صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

دانلود گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

دانلود گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

چکیده:
آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند. دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارسایی‌ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطاف‌پذیری و سرعت از ویژگی‌های چنین دانش‌آموزی است..
هرچه برنامه‌های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی‌ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهارت‌های بدنی زاییدن قدرت استقامت و چابکی بدن است و با اجرای برنامه‌های صحیح ورزشی به دست می‌آید.
ما در این گزارش به این نکات میپردازیم:
– سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان
۲- رشد تکامل و یادگیری حرکتی مناسب با سن
۳- تربیت فردی و گروهی

مقدمه
مطالعات جدید در مورد مغز و شیوه یادگیری مغز برای معلمان و والدین، دیدگاه‌های جدیدی درباره تدریس و یادگیری ایجاد کرده است پژوهش‌های جدید نه فقط یافته‌های نوینی را عرضه کرده است، بلکه به نوسازی برداشت‌های قدیمی درباره یادگیری هم کمک کرده است.
پژوهش‌های مغز محور، جدا از جنبش آموزش و پرورش نیستند، بلکه آن‌ها رویکردهایی هستند که آموزش و پرورش را مرتفع می‌سازند. (کانی ۱۹۹۰). با آن که برخی پیشنهادهای پژوهشی مغز محور، دیر به بار می‌نشینند، ولی بینش‌ها و چشم‌اندازهای عملیاتی هم عرضه می‌کنند حتی برای ساختمان‌سازی و آماده‌سازی فضای بازی در مدارس.
اریک جنسن (۱۹۹۵) در کتاب جدید خود تحت عنوان تدریس مبتنی‌بر مغز اظهار می‌کند که همگی درصدد هستیم تا راه‌حل‌هایی برای مسائل و چالش‌های آموزش و پرورش بیابیم و باید در کاربرد یافته‌های جدید تا حدودی احتیاط کنیم. آن‌گاه که فردی رویکرد خاص سازگار با مغز برای ارتقای یادگیری معرفی می‌کند، به واقع، آن نمی‌تواند گام نهایی درباره یادگیری و تدریس باشد.
حال آن‌قدری که معلمان ورزش می‌توانند در میدان ورزش بچه‌ها را تربیت کنند، در کلاس واقعاً نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد، برای این‌که در کلاس، بچه‌ها خودشان را جمع‌وجور می‌کنند و آدم نمی‌فهمد که ذات آن‌ها چیست. (شهید بزرگوار رجایی)

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
طرح مسأله ۴
تأثیر ورزش بر متغیرهای روان‌شناختی ۵
انرژی برای یادگیری ۶
اهمیت و نقش ورزش در تسریع روند یادگیری ۸
فعالیت‌های جسمانی و افزایش عملکرد تحصیلی ۱۱
جایگاه تربیت بدنی دوره ابتدایی در جهان معاصر ۱۱
اهداف درس تربیت بدنی ۱۲
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان ۱۳
ارتباط آموزش حرکات بدنی با برنامه‌های تربیت بدنی مدارس ۱۴
ورزش و نقش آن در سلامت روان ۱۵
نتیجه گیری: ۱۶
منابع: ۱۷


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود