صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  کارآفرینی کتـاب‌های الکتـرونیکی «پرتـو»

کارآفرینی کتـاب‌های الکتـرونیکی «پرتـو»

دانلود مقاله کارآفرینی کتـاب‌های الکتـرونیکی پرتـو

مقدمه
سپاس بیکران پروردگار را که به انسان قدرت اندیشیدن بخشید تا به یاری این موهبت راه تعالی و ترقی را بپیماید و عنایت الهی شامل حال ما باشد تا به بضاعت اندک علمی خود در خدمت آینده‌سازان کشور عزیزمان و به خصوص روشن‌دلان عزیز باشیم.
برنامه‌نویسی به منظور طراحی و نوشتن یک برنامه برای انجام دادن کارها توسط کامپیوتر در حداقل مدت زمانی و سهولت کاری است، بدین منظور ما تصمیم به پا گذاشتن در این عرصه را گرفتیم و برنامه‌ای را طراحی کردیم که توسط آن می‌توان کتاب‌هایی که از پیش در آن برنامه‌ریزی شده است را در محیطی کاملا گرافیکی مطالعه کرد.
در این مقاله سعی شده مطالب کلی و سنگین کتاب‌های درسی را در قالبی آسان و قابل درک به کاربران ارائه دهیم.

توصیف طراح و کسب و کار
مؤسسه پرتو سعی دارد با استفاده از برنامه‌نویسی یکی از علوم روز دنیا، کتاب‌ و صفحات خسته آن‌ را به محیطی جذاب و با نشاط تبدیل کند که بهره‌برداری از محتویات آن برای عموم راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد.
خدمات ارائه شده در واحد تولیدی ما تولید CD های آموزشی است که ابتدا مطلب مورد نظرراآموزش داده وسپس روش حل مسئله با تمرین راارائه می دهد و در صورت توانایی حل مسئله توسط کاربر، وی‌ می‌تواند به مرحله آخر که شامل سرگرمی و بازی است شود که هدف تشویق کاربر جهت تلاش برای یادگیری بهتر و مفهومی مطالب می‌باشد و تا کاربر پاسخ صحیح به سؤالات را ندهد وارد مرحله سرگرمی نمی‌شود و این ویژگی CD های آموزشی‌ها می‌باشد زیرا CD های آموزشی موجود در بازار جواب حل مسئله قبل از یادگیری کامل در دسترس کاربر می‌باشد.
ضمنا در بازار نمونه‌هایی از این برنامه از پیش طراحی شده وجود دارد ولی ویژگی بارزی که در برنامه ما وجود دارد این است که علاوه بر افراد معمولی افراد نابینا هم که به دلایل کاهش توانایی‌های جسمی مطالعه کتاب‌های قطور با حجم بالا برایشان مشکل و یا نیاز به زمان طولانی دارد می‌توانند بسیار راحت مانند سایر افراد از این کتاب‌ها استفاده کنند.
به طوری که افراد نابینا با صدای خود (به وسیله میکروفون) می‌توانند صفحات و مطالب مورد نظرشان را فرا بخوانند و یا مطالب مورد نظر خود را جستجو یا فراخوانی کنند بدین ترتیب که برنامه طوری طراحی شده که می‌تواند فرامین صوتی را از کاربرد دریافت و اجرا نماید و هم‌چنین توانایی خواندن مطالب به صورت صوت و صدا را هم دارد.
بدین ترتیب ما برای اجرای این مقاله با استفاده از نرم‌افزار Set Audio برای ضبط صدا و نرم‌افزارهای Visual Basic و Access برای مدیریت فایل‌ها و نوشتن برنامه‌ها، نرم‌افزار Pluigin و کلیپ آرت نیاز داریم و کتاب‌های درسی، علمی، ادبی و … را طراحی و به صورت کتاب‌های الکترونیکی بر روی CD ارائه می‌دهیم.
ضمنا CD های تهیه شده دارای قفل می باشد وفقط برای یک بار روی سیستم قابل اجرااست .
ضمنا کسب و کار در ابتدا در خانه راه‌اندازی می‌شود، سپس بعد از کسب موفقیت و سود، محیطی مناسب را بدین منظور اجاره می‌کنیم.
سرمایه اولیه برای راه‌اندازی طرح مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰۰ ریال می‌باشد که باکمک خانواده ها و پس‌اندازهای شخصی اعضای گروه تأمین می‌شود. ضمنا راه اندازی وفروش CD ها از مهرماه ۱۳۸۷ می باشد.

امکان‌سنجی
جغرافیایی و مکانی
کسب و کار ما به شرایط آب و هوا ارتباطی ندارد و ما می‌توانیم در هر آب و هوایی به کارمان ادامه دهیم. مقاله ما در ابتدا که از خانه شروع می‌شود، ارتباطی به مکان ندارد، ولی بعد که کارمان توسعه داده می‌شود، باید مکان کار خود را نسبت به موقعیت منطقه بسنجیم که بهتر است کار خود را در مناطقی که مدارس و رفت و آمد بیشتری دارند، آغاز کنیم.
فرهنگی
با توجه به هزینه بالای پرداختی به معلم خصوصی و نیاز دانش‌آموزان به مطالب و مفاهیم کمک درسی و اهمیتی که خانواده به امر تحصیل فرزندانشان می‌دهند، این CD های آموزشی مقبولیت خوبی بین خانواده‌های شهر ما دارد و با توجه به اینکه نابینایان هم امروزه مطالعه می‌کنند، بنابراین CD‌ های آموزشی ما می‌تواند مورد استفاده آنها قرار گیرد.
اقتصادی
به دلیل اهمیتی که خانواده‌ها به پیشرفت تحصیلی فرزندانشان می‌دهند و چون هزینه CD ها نسبت به هزینه معلم خصوصی کمتر می‌باشد و ما سعی می‌کنیم با بهزیستی هم قراردادی ببندیم تا CD های آموزشی ما برای نابینایان مورد استفاده قرار گیرد، پیش‌بینی می‌کنیم فروش بالایی داشته باشیم، ضمنا چون کسب و کار ما خانگی است، هزینه تمام شده کسب و کار پایین می‌باشد.
نیازسنجی
فعلا در سطح مشهد دو شرکت تولید CDهای آموزشی به نام‌های نسل جوان و افق شرق وجود دارد و ایده جدیدمان در کار این است که کاربر بدون جواب به سؤالات نمی تواند وارد مرحله آخر که همان سرگرمی و بازی‌ها می‌باشد ‌شود و علاوه بر آن افراد نابینا هم با مشکلات زیادی از قبیل مطالعه کتاب‌های کمک درسی و … محروم هستند از طرح ما استقبال خوبی به عمل می‌آورند.
مجوزها
به دلیل اینکه کسب و کار به صورت خانگی شروع می‌شود، در اول کار نیازی به مجوز نداریم، اما در صورت توسعه کسب و کار برای گرفتن مجوز باید مراحل ذیل را طی کنیم:
– به مؤسسه آموزش فرهنگی و هنری مراجعه کنیم که این خودش زیرمجموعه‌ای دارد.
– باید به وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه کنیم که زیر نظر آموزش و پرورش یا سازمان فنی و حرفه‌ای باشد.
– این که این مؤسسه چه کسانی را تأیید می‌کند: لیسانس، مجرد، متأهل و … که بستگی به محیط فعالیت دارد و برای مجوز گرفتن CD های آموزشی باید به مؤسسه فرهنگ و ارشاد مراجعه کنیم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه ۲
توصیف طرح کسب و کار ۳
امکان‌سنجی ۴
نیازسنجی و مجوزها ۵
فصل دوم
جدول تجهیزات و برآورد قیمت ۷
محاسبه هزینه استهلاک و برآورد قیمت ۸
نقشه استقرار تجهیزات (کروکی) ۹
شرایط محل تأسیس ۱۰
فصل سوم
جدول مواد مصرفی و برآورد قیمت ۱۲
چارت تشکیلاتی ۱۳
جدول نیروی انسانی و برآورد دستمزد ۱۳
شرح وظایف کارکنان ۱۴
جدول هزینه‌های سربار یک ماهه ۱۵
فصل چهارم
برآورد سرمایه ۱۷
جدول برآورد سرمایه ۱۸
جدول برآورد درآمد در یک ماه ۱۹
صورت‌حساب سود و زیان یک ماهه ۲۰
صورت‌حساب سرمایه در یک ماه ۲۱
بازپرداخت بدهی ۲۲
محاسبه نقطه سر به سر ۲۲
توجیه اقتصادی ۲۲
فصل پنجم
نمودار هزینه ۲۴
نمودار درآمد ۲۴
نمودار سود ۲۵
جدول زمان‌بندی ۲۶
برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت ۲۷
فصل ششم
بازاریابی (تبلیغات) ۲۹
ابتکارات (خلاقیت) ۳۰
میزان اشتغال‌زایی طرح ۳۱
میزان مفید بودن طرح برای جامعه ۳۱
فصل هفتم
گزارش بازدید ۳۳
فرم استخدامی ۳۵
فرم قرارداد کار ۳۶
تصاویر


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود