صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بررسی مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) دانش آموزان
چکیده:
گر چه عوامل زمینه‌ساز مشکلات تحصیلی طیف گسترده‌ای دارند و کاهش یا رفع آن‌ها نیاز به برنامه ریزی در سطح ملّی دارد، امّا نقش مدارس در پیش‌گیری و کنترل برخی از عوامل مؤثّر، بر کسی پوشیده نیست. شناسایی به موقع مشکلات تحصیلی و ایجاد تغییرات مناسب در موقعیّت‌های آموزشی و پرورشی مدرسه، شرایط مطلوب‌تری را برای یادگیرندگان فراهم می‌سازد. در این گزارش ضمن معرّفی برخی از مشکلات تحصیلی ( ناتوانی‌های یادگیری و افت تحصیلی ) که از اهمّیّت و فراوانی بالاتری برخوردار هستند، به پاره‌ای از راهکارها نیز اشاره خواهیم نمود. به نظر می‌رسد عوامل متعدّد فردی، خانوادگی و مدرسه‌ای در شکل‌گیری و افزایش این مشکلات سهیم هستند. از جمله می‌توان به مواردی نظیر هوش، داشتن هدف و انگیزه، مشکلات جسمی و روانی، ناسازگاری‌های رفتاری، شیوه‌های فرزند پروری، امکانات آموزشی و پرورشی و غیره اشاره نمود.

مقدمه:
در بسیاری از کودکان و نوجوانان توانایی‌های بالقوّه برای عملکرد تحصیلی بهتر و کسب موفّقیّت وجود دارد امّا آمارها نشان می‌دهد هر ساله عدّه‌ی قابل توجّهی از دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی، مردودی و مشکلات ناشی از آن می‌شوند و علاوه بر اتلاف عمر خود و سرمایه‌های اقتصادی خانواده، خسارت‌های هنگفتی را بر اقتصاد ملّی تحمیل می‌سازند.
بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از به هنجار بودن آنان است. هوش آن‌ها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی می‌کنند و مثل همسالان خود با دیگران ارتباط برقرار می‌نمایند. این کودکان در خانه نیز خودیاری‌های لازم را دارند، کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. لیکن وقتی به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدّی می‌شوند.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
مشکلات تحصیلی: ۴
ویژگی‌های تشخیصی: ۵
میزان شیوع ۶
عوامل مرتبط با مشکلات تحصیلی ۶
انواع اختلالات یادگیری ۷
مشکل در خواندن ۸
مشکلات اختصاصی این گروه در خواندن عبارت است از: ۹
مشکل در ریاضیّات: ۹
مشکل در نوشتن ۱۰
چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟ ۱۲
چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟ ۱۵
نتیجه گیری: ۱۷
به طور کلی رعایت عوامل زیر به رفع مشکلات تحصیلی دانش اموزان کمک خواهد کرد: ۱۷
منبع مقاله : ۱۸


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود