صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی بی علاقگی دانش اموزان به درس شیمی

گزارش تخصصی بی علاقگی دانش اموزان به درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی بی علاقگی دانش اموزان به درس شیمی

دانلود گزارش تخصصی بی علاقگی دانش اموزان به درس شیمی

مقدمه:
به‌خاطر داشته باشید که خواندن ۱۰ صفحه از کتاب شیمی مشابه خواندن ۱۰ صفحه از یک کتاب تاریخ و یا ادبیات نیست، متن مربوط به این درس پیچیده‌تر است زیرا که می‌تواند شامل: فرمول‌ها، نمودارها، تصاویر و مفاهیم مشکل باشد. بنابراین شما نیاز دارید تا برای خواندن ، فکر کردن و انجام تکالیفتان زمان بیش‌تری را اختصاص دهید. به عنوان مثال ؛ممکن است برای تسلط بر۵ صفحه از یک کتاب شیمی نیاز به ۵۰ دقیقه زمان باشد.

۱٫ سعی کنید تا قدرت انتقال خود را بهبود ببخشید. به همین خاطر تکالیفتان را دسته‌بندی کنید و آن‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید؛ برای مثال برای مطالعه ی ۲۰ صفحه از کتاب آن را به ۴ بخش ۵ صفحه ای تقسیم بندی کنید.
۲٫ به طور فعال مطالعه کنید و به دنبال ایده ها وفکرهای بهتر برای یادگیری باشید و نکات مهم را برجسته ونکات خیلی مهم را در حاشیه کتاب یاد داشت ،واز ایده های کلیدی در حاشیه کتاب استفاده کنید.هنگامی که شما می خواهید در حاشیه کتاب خود مطالبی بنویسید بهتر است که از ایده و تفکر خود مثال ها و یا فرمول ها را شرح دهید؛ زیرا این روش به اندازه ی کلمات داخل متن مهم هستند .
۳٫ هنگام مطاله ممکن است یک سری سوال برایتان پیش بیاید،آن ها را در یک کاغذ بنویسید و سعی کنید جواب آن ها را پیدا کنید(از دبیر ،دوستان ،پشتیبان ،فامیل ) در اولین فرصت بپرسید.
۴٫ برای یاد داشت هایی که در کلاس و یا کتاب های مختلف در ارتباط با درس تهیه کرده اید ویا نکاتی ذا که از تست ها (مخصوصا تست های نزده وغلط ) استخراج کرده اید، زمان مناسبی در نظر بگیرید و سعی کنید آن ها را در یک دفترچه مخصوص خلاصه نویسی کنید.
۵٫ بلافاصله بعد کلاس وقت مناسبی را جهت ویرایش و مرور یادداشت های خود در نظر بگیرید زیرا این زمان ، بهترین فرصت برای کشف ایده ها و مفاهیمی خواهد بود که شاید سر کلاس از آن ها چیزی متوجه نشده اید و یا ناقص درک کرده اید ، و سعی کنید مطالب را با کتاب درسی خودتان مقایسه کنید و درستی کشف ایده خود را در یابید
۶٫ جهت آماده شدن برای امتحان وقت مناسبی را در نظر بگیرید و تعدادی نمونه سئوال از سالهای کار کنید ،سپس با استفاده از آن ها مسائل مشابه آن ها را مورد بررسی قرار داده برای هر کدام روش حل مناسبی طراحی کنید . در صورت نیاز معادله یا فرمول مربوط به مسائل را از کتاب درسی خود پیدا کنید.هنگام جواب دادن به سؤالات و مسئله ها به خود اطمینان دهید که شما قادر هستید به سوال، جواب مناسبی دهید. برای افزایش اطمینان می توانید از خود بپرسید که این مسئله جزء کدام دسته از مواردی است که قبلاً حل کرده اید ؟ و در ذهن خود مسائلی را بخاطر آورید که قبلاً در دفترچه مکمل سؤالات کتاب خود به آن ها پاسخ داده اید.
۷٫ یکی ازهمکلاسی های خود را به عنوان شریک مطالعاتی خود پارتنرانتخاب کنید.و حداقل هفته ای یکبار درس ها را با یکدیگر مرور کنید و مطالب درسی را برای هم شرح دهید. ( در انتخاب شریک مطالعاتی خود دقت کنید که او شخصی جدی و قابل اطمینان وصادق در درس خواندن باشد ). و از یکدیگر امتحان بگیرید و مطالب را با صدای بلند برای هم توضیح دهید.
۸٫ حل تمرین ها و شرح مسائل را با صدای بلند انجام دهید و تصور کنید که شیمی را به شخص دیگری درس می دهید ، این روش ،مفاهیم را در حافظه ی بلند مدت قرار می دهد.
۹٫ بعد از هر امتحان زمان مناسبی را برای مرور سؤالات امتحانی در نظر بگیرید و به رفع اشکالات خود بپردازید.


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود