صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی خیاطی و اینده شغلی آن

گزارش تخصصی خیاطی و اینده شغلی آن

دانلود گزارش تخصصی خیاطی و اینده شغلی آن

دانلود گزارش تخصصی خیاطی و اینده شغلی آن
هنر با ارزش طراحی و دوخت لباس با جلوه گری جنبه های گوناگون هنری می تواند در سطوح وسیع اقتصادی خودنمائی کند. مبانی هنرهای تجسمی، اصول طراحی لباس و آناتومی بدن انسان، برش و دوخت لباس زنانه و کودک و تزئین اتاق خواب کودک، الیاف نساجی، رنگ شناسی تخصصی لباس، روش های تولید لباس( سری دوزی از مواردی است که هنرجویان در طی تحصیل با آن آشنا می شوند.)

مقدمه:
وای بر امتی که لباس خود را نبافد . حضرت رسول (ص)
واژه لباس در فارسی تداعی گر پوشاک و تن پوش بوده که برای پوشاندن شکل اصلی بدن و تغییر شکل آن به نحوی زیبا به کار می رود و به عبارتی ((لباس هر انسانی نشانه شخصیت وجودی اوست)) . در همین راستا رشته خیاطی به وجود آمد.

رشته خیاطی زیر گروه زمینه خدمات و گروه پوشاک در رشته های مهارتی کاردانش دوره متوسطه می باشد. دروس مهارتی ارائه شده این رشته مطابق با استانداردهای فنی و حرفه ای می باشد. دانش آموزان پس از گذراندن سال اول دبیرستان با انتخاب رشته خیاطی می توانند وارد این رشته شده و همزمان با گذراندن دروس عمومی و اختیاری، دروس مهارتی مورد نظر را بگذرانند. رشته خیاطی از کدرشته های مهارتی مختلف مانند: خیاطی لباس زنانه ، خیاطی لباس شب و عروس، خیاطی دوختهای تزئینی و … تشکیل شده که دروس مهارتی در پایه دوم و سوم هنرستان ارائه می شود. پس از پایان دوره تحصیلی در این رشته و اخذ دیپلم، هنرجویان می توانند با شرکت در کنکورو گذراندن واحدهای مربوطه به مدرک کاردانی وبا کنکور مجدد به مدرک کارشناسی در رشته تکنولوژی طراحی دوخت دست یابند. آن گروه از هنرجویان که تمایل به ادامه درس ندارند می توانند با کار در مزون های خیاطی و یا کار در تولیدی های پوشاک به آسانی جذب بازار کار شوند.

رشته خیاطی
هنر ظریف طراحی و دوخت که در ایران همواره به عنوان هنر اصیل مورد توجه بوده است با پرورش و آموزش افراد مستعد در این زمینه می تواند بعنوان یکی از صنایع مهم و سود آور بکار گرفته شده است.
رشته خیاطی زیر گروه زمینه خدمات و گروه پوشاک در رشته های مهارتی کاردانش دوره متوسطه می باشد. دروس مهارتی ارائه شده این رشته مطابق با استانداردهای فنی و حرفه ای می باشد. دانش آموزان پس از گذراندن سال اول دبیرستان با انتخاب رشته خیاطی می توانند وارد این رشته شده و همزمان با گذراندن دروس عمومی و اختیاری، دروس مهارتی مورد نظر را بگذرانند. رشته خیاطی از کدرشته های مهارتی مختلف مانند: خیاطی لباس زنانه ، خیاطی لباس شب و عروس، خیاطی دوختهای تزئینی و … تشکیل شده که دروس مهارتی در پایه دوم و سوم هنرستان ارائه می شود. پس از پایان دوره تحصیلی در این رشته و اخذ دیپلم، هنرجویان می توانند با شرکت در کنکورو گذراندن واحدهای مربوطه به مدرک کاردانی وبا کنکور مجدد به مدرک کارشناسی در رشته تکنولوژی طراحی دوخت دست یابند. آن گروه از هنرجویان که تمایل به ادامه درس ندارند می توانند با کار در مزون های خیاطی و یا کار در تولیدی های پوشاک به آسانی جذب بازار کار شوند

فهرست
مقدمه: ۳
دروسی که دانش آموزان در طی ۲ سال می گذرانند: ۵
مهارتهایی که دانش آموزان در طی این مدت کسب می کنند: ۶
آینده تحصیلی و شغلی : ۶
بازار کار هنر جویان ۸
ادامه تحصیل هنر جویان خیاطی ۸
نتیجه گیری: ۱۰
منابع: ۱۱

 


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود