صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشکی

گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشکی

دانلود گزارش کار بی احتیاطی در انجام وظیفه پزشکی

رشته کارشناسی : مامایی

شرح اقدامات انجام شده :
شاکی آقای وحید رحیمی در تاریخ ۳۱/۵/۸۲ همسر خود خانم ندا ندائی اسکوئی راجهت زایمان به بیمارستان پاستور مشهد منتقل می کند.
پس از انجام زایمان و معاینه نوزادان مشخص می شود که نوزاد علی رحیمی از ناحیه کتف و دست راست آسیب دیده است.
شاکی اظهار نموده است که به پزشکی قانونی مراجعه نموده ولی تا کنون نتیجه ای نگرفته است و دچار خسارتهای مالی ، روحی و روانی شدید گردیده است.
نامبرده تقاضای رسیدگی به موضوع را از سوی دادسرای عمومی مشهد نموده است.
در مورخ ۹/۷/۸۳ بازپرس محترم شعبه دوم جناب آقای توکلیان، درخواست رسیدگی از ریاست محترم پزشکی قانونی مشهد و معاینه مصدوم فرموده اند .
در تاریخ ۲۷/۸/۸۳ کمیسیون پزشکی در خصوص علی رحیمی فرزند وحید در مرکز پزشکی قانونی خراسان تشکیل گردیده است و بشرح زیر اعلام شده است:
بیمار کودکی در حال حاضر یکساله است که در ۲۹/۵/۸۳ در حالی که مادر در حدود هفته ۳۷ بارداری بوده است. بدنبال شروع علائم زایمان و بعد از مشورت با پزشک معالج خانم دکتر فریده انصاری به بیمارستان پاستور مراجعه و بستری شده است و حدوداً ظهر روز بعد بطور طبیعی بدنیا می آید نوزاد درشت تر از حد معمول و ۵/۴ کیلوگرم وزن داشته و بعد از زایمان مشخص می گردد که دچار آسیب شبکه بازویی دست (عارضه ای تحت عنوان Erb palsy) گردیده است. در حال حاضر بعد از گذشت یک سال این فلج تا حدود قابل توجهی بهبودی حاصل نموده است. ولی نه به طور کامل با توجه به مدارک بالینی و از جمله بررسی اصل پرونده بیمارستانی، مادر حدود ۱۲ ساعت پس از پارگی کیسه آب تحت القاء (Induction) قرار گرفته است که از نظر پزشکی این زمان مقداری طولانی می باشد . عبارت دیگر کمی دیر القاء شده است. و از طرفی در ساعت ۷:۳۰ مادر توسط پزشک معاینه شده که می بایستی حدس درشت بودن نوزاد داده می شده که زده نشده و اجازه زایمان طبیعی را داده‌اند. که در نهایت چند ساعت بعد نوزاد به طور طبیعی بدنیا آمده است و بدلیل درشت بودن دچار عارضه فوق الذکر شده است. با توجه به متن فوق پزشک معالج به دلایلی که ذکر شد، در ایجاد فلج اندام فوقانی راست مقصر شناخته می‌شود.
پیرو کمیسیون پزشکی ۲۷/۸/۸۳ ، در تاریخ ۵/۹/۸۳ سازمان پزشکی قانونی استان خراسان رضوی در خصوص علی رحیمی فرزند وحید ارش آسیب شبکه بازویی راست با توجه به بهبودی نسبی ایجاد شده به میزان چهار درصد دیه کامل تعیین گردیده است.
در مورخ ۱۰/۹/۸۳ برگ احضار از سوی دادسرای عمومی برای خانم دکتر فریده انصاری جهت ادای توضیح مشهد ارسال گردیده است.خانم دکتر فریده انصاری به همراه وکیل خود جناب آقای سید حمید هروی در دادسرا حضور پیدا کرده اند. ایشان در اظهارات خود بیان کرده اند که خطائی مرتکب نشده است. و طبق کتاب وزن بالاتر از ۵ کیلو گرم جنین را درشت ذکر کرده اند و در حد امکان زایمان ها باید طبیعی انجام شود.
ضمناً متهم به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در خصوص تعیین دیه ، اعتراضی نداشته اند.
خانم دکتر فریده انصاری با معرفی کفیل به وجه الکفاله پانزده میلیون ریال در حال حاضر آزاد می باشند.
شاکی آقای وحید رحیمی در تاریخ ۸/۹/۸۳ به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی اعتراض کرده و تقاضای رسیدگی از سوی پزشکی قانونی تهران را نموده است.
باز پرس محترم شعبه دوم مجتمع قضائی امام خمینی(ره) مشهد در تاریخ ۲۳/۱۰/۸۳ تقاضای رسیدگی به اعتراض شاکی نسبت به دیه را از سوی سازمان پزشکی قانونی را فرموده اند.
در تاریخ ۲۴/۱/۸۴ در پاسخ به استعلام بازپرس محترم شعبه دوم، کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی تشکیل گردیده و نظریه کارشناسان بشرح زیر اعلام گردیده است:
کودک معاینه شد و مدارک بالینی بررسی شد، علاوه بر ارش چهار درصدی که قبلاً بابت آسیب شبکه بازویی برای وی تعیین شده ، بعلت صغر عضلانی و محدودیت حرکتی اندام فوقانی راست که برای وی در حال حاضر نیز وجود دارد مجموعاً چهار درصد (۴%) دیه کامل مرد مسلمان ارش نیز تعیین می گردد.
در تاریخ ۱۲/۳/۸۴، شاکی آقای وحید رحیمی در دفتر بازپرسی حاضر و نظریه کمیسیون حضوراً به نامبرده ابلاغ و تفهیم گردیده است و اعلام شده در صورتی که اعتراض دارند ظرف ۳ روز ارائه نمایند.
در تاریخ ۱۶/۳/۸۴ شاکی نسبت به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی مجدداً اعتراض نموده است و تقاضای رسیدگی مجدد از سوی پزشکی قانونی تهران را کرده است.
در تاریخ ۱۷/۳/۸۴ برگ احضاریه برای شاکی آقای وحید رحیمی و وکیل مشتکی عنه آقای سید حمید هروی ارسال گردیده است که در تاریخ ۲۵/۴/۸۴ در شعبه دوم بازپرسی مجتمع قضائی امام خمینی مشهد حضور بهم رسانند.
در مدت کار آموزی لایحه و نامه قضائی پیرو اعتراض شاکی به پرونده اضافه نگردیده است.
نتیجه :
در آسیب های وارده به اعضاء علاوه بر تعیین دیه نقص عضو در صورت بهبودی معیوب مانند محدودیت حرکتی ارش آن باید جداگانه محاسبه گردد.مشتکی عنه این پرونده مجموعاً ۸ درصد دیه کامل مرد مسلمان را باید بپردازد.
ارائه پیشنهاد:
با توجه به تشکیل کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی و تجدید نظر و محاسبه ارش محدودیت حرکتی مصدوم رأی صادره کامل می باشد و اینجانب با نظر کمیسیون تخصصی موافقت می نمایم.


تعداد صفحات : 167 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود