک صفحه کلید مسیر است کلید شیفت را همزمان با فشردن Enter پائین نگه دارید.

انفصالهای خطی، ظاهر شدن متن در خطوط مختلف را بدون آنکه پاراگرافی آنان را جدا سازد تضمین می کنند. همچنین وقتی که تصاویر و یا سایر عناصر صفحه را مرتب می سازید به کار می آیند.

تبدیل متن به فوق پیوند
اسناد روی www با استفاده از فوق پیوندها به هم متصل شده اند. وقتی که روی پیوندی کلیک می کنید، مرورگرتان صفحه وب یا فایلی که با آن پیوند است باز می کند.

هر چیزی را که بتوان در صفحه قرار داد، می توان با فوق پیوندها نیز مرتبط ساخت: متن، تصاویر، اپلت های جاوا، فیلمهای Quick Time، فایل های صوتی WAV و هر چیز دیگر. به هر کسی که پورتی TCP/IP را از طریق اتصالی مناسب مورد استفاده قرار دهد، می توان فوق پیوندی را ایجاد کرد.

فوق پیوندهای متنی به گونه ای نمایش داده می شوند که آنان را از سایر متون صفحه مجزا می سازد. در بیشتر مرورگرها، آنها زیر خط دارند.

هشدار: به همین دلیل، از زیر خط دار کردن، سایر قسمتها که فوق پیوند نیستند باید اجتناب کرد. کابران روی متن زیر خط دار کلیک می کنند و متعجب می شوند که چرا مثل پیوند کار نمی کند.

برای ایجاد یک فوق پیوند باید با آن مرتبط گردد پررنگ ساخته و دستور Hyperlink,Instead را انتخاب کنید یا دکمه Hyperlink راروی میله ابزار Standard فشار دهید.

فوق پیوند ها می توان به فایل هایی روی سیستم یا هر URL روی www مرتبط ساخت. اگر این فایل، صفحه دیگری روی یوب تان است، می توان آن را استفاده از کادر تبادلی باز کردن فایل در ویندوز انتخاب نمود.

فوق پیوند به URL باید حاوی URL کامل که اطلاعات پروتکلی نظیر https:// یا ftp:// قبل از آن قرار گرفته است، باشد.

چند مثال: ftp://ftp.netscape.com , https://www.fp2k.com/24 , https://www.mcp.com

اگر پیوند به فایلی روی سیستم صورت می گیرد، ابتدا باید آن را با استفاده از دستور منویی Import,File به وب اضافه کنید در غیر این صورت پیوند هنگامی که در صفحه در www منتشر می شود، قابل استفاده نخواهد بود.

بعد از ایجاد یک فوق پیوند می توانید با راست کلیک کردن روی آن و انتخاب Hyperlink Properties آن را ویرایش کنید.

تبدیل متن به یک عنوان
متن روی صفحه وب را می توان با تبدیل آن به یک عنوان از بقیه قسمتها متمایز نمود. اندازه عناوین از ۱(بزرگترین) تا۶(کوچکترین) متغیر است و می توان آنها را با همان هدف عنوان در روزنامه، به کار برد- یعنی توضیح کلی متنی که در ادامه می آید. همچنین می توان آنها را به شکل زیر عنوان در مقاله ای بزرگ به کار برد، مثل قول های بزرگ شده و سایر اهداف جلب توجه کننده.

آسانترین روش برای تبدیل متن به عنوان، استفاده از منوی کرکره ای Style روی میله ابزار Formatting می باشند. این منو، گزینه های متعدد مختلفی برای قالب بندی دارد که شش اندازه مختلف عنوان بندی از ۱ تا ۶ را نیز شامل می شود.

اندازه واقعی عنوان به مرورگر وابسته است، اما به عنوان قاعده ای عمومی، می توانید به سیستم درجه بندی ۱تا۶ اعتماد داشته باشید.

عناوین را می توان به صورت فوق پیوند و مثل بقیه متون استفاده کرد. این استثناء آن است که هر عنوان باید در پاراگراف خاص خود جای گیرد.

برای مشاهده عملی این موضوع، کلمه ای را در پاراگرافی پررنگ کنید و آن را به Heading1 تبدیل کنید. تمام متن آن پاراگراف به این عنوان بندی تبدیل می شوند که خود بخش بزرگی از صفحه را در بر خواهد گرفت.

تغییر فونت و رنگ متن
هنگامی که متن را به صفحه ای که تمی برای آن به کار فته است اضافه کنید، رنگ و فونت آن، همان است که برای متن بدنه موجود در تم مشخص شده است. اگر تمی به کار نرفته باشد، متن با فونت و رنگ پیش گزینه مرورگر وبی که برای بارگذاری صفحه به کار رفته است، ظاهر می گردد. این فونت اغلب Arial.Times Roman یا Helvetica است.

برای تغییر این حالت، متن را پررنگ کنید و روی Font,Format کلیک کنید تا کادر ارتباطی Font باز شود. میتوانید از آن برای انتخاب فونت و رنگ متن انتخاب شده بهره بجوئید.

می توانید هر یک از فونتهای موجود در سیستم خود را انتخاب کنید، اما اگر این فونت در سیستم کسی که وب تان را مشاهده می کد، وجود نداشته باشد، فونت پیش گزیده ای برای آنان انتخاب می گردد.

نظیر انتخاب فونت برای تم ها، باید فونت های معمول نظیر Verdana , Times,Helvetica,Arial را برگزینید، چرا که احتمال وجود آنها در بیشتر سیستم ها رو به یقین است FrontPage 2000 در بسیاری از تم های خود از Times New Roman,Century Gothic,Book Antiqua و Trebuchet Ms استفاده می نماید.

همچنین می توانید فونت را با چندین معادل در لیستی جدا شده با کاما انتخاب کنید، برای مثال “Courier New,Courier,monospace” یا “Times Roman,Times,serif”.

اندازه فونت را می توان بر پایه میزان ۱(کوچکترین) تا ۷(بزرگترین) طراحی نمود. اندازه یک هر یک از این سایزها پیش ازآنکه بر پایه اندازه گیری دقیقی استوار باشد، تقریبی است. با اینکه فونت با یک اندازه در FrontPage 2000 ظاهر می شود، ممکن است بسته به پیکر بندی نرم افزار مرورگر در اندازه متفاوتی استفاده می گردد.

رنگ فونت را می توان در کادرهای تبادلی انتخاب رنگ FrontPage 2000 برگزید. می توانید جلوه های متعددی را برای متن برگزینید:

Strike through- متن با خطی که از میانه آن رد شده است، ظاهر می شود.
Blink- متن چشمک زن خواهد بود.
Subscript , Superscript- متن کمی «آب رفته» مقداری بالاتر و پایئن تر از متن موجود در همان سطر ظاهر می شود.
Hidden- متن بخشی از صفحه که نمایش داده نخواهد شد.
Strong- متن با تاکید بیشتر ظاهر خواهد شد.(در بیشتر مرورگرها، این امر باعث می شود که متن پررنگ نشان داده شود).
Emphasis- متن در حالت جلب توجه کننده ای ظاهر می شود (در بیشتر مرورگرها، به صورت حروف کج).

چندین گزینه دیگر هم برای تغییر نحوه نمایش متن وجود دارند. آنها در مرورگرهای مختلف نمودهای مختلفی دارند و به پرکاربردی موارد فوق الذکر نیستند.

اقلام زیر را می توان مورد استفاده قرار دهیم:

۱٫ Variable- یک اسم متغیر، توصیف کننده محلی برای ذخیره اطلاعات در یک برنامه کامپیوتری

۲٫ Keyboard- چیزی که کاربر باید با صفحه کلید وارد کند

۳٫ Code- کد منبع یک برنامه کامپیوتری.

۴٫ Sample- خروجی نمونه از یک برنامه کامپیوتری

۵٫ Citation- اعتبار دهنده منبع اطلاعاتی در مقاله یا مطلبی مشابه

سازماندهی صفحه با استفاده از ایست ها و جداول

هر کسی وقتی را صرف دکوراسیون منزل یا دفتری کرده باشد،ارزش ظروف را می داند. ظروف خالی بهترین بهانه برای خریدن چیزهایی است که لازم است مظروف گردند.

امروز، فروشگاههای بسیاری به موضوع فضا سازی و ایجاد جا تخصیص داده شده اند. می توانید ساعات متمادی را صرف پیدا کردن روشهایی برای نگهداری و انبارکردن چیزهایی که تا کنون حتی نشنیده بودید، نمایید.

تعداد جا دیسکی های من بیشتر از جایی است که برای فلاپی دیسک ها نیاز دارم. اگر افزایش ناگهانی در تعداد دیسک ها صورت پذیرد، هیچ کس آماده تر از من نخواهد بود.

به هر حال فضا سازی موضوع این فصل است. موضوعی که به تفضیل در مورد آن سخن خواهیم گفت:

لیست ها و جداول دو روش برای نگهداری اقلام مختلف روی هر صفحه وب FrontPage 2000 می باشند.

یاد خواهید گرفت که متن و اطلاعات دیگر را در لیست ها- گروهی از اقلام مربوط به هم که با علائم مخصوص از یکدیگر جدا شده اند- جای دهید.

همچنین با چگونگی بسته بندی چیزهای روی هر صفحه وب به شکل جداول- جعبه هایی که می توانند متن، تصاویر، آپلت های جادار و حتی سایر جداول را در خود نگه دارند- آشنا خواهید شد.

ایجاد لیست های شماره دار و بدون شماره
متن موجود روی هر صفحه وب به پاراگراف هایی تفسیم بندی می شود که اغلب بدون حالت دندانه ای و خطوط خالی که آنها را از هم مجزا سازد، به نمایش در می آیند.

یک روش دیگر برای سازماندهی متن، تبدیل آن به یک لیست می باشد.

لیست ها، همان طور که از نامشان پیدا ست، گروههایی از اقلام مربوط به هم هستند. هر قلم، پاراگرافی است از متن و یا حتی ترکیبی از متن و سایر عناصر صفحه ای.

صفحات وب می توانند دو نوع لیست را نمایش دهند:

۱٫ لیست های شماره دار، که در آن پیش از هر قلم شماره واحدی قرار می گیرد.

۲٫ لیست های بدون شماره، که در آن قبل از هر قلم یک کاراکتر قرار می گیرد.

متنی که قبل از این جمله مطالعه کردید، یک لیست دو قلمی بدون شماره است. کاراکتر؟ شبیه کاراکتری است که عموما در صفحات وب به کار می رود و به آن بولیت هم گفته می شود.

قالب بندی به صورت لیست از طریق فشاردادن دکمه لیست شماره دارو دکمه بدون شماره روی میله ابزار استاندارد که در شکل۱-۷ نشان داده شده است، صورت می پذیرد.

لیست های شماره دار به ترتیب و از شماره یک آغاز شده و به سمت بالا زیاد می شوند. می توانید در کادر تبادلی List Properties که از طریق راست کلیک کردن روی لیست در نمای Page ظاهر می شود، شماره آغازین دیگری را تعیین نمایید.

ممکن است لیست ها در درون لیست های دیگر ظاهر شوند و به این ترتیب بتوانید متن را در قالبهایی این چنین عرضه کنید:
۱٫ Tables
Dining
Kitchen
Water
۲٫ Chairs
High
Arm
Musical

لیست داخلی از طریق پر رنگ کردن و انتخاب اقلام لیست از پیش موجود و کلیک نمودن روی دکمه Increase Indent اقلام را به سطوح لیست فوقانی آنها باز می گرداند.

بولت ها در کنار اقلام هر لیست بدون شماره با فراهم کردن سرنخی بصری در مورد لیستی که بدان تعلق دارند، به نمایش گذارده می شوند. اگر لیست بدون شماره ای درون لیست دیگری قرار داشته باشد، شیوه متفاوتی از بولت ها برای آنها به کار گرفته می شود.

اگر لیستی را در صفحه ای که از یکی از تم های توکار FrontPage 2000 استفاده می کند، قرار دهید، از بولت های گرافیکی که در کل با هم هماهنگ هستند، استفاده خواهد شد.

در وب های Front Page که برای مرورگرهای فعلی طراحی شده اند، می توانید از اشکال تاشو استفاده کنید- لیست های شماره ای و بولتی که می توان تعداد اقلام به نمایش درآمده در آنان را تغییر داد. برای آنکه بخشی از لیست یا تمامی آن را به شکل بازشو درآورید، اقلام لیست را انتخاب نموده، روی ماوس راست کلیک کنید و List Propertise را برگزینید. می توانید اشکال اجمالی بازشو را فعال کرده و در وهله اول آنان را در شکل بسته به نمایش گذارید.

می توان روی اقلام موجود در لیست بازشو کلیک کرد تا زیر لیست های آنان پنهان شده یا به نمایش درآیند. اگر لیست Chairs از نوع بازشو باشد، می توانید روی آن کلیک کنید تا اقلام High، Arm و Musical ناپدید شوند. کلیک مجدد روی Chairs باعث می شود که آنها دوباره ظاهر گردند.

یادداشت: ویژگی اشکال اجمالی بازشو تنها در صورت استفاده بازدیدکنندگان از نگارشهای ۴٫۰ به بعد Netscape Navigator یا Microsoft Internet، قابل استفاده خواهد بود. گزینه Tools،Page Options و سپس Browser را انتخاب کنید تا امکان تعیین بازدیدکنندگان وب در اختیارتان قرار گیرد. در ارتباط با این گزینه ها در فصل ۱۶ بیشتر خواهید شنید.

فهرست مطالب
بخش اول.. ۱
طراحی صفحات وب با  FrontPage 2000. 1
فصل اول.. ۱
ایجاد یک صفحه وب.. ۱
ایجاد و عنوان دهی به یک صفحه. ۲
افزودن حاشیه های اشتراکی به یک صفحه. ۳
عنوان دهی به یک صفحه. ۴
انتخاب زمینه. ۶
افزودن متن به یک صفحه. ۹
تبدیل متن به فوق پیوند. ۱۲
تبدیل متن به یک عنوان.. ۱۳
تغییر فونت و رنگ متن.. ۱۴
ایجاد لیست های شماره دار و بدون شماره. ۱۸
ایجاد جدول برای داده های جدولی.. ۲۱
افزودن جدول به صفحه. ۲۳
افزودن داده به جدول.. ۲۳
تغییر اندازه جدول.. ۲۵
استفاده از جدول برای طراحی صفحه. ۲۸
فصل سوم. ۳۰
تقسیم صفحه به قاب های مجزا ۳۰
ایجاد یک قاب.. ۳۱
افزودن صفحه های قاب دارد به یک وب.. ۳۲
تغییر یک قاب.. ۳۴
ایجاد معادل هایی برای قاب ها ۳۶
بخش سوم. ۳۸
استفاده از گرافیک… ۳۸
فصل اول.. ۳۸
نمایش گرافیک در صفحه. ۳۸
افزودن گرافیک به صفحه. ۳۹
افزودن فوق پیوند. ۴۴
افزودن متن معادل.. ۴۴
انتخاب بین گرافیکی JPEG,GIF و PNG.. 45
افزودن برش هنری به یک صفحه. ۴۸
فصل دوم. ۵۱
متحرک سازی یک صفحه وب.. ۵۱
ایجاد یک جلوه واسط بین صفحات.. ۵۴
عناصر متحرک صفحه با HTML پویا ۵۶
ایجاد یک تصویر حساس به ماوس… ۵۸
کشیدن یک قالب دور صفحه. ۵۹
بخش سوم. ۶۰
انتشار و نگهداری از وب.. ۶۰
فصل اول.. ۶۰
انتشار وب.. ۶۰
انتشار وب در یک سرویس دهنده. ۶۰
نصب سرویس دهنده وب شخصی.. ۶۱
انتشار به یک فراهم کننده میزبان وب.. ۶۳
انتخاب مکان انتشار یک وب.. ۶۴
انتشار وب به یک سرویس دهنده. ۶۶
حل هر گونه مشکلات انتشار. ۶۷
فصل دوم. ۶۹
وب تان را به روز نگه دارید. ۶۹
فوق پیوندها را جاری نگه دارید. ۷۰
وب تان را قابل دسترسی نمایید. ۷۵
اینجاد یک لیست از وظایف انجام دادنی.. ۷۷
صفات عمومی.. ۸۰
برچسب ها ۸۴


تعداد صفحات : 132 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود