صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش علاقه کتاب خوانی (مطاله متفرقه) و کنجکاوی دانش آموزان

گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش علاقه کتاب خوانی (مطاله متفرقه) و کنجکاوی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش علاقه کتاب خوانی (مطاله متفرقه) و کنجکاوی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش علاقه کتاب خوانی (مطاله متفرقه) و کنجکاوی دانش آموزان
چکیده
نیازهای نظام اجتماعی، علائق و انگیزه های فردی ، امکانات و توانایی نظام ، بر ضرورت فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید دارد.
ترویج فرهنگ مطالعه ، فقط راهی برای تامین اوقات فراغت نیست و نباید آن را در سر فصل های « اوقات فراغت و سرگرمی ها » قرار داد بلکه این امر پایه و بنیان استوار توسعه پایدار ملی قلمداد می شود . برای این که بتوان راه کارهای عملی توسعه فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان را شناخت و به کار برد ، باید عوامل تاثیر گذار مقوله را شناخت و روشن نمود . بر اساس طیف گسترده ای از منابع کتابشناختی و وب،از میان راهکارهای مختلفی که در توسعه فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان مطرح هستند، ایجاد و پرورش حس کنجکاوی و کتاب خوانی به عنوان یک رهیافت فرهنگی توسعه مطالعه گروهی در مدارس ، به عنوان رهیافت ساختاری و اجرایی قابل توجه می باشند .
در این گزارش تخصصی تلاش شده است ضمن تعاریف و اهمیت ضرورت پرداختن به این موضوع ، دو رهیافت فوق ، به عنوان راه های کاربردی مناسب برای گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان تشریح می گردد .

مقدمه:
امروزه کتابخوانی به عنوان یکی از منابع مهم دستیابی به اطلاعات فقط عملی فردی نیست که به سبب علاقه و سلیقه شخصی یا اشخاص بتواند استمرار یابد، بلکه ضرورت‌های اجتماعی، موقعیت تاریخی و فرهنگی جامعه، نیازهای نظام اجتماعی، علایق و انگیزه‌های فردی، امکانات و توانایی‌های نظام و در اختیار بودن کتاب، ‌عوامل تعیین کننده‌ای در کتابخوانی به شمار می‌روند. ترویج فرهنگ مطالعه، فقط راهی برای تامین اوقات فراغت نیست و چنین مقوله‌ی مهمی را در بحث «سرگرمی‌ها» نباید مورد مطالعه قرار داد، بلکه این امر باید پایه و بنیان استوار هر برنامه‌ریزی اصولی، اجتماعی و توسعه ملی قلمداد شود. در جوامع سنتی و توسعه نیافته، به دلیل حاکمیت فرهنگ گفتاری بر نوشتاری، نرخ کتابخوانی پایین بوده است. در جوامع جدید، فرهنگ نوشتاری به دلیل امتیازات فراوانش، بر فرهنگ گفتاری برتری یافته است. فرهنگ گفتاری، از تعریف واقعیات و اعمال‌نظر انتقال دهندگان پیام مصون، نبوده است. در ضمن، در طول زمان امکان ثبت و ضبط موضوعات وجود نداشته است. در حالی که با توسعه فرهنگ کتابت و خواندن، این محدودیت از بین رفته و همه چیز به صورت ثبت شده قابل رجوع است. بنابراین، حرکت از فرهنگ گفتاری به فرهنگ نوشتاری، یکی از دستاوردهای کتاب و اختراع خط نوشتار بوده است

فهرست
چکیده ۲
مقدمه: ۳
خانواده ۴
قصه گویی ۵
روش‌ها ۸
نتیجه گیری: ۱۲
منابع: ۱۳


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود