کارآفرینی احداث کارخانه تولید خودرو

دانلود مقاله کارآفرینی احداث کارخانه تولید خودرو

طرحی مالی:
روش تأمین منابع مالی:
برای تأمین هزینه ی لازم برای تأسیس کارخانه ما از سه روش استفاده می کنیم که می توان گفت از طریق آن بودجه ی مورد نظر تأمین می شود.
۱) وقتی که طرح خود را به ثبت رساندیم با مدارک لازم به اداره کار مرکز استان مراجعه کرده و با درخواست وامهای بلند اشتغال درخواست وام کرد که آنها با هماهنگی با فرمانداری استان و بررسی طرح و بودجه ی مورد نیاز طرح و مکان تأسیس کارخانه تا سقف ۲ الی ۳ میلیارد تومان که ممکن است این مبلغ را از طریق مرکز اشتغال تهران تهیه و به ما بدهند که با دریافت این مبلغ می توان مقدمات کار را اجرا نمود البته لازم ذکر است که ان مبلغ را به یکی از بانکها ابلاغ و از آن طریق می توان دریافت کرد.
۲) با برآورد هزینه ی مورد نیاز مثلاً نیمی از آن را به صورت سهام درآورده و آن را یا به صورت سهام خاص و یا به روشی بهتر به عنوان سهامی عام درآورده و مقداری از سهام را به مردم به فروش برسانیم که با فروش آنها می توان مبلغ قابل توجهی جمع آوری کرد و کار خود را راه اندازی کرد.
۳) شراکت با سرمایه گذاران شرکت های تولیدی و تجاری و یا حتی مشارکت با سایر شرکت های خودروسازی در ایران از جمله سایپا و با ایران خودرو که البته این راه برای وقتی پیشنهاد می شود که از طریق سهام و یا وام های بانکی نتوان هزینه ی مورد نظر را برآورد کرد.
– در ضمن با فروش زمینی که در اطراف فولاد شهر موجود است می توان حدوداً ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال این هزینه را تأمین کرد. از آنجایی که در ناحیه ی ۵C فولاد شهر آپارتمان سازی زیاد شده زمین یاری که حدود ۲۵۰۰ متر ارثی خانوادگی می باشد قیمت آن در حدود ۰۰۰/۰۰۰/۴ ریال شده که حدود ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ کل زمین خواهد شد که یا فروش تکه تکه ی آن می توان کمی از هزینه را تأمین کرد.
بدهی ها:
از آنجایی که سرمایه ی راه اندازی این کارخانه ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ موجودی خودرو ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ وام بانکی می باشد می توان گفت که ۰۰۰/۵۰۰/۸۲۱/۶۶ ریال دیگر جزء بدهی ها و حتی ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ وام نیز جزء بدهی ها می باشد که به منظور راه اندازی زمین ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳۰ خود را به صورت قسطی خریداری کرده که ۲۰% آن را پرداخت کرده و جزء دارایی های خود قید کرده و بقیه ی آن را به صورت ۱۰قسط سه ماه در طی ۵/۲ سال پرداخت کرده و آن را جزء بدهی ها قید می کنیم.

بدهی های جاری
اسناد پرداختی (زمین)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۴
حسابهای پرداختی (ساختمان سازی)۰۰۰/۰۰۰/۸۰۰/۳۲
اسناد پرداختی (ماشین آلات و تجهیزات)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۵/۱۰
حسابهای پرداختی (تأسیسات)۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۵
حسابهای پرداختی (محوطه سازی)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱
اسناد پرداختی (مواد اولیه)۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵۰

 

 بدهی های بلند مدت
وام دریافتی بلند مدت۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰

 

سرمایه:
سرمایه ی ما حدود ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ می باشد که مربوط به فروش زمینی ارثی می باشد که جزء سرمایه ی بانک محسوب می شود.

سرمایه اولیه
سرمایه ی بانک۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰

دارایی ها:
دارایی های ما به دو صورت جاری و ثابت می باشد که به شرح زیر آنها را آورده ایم.

دارایی های جاریدارایی های ثابت
بانک۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲زمین۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳۰
صندوق۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵ماشین آلات و تجهیزات۰۰۰/۰۰۰/۰۰۵/۱۵
ملزومات۰۰۰/۰۰۰/۹۵۲تأسیسات۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۵
مواد اولیه۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۶محوطه سازی۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲
تجهیزات بخش اداری۰۰۰/۰۰۰/۴۸

 

هزینه ی اسطهلاک:
هزینه ی استهلاک را به روش زیر می توان محاسبه کرد:


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 47

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط